Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Comisia metodică a profesorilor psihopedagogi de predare

Marți, la C.S.E.I. Nr. 1 Tileagd

Comisia metodică a profesorilor psihopedagogi de predare

Marți, 12.04.2016, la C.S.E.I. Nr.1 Tileagd s-a întrunit Comisia metodică a profesorilor psihopedagogi de recuperare, la care au fost prezenți toți membrii: Otilia Urs, Mărioara Cipleu, Eugenia Deac, Lucica Sârbu, Paula Bubui, Kovacs Ana, Silvia Petroi, Loredana Vidican, Lörincz Matild, Ciprian Cuc, Simona Herlaș, Leontin Buda, Cristian Negrău, Mihaela Albiș și psiholog Alin Crețu.

Profesorii Ciprian Cuc și Silvia au prezentat materialul cu tema „Abordarea integrată în învățarea istoriei și a lecturilor literare în învățământul special". Integrarea este o manieră de organizare oarecum similară cu interdisciplinaritatea, dar nu trebuie să facem confuzii între cel două concepte. Profesorului de istorie precum și celui de limba română îi revine libertatea, dar și răspunderea în stabilirea țintelor, în realizarea coerenței pe axa finalității educaționale, a demersurilor, utilizând principii didactice, forme de organizare a activității de învățare, criterii de evaluare. Scenariul profesorilor de istorie și limba română îi orientează pe copii să opteze pentru diverse centre care oferă posibilitatea alegerii domeniilor de învățare și a materialelor. Varietatea acestora încurajează copiii să manifeste, să observe, să gândească, să-și exprime ideile, să interpreteze date, să facă predicții.
În abordarea celor două materii sunt necesare o serie de procese în care elevul să poată face legătura dintre eveniment și imaginea dată.
În învățământul special este nevoie de resurse materiale sporite, deoarece elevul nu poate să perceapă ceea ce nu vede.
Folosirea proiectorului video este un bun instrument în înțelegerea evenimentelor istorice și a legăturii lor cu lectura literară, deoarece impactul vizual în cazul copiilor cu deficiențe mintale ușoare sau moderate este mai ușor de perceput.
S-a prezentat apoi materialul PowerPoint „Comparație între literatura populară reprezentată de legenda istorică, prin Balada Toma Alimoș și Robin Hood, din istoria engleză, haiduci din două țări cu același rol, de a face bine săracilor și a răzbuna răutatea celor bogați".
Activitățile care fac parte din cea integrată își pierd statutul de sine stătător, de această dată fiind elemente sau părți componente ale unui demers global. De aceea, pentru activitatea integrată se realizează un singur proiect didactic indiferent de conținutul acestuia.
Ca sugestii practice pentru istorie și lectura literară se poate alcătui o hartă conceptuală împreună cu elevii; se schițează proiectul activității integrate pe domenii experiențiale, astfel clarificându-se multe aspecte care privesc transcederea granițelor disciplinelor; se încurajează copiii să se manifeste, să observe, să-și exprime ideile, să-și asume roluri și responsabilități.
Psiholog Alin Crețu

Trimite email
sâmbătă, 6 decembrie 2025, 08:18:43 Ora standard a Europei de Est