Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Încurajarea consumului de alimente sănătoase

Trei ateliere de gătit la ,,Nicolae Bălcescu”, ,,Avram Iancu” și ,,Friedrich Schiller”,

Încurajarea consumului de alimente sănătoase

Timp de trei zile în cadrul Săptămânii ,,Școala altfel" s-au desfășurat trei ateliere de gătit care au reunit 110 copii, părinți și cadre didactice din școlile gimnaziale ,,Nicolae Bălcescu" și ,,Avram Iancu" și Liceul Teoretic German ,,Friedrich Schiller", în calitate de beneficiari, dar și studenți și cadre didactice din cadrul Facultății de Protecția Mediului (Departamentul de Ingineria Produselor Alimentare și Departamentul de Zootehnie și Agro-turism), în calitate de organizatori.

Aceste ateliere au fost organizate sub egida proiectului Erasmus, Parteneriate Strategice, Taste of Life: regional, healthy food in schools (Proiect 2014-1-NL01-KA202-001225) care își propune să încurajeze consumul de alimente sănătoase în grădinițe, școli și licee prin intermediul cantinelor/firmelor de catering care deservesc aceste instituții de învățământ. Prin organizarea acestor ateliere s-a avut în vedere schimbarea deprinderilor de alimentație nesănătoasă a copiilor de clasă primară și învățarea acestora să își pregătească singuri alimente sănătoase folosind ingrediente locale. Invitat de onoare a fost bucătarul șef Armand Adaus Mihaly care le-a vorbit copiilor, părinților și cadrelor didactice despre importanța consumului de legume și fructe proaspete, dar și despre valoarea nutritivă ridicată a produselor locale în comparație cu cele importate. Acesta a gătit demonstrativ în fața copiilor sandvișuri, salate, brioșe și tarte cu fructe gătite la rece, ca în cele din urmă să îi lase pe aceștia să își folosească imaginația în a combina diferite feluri de legume și brânzeturi atunci când și-au pregătit propriile sandvișuri. Copiii au avut posibilitatea să consume sucuri naturale de mere furnizate de producători locali, înlocuindu-se astfel băuturile carbogazoase atât de nocive datorită conținutului lor ridicat de zahăr.
Studenții din anul I ai Facultății de Protecția Mediului (Departamentul de Ingineria Produselor Alimentare) au fost implicați direct în organizarea acestor ateliere de către managerul de proiect Anamaria Supuran, demonstrându-se încă o dată interesul crescut al acestora în a se implica în cauze sociale cu impact major pentru generațiile viitoare.
Aceste ateliere vor fi urmate de alte activități în cadrul aceluiași proiect, și anume - seminarii care vor reuni atât reprezentanți ai firmelor de catering/cantine care deservesc diferite grădinițe, școli și licee din Oradea, dar și producători locali care vor putea deveni furnizori pentru acestea. Întâlnirile de lucru vor facilita comunicarea mai ușoară între cele două categorii, în vederea unor colaborări viitoare cu efect benefic atât asupra sănătății generațiilor viitoare cât si asupra dezvoltării economiei locale. Proiectul se va încheia cu organizarea unui curs pilot care se adresează grupului țintă- cantine/firme de catering, producători locali, factori locali/regionali decizionali care vor putea promova o propunere legislativă ce se dorește a fi făcută în cadrul acestui proiect: ca hrana servită elevilor/studenților de către firmele de catering/cantine să includă ingrediente sănătoase locale/regionale într-o proporție cât mai mare, chiar de 100%. Expertul Organizației Mondiale a Sănătății - Joao Breda observa că atâta timp cât elevii pot să își cumpere ciocolată și băuturi carbogazoase din cantine, nu se va schimba nimic în mod real, iar campaniile educaționale de a induce obiceiul de a mânca sănătos vor fi sortite eșecului. (A.S. & Ov.D.)
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Încurajarea consumului de alimente sănătoase.

Trimite email
sâmbătă, 20 aprilie 2024, 15:17:19 Ora de vară a Europei de Est