Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

10.000 de elevi au participat la activităţile organizate de B.N.R.

Interes în creștere pentru educația financiară

10.000 de elevi au participat la activităţile organizate de B.N.R.

Interes în creștere pentru educația financiară: 10.000 de elevi au participat la activităţile organizate de B.N.R. în săptămâna „Şcoala altfel", dublu faţă de anul anterior.

Elevi din peste 180 de şcoli au participat la activităţile educaţionale organizate de B.N.R. în programul Ministerului Educaţiei Naţionale și Cercetării Științifice „Şcoala altfel: Să ştii mai multe, să fii mai bun!" din 18 - 22 aprilie 2016;
Cei peste 10.000 de participanţi au vizitat sediul central, sucursalele și agențiile teritoriale ale B.N.R., inclusiv centrele de procesare a banilor, având totodată acces la colecțiile permanente ale Muzeului B.N.R.;
Se remarcă o creştere semnificativă a interesului elevilor și cadrelor didactice pentru sesiunile interactive susţinute de reprezentanți ai B.N.R. pe teme legate de istoria banilor și moneda națională, economisire, creditare, inflație.
Rezultatele programului „Şcoala altfel: Să ştii mai multe, să fii mai bun!" reflectă un interes sporit al elevilor și cadrelor didactice pentru educația financiară. Numărul de participanţi, dublu faţă de anul anterior, se situează la un nivel similar cu cel înregistrat în programul Global Money Week din martie 2016. Astfel, cele două săptămâni dedicate educaţiei financiare de către B.N.R. au atras peste 20.000 de elevi şi cadre didactice din învăţământul preuniversitar. Activităţile vor continua pe tot parcursul anului 2016, fiind desfăşurate cu preponderenţă de către unităţile teritoriale ale B.N.R., în colaborare cu M.E.N.C.S. şi universităţile partenere.
În săptămâna „Şcoala altfel", sediile sucursalelor şi agenţiilor teritoriale ale B.N.R., inclusiv centrele teritoriale de procesare a banilor, au fost deschise grupurilor de elevi din învăţământul primar, gimnazial şi liceal. Reprezentanți ai B.N.R. au organizat întâlniri și sesiuni interactive, susținute inclusiv prin mijloace educaționale moderne (video), cu subiecte referitoare la noţiuni de bază privind economisirea, creditarea, inflaţia, elemente despre istoria banilor şi a monedei naţionale, prezentarea elementelor de siguranţă ale însemnelor monetare, dar și la rolul băncii centrale şi al băncilor comerciale în economie. Evenimentele au avut loc în toate cele 20 de sucursale și agenții teritoriale (Cluj, Iași, Timiș, Arad, Argeș, Bacău, Bihor, Brașov, Brăila, Buzău, Constanța, Dolj, Galați, Gorj, Maramureș, Mureș, Prahova, Sibiu, Suceava şi Bucureşti). Toți elevii au primit materiale didactice (flyere, pliante, broșuri) de prezentare a principalelor noțiuni și informații.
Totodată, elevii au vizitat sediul central al B.N.R. unde au primit informații despre spaţiile arhitectonice de patrimoniu şi monumentalistică din Palatul Vechi - Galeria guvernatorilor, Sala de Consiliu, Scara de onoare -, precum şi despre operele de artă expuse. Peste 1.400 de copii au vizitat expoziţia permanentă amenajată în Palatul Vechi al B.N.R. şi au participat la reconstituirea celor peste 13 decenii ale Băncii Centrale, dar şi la prezentarea unor file importante din istoria banilor pe teritoriul actual al României - de la însemnele premonetare, până la înfiinţarea sistemului monetar autohton şi, apoi, la istoria modernă a leului.
Proiectele educaționale iniţiate şi dezvoltate de B.N.R. începând cu anul 2008, ca parte integrantă a activităţilor de comunicare cu publicul larg, vizează creşterea nivelului de educaţie financiară pentru o mai bună înţelegere şi evaluare corectă a aspectelor economice şi financiare. Până în prezent, peste 100.000 de elevi şi cadre didactice au participat direct la sesiunile şi activităţile educaţionale ale B.N.R. în cadrul proiectelor „Să vorbim despre bani şi bănci" şi „Zilele porţilor deschise pentru studenţii economişti".
Mai multe detalii despre proiectele educaționale ale B.N.R. găsiți pe http://www.bnr.ro/Proiecte-educationale-7872.aspx
(B.N.)

Trimite email
joi, 18 aprilie 2024, 13:42:33 Ora de vară a Europei de Est