Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

„Școala altfel” la C.S.E.I. Nr. 1 Tileagd

„Să știi mai multe, să fii mai bun”

„Școala altfel” la C.S.E.I. Nr. 1 Tileagd

Spre bucuria copiilor, în perioda 18-22.04.2016, la C.S.E.I. Nr. 1 Tileagd s-au desfășurat activițile extracurriculare conform programului „Școlii altfel: Să știi mai multe, să fii mai bun”.

Acestea au fost de mai multe tipuri: educaţie pentru sănătate şi un stil de viaţă sănatos; prevenirea consumului de tutun, alcool și droguri în rândul elevilor cu cerinţe educative special; educaţie ecologică şi protecţia mediului înconjurător; activități sportive; educaţie pentru securitate personală; educaţie rutieră; educaţie pentru cetăţenie/ drepturile copilului; educaţie civică/ educaţie pentru însuşirea bunelor maniere; educaţie culturală; educaţie religioasă, consiliere psihologică și excursii.
Printre obiectivele vizate au fost: exersarea regulilor de menţinere a igienei şi a unei alimentaţii sănătoase; exersarea deprinderilor de a prepara mâncăruri simple; formarea şi exersarea comportamentului ecologic; dezvoltarea abilităţilor de gestionare a comportamentelor agresive care se manifestă în context şcolar; recunoașterea regulilor şi semnelor de circulaţie de bază; utilizarea celor mai potrivite modalități de exprimare verbal în cazul convorbirilor telefonice; conștientizarea rolului cărții; cunoaşterea semnificaţiei sărbătorilor pascale; exersarea deprinderilor de a vopsi şi încondeia ouă.
Elevii au fost angrenați în participarea la diferitele teme de entuziasmul și buna pregătire a personalului didactic, respectiv profesorii: Mărioara Cipleu, Eugenia Deac, Lucica Sârbu, Kovacs Ana, Otilia Urs, Silvia Petroi, Simona Herlaș, Maria Constantinescu, Marinela Buzle, Leontin Buda, Cristian Negrău și psiholog Alin Crețu.
Ceea ce le-a permis copiilor să: învețe, relaționeze, interacționeze, concureze, coopereze și să se relaxeze a fost modalitatea non-formală prin intermediul căreia s-a desfășurat totul.
Psiholog Alin Crețu
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Școala altfel” la C.S.E.I. Nr. 1 Tileagd.
 

Trimite email
sâmbătă, 6 decembrie 2025, 08:13:52 Ora standard a Europei de Est