Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

„Cei 1236 de elevi ar putea beneficia de o sală de sport, pe care o așteptăm ca pâinea caldă!”

Păsul directorului Liceului Teoretic din Bratca

„Cei 1236 de elevi ar putea beneficia de o sală de sport, pe care o așteptăm ca pâinea caldă!”

„La Bratca, anul școlar ar putea începe chiar mâine. Toate cele trei corpuri de clădire au autorizație sanitară de funcționare, iar localul Liceului Teoretic deține și autorizație I.S.C.I.R. (pentru încălzire centrală proprie cu combustibil solid)”, ne-a declarat directorul, Alexandru Gaboraș.

 Sălile de clasă strălucesc de curățenie, iar parchetul este ca ... oglinda!
Profesorul de educație fizică și sport, Alexandru Gaboraș, este directorul Liceului Teoretic din Bratca din 1997, anul în care școala a fost ridicată la rang de liceul teoretic. Aceasta spune mult (și multe) depre calitățile dascălului și managerului unității de învățământ.
Noi aveam să poposim la Liceul Teoretic din Bratca săptămâna trecută, în premieră (absolută), iar prima impresie contează sau sochează?! Vizitând sălile de clasă, am rămas ca la ... dentist: calculatoarele, mesele și scaunele, pavoazarea, toate se oglindeau în parchet.
S-a întâmplat să trecem pragul școlii vineri, 22 august 2008, la ora la care Sorina și Nicoleta Zah tocmai veniseră la secretariat pentru o adeverință. Secretara (Rodica Cipleu) și directorul erau în fața calculatorului. Nicoleta e încă elevă (în clasa a XII-a), Sorina e proaspăt absolventă și are nevoie de o adeverință.
După semnarea adeverinței, domnul director ne-a invitat să vizităm școala, timp în care ne-a vorbit și despre celelalte două corpuri de clădire, cu săli de clasă pentru învățământul primar, trei clase de liceu, două grupe de preșcolari și două clase de învățământ special, iar în clădirea centrală, opt clase de liceu și șase de gimnaziu.
La nivelul comunei Bratca, mai funcționează încă trei școli cu clasele I-VIII (la Ponoară, Damiș și Beznea), șapte școli cu clasele I-IV, precum și șapte grădinițe, per total 62 de clase, cu un număr de 1236 de elevi (și copii), 74 de cadre didactice, plus 27, personal nedidactic și auxiliar.
Prin programul de extindere, încă șase săli de clasă
Localul liceului se extinde cu încă șase săli de clasă. Lucrările au fost contractate de S.C. Top-Construct S.R.L. (termen de execuție 12 luni: 20 decembrie 2007 - 20 decembrie 2008). Clădirile școlilor din Ponoară și Beznea sunt cuprinse în programul de reabilitare (la Beznea e vorba de reparație capitală), iar la școala din Damiș, s-a finalizat programul de reabilitare. Contabilul-șef, Lucia Șchiop, ne-a vorbit în graiul cifrelor: 1.140.000 de lei (valoarea contractului) în cazul extinderii clădirii liceului, 846.000 – reabilitarea școlii din Ponoară, 1.827.000 – reparație capitală la școala din Beznea, 860.000 de lei – construcție nouă la Școala cu clasele I –IV din Valea Crișului.
Să mai spunem că de anul trecut, Liceul Teoretic dispune și de un centru de documentare și informare, dar dascălii din comuna Bratca sunt cuprinși în programul de perfecționare la nivel național organizat pentru cadrele didactice din mediul rural, participând la trei stadii de pregătire, desfășurate la Sinaia, Brașov și București.
Vom încheia reportajul nostru cu păsul directorului, Alexandru Gaboraș: „Cei 1236 de elevi ar putea beneficia de o sală de sport, pe care o așteptăm ca pâinea caldă!” (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Cei 1236 de elevi ar putea beneficia de o sală de sport, pe care o așteptăm ca pâinea caldă!”

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 14:28:51 Ora de vară a Europei de Est