Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

,,Pădurea - Planeta Ursuleţilor”, ediția a IV-a

Concursul național de ecologie și protecția mediului

,,Pădurea - Planeta Ursuleţilor”, ediția a IV-a

Joi, 21 aprilie 2016, în Aula Magna a Universității din Oradea, a avut loc festivitatea de premiere în cadrul celei de-a IV-a ediții a Concursului național de ecologie și protecția mediului ,,Pădurea - Planeta Ursuleţilor", inițiat și organizat de Grădinițele „Trei Ursuleți" din Oradea.

În deschiderea evenimentului, managerul grădinițelor, doamna profesor Timea Curta a mulțumit doamnei președinte al Fundației ,,Trei Ursuleţi", Nistreanu Laura Delia, partenerilor actualei ediții a concursului: Inspectoratul Şcolar Județean Bihor, Casa Corpului Didactic Bihor, Universitatea din Oradea - Facultatea de Ştiinţe Socio-Umane și Agenţia pentru Protecţia Mediului Bihor, întregii echipe de proiect de la Grădinițele ,,Trei Ursuleți".
Pașii parcurși până la cea de-a IV-a ediție
Din cuvântul doamnei director Mihaela Bistran am aflat cum a pornit acest proiect și pașii care au fost făcuți din anul școlar 2012-2013, pentru ca astăzi, cea de-a IV-a ediție să fie cuprinsă în Calendarul activităților educative naționale nr. 28269/ 11.03.2016, poziția 17, iar Simpozionul județean cu participare națională ,,Pădurea - Planeta Ursuleţilor", ediția a IV-a, este avizat de I.S.J. Bihor și înregistrat cu numărul 231/25.11.2015.
Dacă simpozionul s-a desfășurat marți, 19 aprilie, la sediul instituției, festivitatea de premiere a câștigătorilor concursului a avut loc joi dimineața, în Aula Magna a Universității din Oradea.
Peste 1.000 de premii și mențiuni
Doamna profesor Mihaela Iluța, celălalt director al Grădinițelor „Trei Ursuleți", a mulțumit coordonatorilor de proiect (manager Timea Curta și director Mihaela Bistran), a salutat și a prezentat invitații și a făcut cunoscut impresionantul palmares al celei de-a IV-a ediții: peste 900 de premii și mențiuni la categoria preșcolari și peste 170 de premii pentru școlari; la grupa mică: 74 de premii I, 96 de premii II, 40 de premii III și opt mențiuni; la grupa mijlocie: 46  pr. I, 131 pr.II, 71 pr.III și șase mențiuni; la grupa mare: 124 pr. I, 236 pr.II, 139 pr.III și o mențiune; la clasa pregătitoare: opt pr.I, 10 pr.II și șase pr.III; la clasa I: șase pr.I, 16 pr.II și trei pr.III; la clasa a II-a: 20 pr.I, 16 pr.II și șase pr.III; la clasa a III-a: 11 premii I și trei premii II; la clasa a IV-a: 14 premii I, 11 premii II și două premii III; la clasele a VII-a și a VIII-a: un premiu I, două premii II și două premii III;
Pentru curățenia sufletească și curățenia mediului
Adresându-se copiilor, doamna inspector școlar Daniela Sopota i-a felicitat pentru frumoasele lucrări și pentru premiile dobândite, iar ca profesor de geografie apreciază în mod deosebit proiectul, care deschide orizonturi sănătoase și stârnește interesul pentru a conserva și a duce mai departe curățenia sufletească și curățenia mediului. Doamna conf. univ. dr. Barth Karla, director al departamentului de Științe ale Educației din cadrul Facultății de Socio-Umane a subliniat mesajul simpozionului și al concursului, obiectivele generoase în îmbogățirea cunoștințelor și formarea unor competențe și atitudini pentru păstrarea sănătății mediului. Reprezentatul C.C.D. Bihor, doamna profesor metodist Szabo Florina, a remarcat lucrările micilor ecologiști și a evidențiat proiectul și evenimentul în sine, ca ,,un bun prilej de a vedea lumea prin ochii copiilor".
Un proiect care a răscolit suflete și a mobilizat forțe uriașe
E lăudabil efortul depus de echipa de proiect (prof. Petrescu Alina şi Negrău Elena, Popovici Nicoleta şi Roşca Ioana, Olău Ramona şi Pituţ Mariana, Horga Florina, David Diana, Pavel  Lavinia, Luț Diana şi Popa Alicia, Bogdan Ianki Monica şi Klein Andreia, Flore Adina, Hus Ramona şi Oşvat Laura, Berce Ciprian, managerul Curta Timea și directorii Bistran Mihaela și Iluța Mihaela) în organizarea evenimentului și în promovarea proiectului.
Să mai spunem că la categoria preșcolari s-au primit lucrări (desen, pictură, colaj și machete) din municipiul București și 27 de județe: Alba, Arad, Argeș, Bihor (din 30 de grădinițe din Oradea și șapte localități din județ: Tinăud, Beiuș, Oșorhei, Ineu, Marghita, Delani și Petrani), Bistrița-Năsăud, Brăila, Buzău, Caraș-Severin, Cluj, Constanța, Covasna, Dâmbovița, Dolj, Gorj, Harghita, Hunedoara, Ialomița, Iași, Ilfov, Maramureș, Mureș, Neamț, Prahova, Suceava, Tulcea, Vaslui și Vâlcea, iar la categoria școlari, s-au primit lucrări: creații artistico-plastice (desen, pictură, colaj și machete) și creații literare (poezii și compuneri în limbile română, engleză, germană și maghiară) din București și 17 județe: Alba, Arad, Argeș, Bihor (din Oradea, Beiuș, Ineu, Săcădat, Tileagd, Șuncuiuș - Zece Hotare), Buzău, Caraș-Severin, Constanța, Dâmbovița, Dolj, Harghita, Maramureș, Olt, Prahova, Teleorman, Timiș, Vaslui și Vâlcea.
Ovidiu Dan
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: ,,Pădurea - Planeta Ursuleţilor”, ediția a IV-a.

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 12:47:27 Ora de vară a Europei de Est