Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Proiectul educaţional naţional „Cunoaşte şi protejează patrimoniul cultural naţional” (II)

Luni, la Liceul Teoretic „Nicolae Jiga” din Tinca

Proiectul educaţional naţional „Cunoaşte şi protejează patrimoniul cultural naţional” (II)

Elevii bihoreni au învăţat de la poliţişti cum să cunoască şi să protejeze valorile patrimoniului cultural naţional şi universal.

Luni, 18 aprilie 2016, la Liceul Teoretic „Nicolae Jiga" din Tinca, polițiștii Inspectoratului de Poliţie Judeţean Bihor și reprezentanți ai Fundaţiei „Collegium XXI" au acționat în cadrul Proiectului educaţional naţional „Cunoaşte şi protejează patrimoniul cultural naţional".
Proiectul, implementat de către Inspectoratul General al Poliţiei Române - Direcţia de Investigaţii Criminale, în parteneriat cu Fundaţia „Collegium XXI", organizat în cadrul Programului „Şcoala altfel: Să ştii mai multe, să fii mai bun!", se adresează elevilor din clasele V - XII şi are ca obiectiv conștientizarea copiilor în spiritul cunoaşterii şi protejării valorilor ce fac parte din patrimoniul cultural naţional şi universal.
În acest sens, elevii Liceului Teoretic „Nicolae Jiga" au fost informaţi de poliţiştii Compartimentului de Analiză şi Prevenire a Criminalităţii şi de poliţiştii Serviciului de Investigaţii Criminale din cadrul Inspectoratului de Poliţie Judeţean Bihor cu privire la tezaurul cultural naţional, drepturile şi obligaţiile care le revin în ceea ce priveşte protejarea acestuia şi importanţa cooperării dintre membrii societăţii civile şi autorităţile statului competente, în vederea diminuării fenomenului infracţional în acest domeniu.
Totodată, ofiţerii de poliţie au prezentat elevilor noţiuni generale despre patrimoniul cultural naţional, monumentele istorice din România care sunt incluse în patrimoniul mondial UNESCO şi despre monumentele care fac parte din Patrimoniul european.
De asemenea, elevii au fost familiarizaţi cu bunurile care fac parte din tezaurul cultural naţional, respectiv bunurile cu valoare artistică, arheologică, documentară, bunurile cu semnificaţie etnografică şi cele cu valoare ştiinţifică.
Sarcinile şi atribuţiile poliţiştilor care răspund de protejarea patrimoniului cultural naţional, bunurile naţionale recuperate de poliţiştii români de-a lungul timpului şi rolul fiecărui membru al societăţii în protejarea bunurilor de patrimoniu cultural au costituit teme dezbătute interactiv cu elevii de gimnaziu.
Elevii participanţi au fost răsplătiţi de organizatori cu diplome de participare şi premii.
Derularea Proiectului educaţional naţional „Cunoaşte şi protejează patrimoniul cultural naţional" continuă marți, 19 aprilie și miercuri, 20 aprilie a.c. la  Liceul Teologic Baptist ,,Emanuel" și la Colegiul Național ,,Mihai Eminescu" din Municipiul Oradea.
De asemenea, joi, 21 aprilie a.c., elevii celor trei instituţii de învăţământ implicate în proiect vor participa, alături de poliţiştii Compartimentului de Analiză şi Prevenire a Criminalităţii şi de cei ai Serviciului de Investigaţii Criminale din cadrul Inspectoratului de Poliţie Judeţean Bihor la o vizită organizată la Muzeul Militar Naţional „Regele Ferdinand I" din Municipiul Oradea.
Comisar-şef de poliţie Ioana Indrieş,
Compartimentul de Analiză şi Prevenire a Criminalităţii
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Proiectul educaţional naţional „Cunoaşte şi protejează patrimoniul cultural naţional” (II).

Trimite email
vineri, 19 aprilie 2024, 05:13:43 Ora de vară a Europei de Est