Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Municipiul Oradea a depus un proiect în cadrul programului Orizont 2020

Parteneriat strategic

Municipiul Oradea a depus un proiect în cadrul programului Orizont 2020

Municipiul Oradea, în parteneriat cu orașele Dortmund (Germania), Amiens (Franța), Santander (Spania), Bergamo (Italia), și alți 39 de parteneri (companii, institute de cercetare care activează în domeniul eficienței energetice respectiv mobilității urbane), a înaintat spre finanțare proiectul „Smart DE²STINI - Smart Data Enabling Energy Efficiency and Sustainable Transport in Urban Infrastructures" (Date inteligente pentru îmbunătățirea Eficienței Energetice și a Transportului Durabil în infrastructurile urbane) în cadrul programului Orizont 2020.

Orizont 2020 este cel mai amplu program de cercetare și inovare derulat vreodată de Uniunea Europeană, având alocată o finanțare de 80 de miliarde EUR pe durata a 7 ani (2014-2020) - pe lângă investițiile private și investițiile publice naționale pe care această finanțare le va atrage.
Plecând de la importanța și rolul orașelor în tranziția către o economie bazată pe utilizarea eficientă a resurselor și cu un nivel redus de emisii de CO2 (în prezent 72% din populația Uniunii Europene trăiește în mediul urban și utilizează 70% din energia necesară), prin acest proiect este vizată testarea unor soluții demonstrabile, eficiente și replicabile la nivelul cartierelor urbane la intersecția domeniilor energie, transport și tehnologia informației și comunicațiilor. Măsurile care vor fi testate se referă la casele inteligente, măsuri de eficiență energetică la nivelul blocurilor de locuințe multifamiliale, utilizarea generalizată a surselor de energie regenerabilă, stocajul de energie, precum și utilizarea ultimei generații de platforme ICT și infrastructură bazate pe specificații deschise.
În vederea asigurării tranziției dinspre „orașul digital" către un oraș de tip „Smart City", Municipiul Oradea va coopera cu orașele menționate mai sus în mai multe domenii în vederea testării fezabilității:
*integrării controlului și conectării pompelor de căldură pentru asigurarea energiei termice la nivelul unor cartiere,
*utilizării sistemelor de stocare a energiei, management și monitorizare inteligentă a consumurilor de energie,
*gestionării sistemelor de transport și distribuție a energiei termice și electrice, identificării surselor locale de energie regenerabilă,
*dezvoltării unui sistem public privat de partaj al autoturismelor care să reducă numărul acestora respectiv să crească numărul de ore de utilizare,
*utilizării unor senzori care să aibă la bază o tehnologie inovativă pentru colectarea și analiza datelor provenite din trafic,
*creării unei platforme dedicate cetățenilor care să permită creșterea gradului de participare a cetățenilor în politica de dezvoltare a orașelor, colectarea unor date prin intermediul unor diferiți senzori/componente din cadrul sistemului de infrastructuri și servicii publice urbane.
În acest sens, trebuie menționat faptul că Municipiul Oradea a implementat deja anumite componente care vor fi integrate în politica de dezvoltare a unui oraș inteligent, precum: construcția canalizației subterane (prin care s-a realizat peste 150 km de rețea de comunicații electrice și electronice), sistemul de telecitire la nivelul consumului de apă, instalarea a 200 de camere video pentru supravegherea și creșterea gradului de siguranță în spațiile publice, localizarea mijloacelor de transport public, e-ticketing, sistemul de plăți on-line al impozitelor și taxelor locale, plata biletelor de călătorie cu transportul public respectiv a parcării autoturismelor prin SMS, dezvoltarea aplicației IT Oradea City Report prin care pot fi raportate diferitele probleme de către cetățeni cu privire la infrastructura urbană și serviciile publice din Muncipiul Oradea, Oradea City Apps (sistem de informare a turiștilor printr-o aplicație mobilă), instalarea unor puncte de acces internet (Wi-Fi hot spots) atât la nivelul Muncipiului cât și în Zona Metropolitană Oradea.
Depunerea proiectului „Smart DE²STINI - smart Data enabling Energy Efficiency and Sustainable Transport in urban Infrastructures" vine așadar în sprijinul demersurilor Primăriei Municipiului Oradea privind elaborarea unei strategii integrate de informatizare, căreia să-i urmeze implementarea unui model informatic care să gestioneze în mod unic toate categoriile de date și informaţii existente în cadrul Primăriei Municipiului Oradea, să răspundă cerințelor definite de oricare dintre compartimente, să asigure informarea corectă, completă și în timp util a factorilor de decizie, să descrie etapele și procedurile necesare a fi urmate pentru ca Oradea să devină SMART CITY, dar și să asigure soluții pentru gestionarea clară a relației cu instituțiile subordonate Primăriei Oradea.
Prin aceste demersuri, Primăria Municipiului Oradea vizează definirea unui model de dezvoltare a orașului inteligent Oradea mai avansat și mai eficace, care să depășească fragmentarea actuală și să promoveze o viziune unitară a proiectelor, mergând cu mult mai departe decât integrarea TIC cu mobilitatea și eficiența energetică, contribuind astfel la creșterea atractivității municipiului (prin creșterea calității vieții cetățenilor, atragerea turiștilor și crearea unui mediu propice investitorilor actuali precum și potențialilor investitori).
Procedura de selecție a acestui proiect cuprinde 2 etape: o primă etapă se referă la evaluarea notei conceptuale depuse (septembrie 2016) , urmând ca în a doua etapă, în cazul în care proiectul primește punctajul necesar pentru a fi selectat, parteneriatul respectiv să dezvolte aplicația finală.
Termenul de implementare a tuturor pachetelor de activități prevăzute este de 3 ani, de la data semnării contractului de finanțare.
Valoarea bugetului alocat Municipiului Oradea, în calitate de oraș de sprijin, este de 227.000 euro, din care finanțarea nerambursabilă ajunge la 100%. (B.P.)

Trimite email
joi, 28 martie 2024, 12:26:59 Ora standard a Europei de Est