Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Comisia metodică a profesorilor psihopedagogi de predare

Marți, la C.S.E.I. Nr. 1 Tileagd

Comisia metodică a profesorilor psihopedagogi de predare

Marți, 12.04.2016, la C.S.E.I. Nr.1 Tileagd s-a întrunit Comisia metodică a profesorilor psihopedagogi de recuperare, la care au fost prezenți toți membrii: Otilia Urs, Mărioara Cipleu, Eugenia Deac, Lucica Sârbu, Paula Bubui, Kovacs Ana, Silvia Petroi, Loredana Vidican, Lörincz Matild, Ciprian Cuc, Simona Herlaș, Leontin Buda, Cristian Negrău, Mihaela Albiș și psiholog Alin Crețu.

Profesorii Ciprian Cuc și Silvia au prezentat materialul cu tema „Abordarea integrată în învățarea istoriei și a lecturilor literare în învățământul special". Integrarea este o manieră de organizare oarecum similară cu interdisciplinaritatea, dar nu trebuie să facem confuzii între cel două concepte. Profesorului de istorie precum și celui de limba română îi revine libertatea, dar și răspunderea în stabilirea țintelor, în realizarea coerenței pe axa finalității educaționale, a demersurilor, utilizând principii didactice, forme de organizare a activității de învățare, criterii de evaluare. Scenariul profesorilor de istorie și limba română îi orientează pe copii să opteze pentru diverse centre care oferă posibilitatea alegerii domeniilor de învățare și a materialelor. Varietatea acestora încurajează copiii să manifeste, să observe, să gândească, să-și exprime ideile, să interpreteze date, să facă predicții.
În abordarea celor două materii sunt necesare o serie de procese în care elevul să poată face legătura dintre eveniment și imaginea dată.
În învățământul special este nevoie de resurse materiale sporite, deoarece elevul nu poate să perceapă ceea ce nu vede.
Folosirea proiectorului video este un bun instrument în înțelegerea evenimentelor istorice și a legăturii lor cu lectura literară, deoarece impactul vizual în cazul copiilor cu deficiențe mintale ușoare sau moderate este mai ușor de perceput.
S-a prezentat apoi materialul PowerPoint „Comparație între literatura populară reprezentată de legenda istorică, prin Balada Toma Alimoș și Robin Hood, din istoria engleză, haiduci din două țări cu același rol, de a face bine săracilor și a răzbuna răutatea celor bogați".
Activitățile care fac parte din cea integrată își pierd statutul de sine stătător, de această dată fiind elemente sau părți componente ale unui demers global. De aceea, pentru activitatea integrată se realizează un singur proiect didactic indiferent de conținutul acestuia.
Ca sugestii practice pentru istorie și lectura literară se poate alcătui o hartă conceptuală împreună cu elevii; se schițează proiectul activității integrate pe domenii experiențiale, astfel clarificându-se multe aspecte care privesc transcederea granițelor disciplinelor; se încurajează copiii să se manifeste, să observe, să-și exprime ideile, să-și asume roluri și responsabilități.
Psiholog Alin Crețu

Trimite email

joi, 21 februarie 2019