Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Săptămâna educativă ,,Școala altfel” la Ș.G.I. Agora

O tradiție care bucură

Săptămâna educativă ,,Școala altfel” la Ș.G.I. Agora

Moto: ,,Jocul este cea mai bună formă de învățare".

În perioada 18.04. 2016-22.04.2016, elevii școlii noastre, însoțiți de cadrele didactice, au participat încântați și plini de curiozitate, la activitățile extracurriculare programate pentru săptămâna ,,Școala altfel" devenită deja tradiție.
Astfel, cu mic cu mare, toți copiii pregătiți și instruiți din timp, au intrat în mirajul unor experiențe unice pe care le-au trăit cu mare bucurie, de la  vizitarea unor obiective industriale, atracții turistice, exerciții demonstrative militare, până la prezentarea unor informații utile pentru viață sau ateliere de creație unde au fost extrem de cooperanți și implicați în a afla lucruri noi.
Luni, 18 aprilie, am fost primiți cu drag la firma de autoturisme D&C Oradea, unde dl director David Dan  ne-a prezentat show-roomul cu autoturisme marca BWM, Audi, halele de tip service în care se repară  autoturismele avariate, se fac reviziile tehnice sau se înlocuiesc piesele.
 Marți, 19 aprilie, Firma ,,Escenomatica", cu sediul în comuna Oșorhei, a fost gazda noastră, unde elevii mai mici ai școlii au participat la ateliere de creație cu produse din ceramică, având ca temă lumea fantastică a poveștilor, pe care le-au modelat și vopsit, sub îndrumarea specialistei, d-na Cioară Ligia. Elevii mai mari au vizitat între timp Turnul Primăriei Oradea, de unde au putut admira panorama orașului, au f[cut poze și și-au cumpărat suveniruri.
 Miercuri, 20 aprilie, bucuria ne-a fost și mai mare, când am vizitat pentru prima dată Compania de Apă Oradea, cu sediul în Calea Clujului, unde echipa de proiect s-a mobilizat extrem de bine și ne-a oferit un tur al companiei, arătându-le copiilor tehnologia de care dispune pentru filtrarea și purificarea apei de consum, circuitul apei în natură, cursul Crișului Repede cu cele două maluri, măsurile de prevenire a poluării apei. La sfârșitul activității, copiii au fost premiați cu medalii de onoare, agende personalizate, pixuri și apă plată îmbuteliată. 
 Joi, 21 aprilie, a fost ziua alocată activităților demonstrative oferite de Ministerul Administrației și Internelor, respectiv Inspectoratul de Poliție Județean Bihor și Inspectoratul pentru Situații de Urgență Bihor. Activitățile oferite i-au ținut pe copii cu sufletul la gură, datorită echipamentelor din dotare pe care le-au putut atinge, folosi sub supraveghere (veste, măști, bastoane, căști de protecție etc), datorită mașinilor de intervenție în care au urcat, activând girofarurile și sirenele; datorită demonstrațiilor de forță la care au privit admirativ și curioși, și nu în cele din urmă grație măsurilor de prim ajutor la care au fost implicați ca voluntari. Atracția cu cel mai mare succes a avut-o câinele polițist Rocco al brigăzii anti-tero, care a făcut o demonstrație de depistare de material explozibil, și s-a lăsat mângâiat de copii. Pe tot parcursul vizitei la I.P.J. Bihor, d-na comisar-șef Ioana Indrieș ne-a însoțit, oferindu-ne materiale informative suplimentare.
Vineri, 22 aprilie, a fost ziua dedicată excursiei în stațiunea Băile Felix, iar vremea frumoasă  ne-a dat prilejul de a petrece momente plăcute plimbându-ne prin parcuri, pădure, vizitând Lacul cu nuferi și broscuțe țestoase, biserica din lemn, izvorul cu apă geotermală ,,Felix" , bazarul cu suveniruri. Băieții s-au jucat cu mingea, fetițele au cules flori, ziua fiind încununată de bucurie.
Deși la Școala Agora fiecare săptămână este altfel, diferită de școlile de stat, agoriștii s-au bucurat să participe la alt gen de activități în programul ,,Școala altfel".
Consilier educativ,
prof. Pașca Laura

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 02:42:53 Ora de vară a Europei de Est