Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Conferința ,,Medierea, instrument modern de lucru pentru judecători, procurori și polițiști”

Joi, în Aula Albastră

Conferința ,,Medierea, instrument modern de lucru pentru judecători, procurori și polițiști”

Joi, 21 aprilie 2016, a avut loc în Aula Albastră a Universității Agora, conferința cu tema ,,Medierea, instrument modern de lucru pentru judecători, procurori și polițiști".

Evenimentul a fost organizat de către Corpul Profesional al Mediatorilor din Bihor, în colaborare cu Universitatea Agora din Oradea.
Conferința face parte din programul de activități pe care Corpul Profesional al Mediatorilor din Bihor l-a propus pentru promovarea și dezvoltarea medierii, program aprobat de Adunarea Generală a C.P.M.J. Bihor în cursul lunii februarie.
La reuniune au participat judecători, procurori, polițiști, mediatori și alți specialiști din mediul juridic.
„Medierea în procesul penal"
Conferința a fost deschisă de doamna Rath-Boșca Laura Dumitrana, vicepreședinte al C.P.M.J. Bihor și moderatorul evenimentului, care a prezentat agenda evenimentului și a invitat președintele C.P.M.J. Bihor, pe doamna Florica Vîrtop, să deschidă lucrările conferinței.
În calitate de gazdă și prorector al Universității Agora, doamna conf. univ. dr. Gabriela Bologa a adresat un mesaj, urând succes lucrărilor conferinței.
Din plenul conferinței au rostit alocuțiuni: Florica Vîrtop (președinte al C.P.M.J. Bihor): Medierea în cauzele penale, domeniu de aplicare; Ioana Indrieș, comisar-șef al I.P.J. Bihor; Florica Roman, judecător la Curtea de Apel Oradea; Liviu Alexandru Lascu (procuror la Parchetul de pe lângă Tribunalul Militar Cluj-Napoca,Circumscripția Oradea): Medierea în procesul penal; Bogdan Bodea (avocat): Utilitatea procedurii medierii în soluționarea conflictului de drept penal; Vasile Baba  (mediator): Împăcarea sau medierea în penal.
Este foarte greu să schimbi mentalitatea oamenilor
Medierea s-a născut în România în anul 2006, iar în anul 2008 a apărut primul tablou al mediatorilor. Din 2008 și până în prezent, mediatorii fac eforturi să conștientizeze societatea românească de marile avantaje ale acestei proceduri. Este foarte greu să schimbi educația și percepția oamenilor cu privire la modul de soluționare a conflictelor.
Odată cu apariția noilor coduri, civil și penal, s-a trecut la un alt tip de justiție, și anume, justiția restaurativă, ceea ce înseamnă că ne aflăm într-o nouă etapă de aplicare a legii în societate.
Justiția restaurativă pune accentul pe repararea răului produs unui membru al societății. Această reparare a răului poate avea loc cu ajutorul unui mediator bine pregătit, cu aportul unor avocați care să cunoască exact rolul lor în economia procesului de mediere și, de asemenea, cu ajutorul magistratului, procuror și judecător, care să dorească să se folosească de acest modern și eficient instrument: MEDIEREA.
Corpul Profesional al Mediatorilor, care s-a angajat în acest proces de diseminare a rolului medierii în societate și pentru societate, dorește, ca prin evenimentele pe care le organizează, să conștientizeze cetățenii cu privire la avantajele medierii.
Medierea există și va exista atâta timp cât există și oameni care prin toate mijloacele pe care le au la îndemână, sprijină dialogul și comunicarea într-o societate.
Laura Dumitrana & Ovidiu Dan
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Conferința ,,Medierea, instrument modern de lucru pentru judecători, procurori și polițiști”.

Trimite email
marți, 16 aprilie 2024, 14:40:37 Ora de vară a Europei de Est