Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
31 octombrie 2025

Pe 1 noiembrie are loc cel mai amplu eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație:
Finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025 (P)
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025, are loc la Palatul ASE din București, Piata Romana 6, finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025. Noutatea acestei ediții este că elevii vor expune proiectele lor pentru public pe durata întregii zile, oferind vizitatorilor ocazia să descopere inovațiile lor în mod direct.
Concursul este organizat de Asociația ,,Clubul Informaticii Economice – CyberKnowledgeClub” (CKC), fondată de cadre didactice ale Facultății de Cibernetică, Statistică și Informatică Economică, ASE București, în parteneriat cu Colegiul Național ,,Sf. Sava” din București. Banca Comercială Română este sponsor principal la nivel național al acestui program, alături de care contribuie și compania SAP România si EdAstra Tech.
Sprijinul logistic este oferit de start-up-ul Nextlab.tech.
Nextlab.tech este cel mai mare concurs de robotică din România și este înregistrat în calendarul Ministerului Educației și Cercetării.
La acest eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație sunt așteptați sute de tineri din întreaga țară care își vor prezenta creațiile în cadrul probelor de Robotică Creativă, Robotică Sustenabilă și Verde, Line Follower și Labirint.
Participanții vor avea în continuare ocazia să își testeze roboții și să participe la sesiuni de jurizare organizate de specialiști din domeniul IT și educațional. Punctajele vor fi anunțate la finalul zilei, iar festivitatea de premiere se va desfășura a doua zi în format hibrid.
Vizitatorii sunt bineveniți să participe și să exploreze lumea fascinantă a roboticii educaționale.
Agenda finalei Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025
Data: 1 – 2 noiembrie 2025
Locația: Academia de Studii Economice din București (ASE) – Piața Romană 6, et. 3-4, București 010552
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025
8:00 –9:00 – Acces invitați și participanți / Deschiderea înscrierilor
9:00 – 9:30 – Festivitatea de deschidere (în AMFITEATRU I din clădirea Ion N Angelescu ASE)
9:30 – 10:00 – Pregătirea proiectelor pentru prezentare în zonele alocate de organizatori
10:00 – 13:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
13:00 – 13:30 – Pauză de masă
13:30 – 17:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
17:15 – Termen limită pentru depunerea contestațiilor

18:00 – Afișarea rezultatelor parțiale (la probele concursului)
18:00 – 18:45 – Organizarea și desfășurarea probelor de baraj
Duminică, 2 noiembrie 2025
10:00 – Afișarea rezultatelor finale pe site-ul oficial al concursului:
12:00 – Premierea participanților în format hibrid.
Vă așteptăm să fiți alături de tinerii inovatori care modelează viitorul roboticii în România!

Cerc pedagogic al profesorilor psihopedagogi - terapii specifice

Vineri, la C.S.E.I. „Cristal”

Cerc pedagogic al profesorilor psihopedagogi - terapii specifice

Deoarece specialiștii invitați își desfășoară activitatea în condiții specifice, experiența acumulată de către ei este unică.

Tocmai de aceea, Cercul reprezintă un bun prilej de a pune în comun informațiile, pentru a fi la dispoziția tuturor celor care își doresc să își extindă aria cunoștințelor de specialitate.
Vineri 15.04.2016, la C.S.E.I. „Cristal" Oradea a avut loc Cercul pedagogic al profesorilor psihopedagogi - terapii specifice, cu tema: „Evaluarea, piatra de temelie a intervenției terapeutice. Instrumente de evaluare a copiilor cu dizabilități".
Programul acestuia a fost: primirea participanților; discuții organizatorice; prezentarea publicației „Intervenție educațională individualizată la copilul cu deficiențe senzoriale multiple", apărută în cadrul Proiectului Erasmus + Thinking Globally, Learning Togheter.
A urmat lucrul pe trei ateliere, a căror coordonare a fost asigurată de personalul didactic al C.S.E.I. „Cristal". Primul „Evaluarea dezvoltării copiilor cu deficiențe senzoriale multiple (D.S.M.) / surdocecitate. Scalele Callier - Azusa", a fost condus de prof. psihoped. Mihaela Moldovan și Eva Oprea. Al doilea „Instrumente de evaluare a nivelului de dezvoltare a copiilor cu dizabilități severe" s-a desfășurat sub conducerea prof. psihoped. Szabolcs Herman și Blasko Noemi. Cel de-al treilea „Evaluare psihomotorie la copiii preșcolari. Testul Lakatos Katalin" a fost condus de prof. psihoped. Bodoni Andreea și Boros Gyongy.
În timpul pauzei au fost studiate materialele didactice și aparițiile editoriale noi expuse la standul „Jucăriilor vorbărețe"  de către prof. psihoped. Laura Hărdălău.
Concluziile în urma desfășurării celor trei ateliere au fost trase de câte un participant la fiecare dintre ele.
Un alt moment important a fost asigurat de C.S.E.I. Nr. 1 Tileagd, prin psihologul Alin Crețu, care a avut prezentarea „Psihodrama, ca instrument de evaluare pentru copiii cu dizabilități", realizată împreună cu prof. Marinela Buzle și Lucia Romanschi, în calitate de colaboratoare.
Partea finală a constituit-o discuțiile pe marginea celor învățate.
Psiholog Alin Crețu
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Cerc pedagogic al profesorilor psihopedagogi - terapii specifice.

Trimite email
sâmbătă, 8 noiembrie 2025, 06:16:49 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Invitație BestMusic

Concert Smiley la Hard Rock Café, București
duminică, 23 noiembrie 2025, ora 21.00