Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

O altfel de săptămână la Grădinița Nr. 24

În cadrul programului ,,Școala altfel”

O altfel de săptămână la Grădinița Nr. 24

Este cunoscut că educația timpurie în învățământul preșcolar se bazează pe o abordare centrată pe copil, care se bazează pe achizițiile acestuia din lumea naturală și care oferă căi și mijloace adecvate de acumulare și experimentare.

Copiii nu au nevoie de instrucțiuni cu privire la modul de a simți, a vedea și a auzi lumea din jurul lor, de a relaționa și concluziona. Ei învață cel mai bine din investigațiile lor timpurii și experimentele realizate într-o manieră ludică, lejeră, surprinzătoare, în afara sălii de grupa, alături de persoane noi (invitați, musafiri, școlari). Interesul și curiozitatea copiilor pot fi stârnite simplu, prin metode nesofisticate, iar rezultatele vor fi pe măsură.
Aceste aspecte au constituit dezideratele care au stat la baza alegerii și planificării activităților din cadrul programului ,,Școala altfel" din grădinița noastră - Grădinița Nr. 24.
Colectivul de profesori (Bercea Măriuța, Șerban Cristina - grupa mare, Jarca Anca, Ferche Alina - grupa mijlocie și Trif Rodica, Bercea Anamaria - grupa mica) a dorit ca în aceste zile copiii să fie capabili: să-și formeze noi concepții și idei pe baza propriei observații/experiențe; să reflecteze și să interpreteze aceste experiențe din diverse perspective; să se implice în totalitate și să fie deschiși pentru noi experiențe; să folosească cele învățate pentru a lua decizii, a rezolva probleme, a face față unor provocări (personale, sociale, de mediu).
Am pus accent deosebit pe activitățile de joc, ca mijloc fundamental de socializare și dobândire de achiziții formative și informative.
Preșcolarii sunt fermecați de lumea fantastică a basmelor și povestirilor. Activitatea ,,Ce ne spun poveștile?" (Trăistuța cu povești - teatru de păpuși, ,,Ridichea uriașă") a oferit copiilor posibilitatea de dezvoltare emoțională, de expunere și comunicare de cunoștințe.
Activitatea ,,Împreună pentru siguranță" a adus, ca de fiecare dată, un grup de persoane dornice de colaborare și împărtășire a realizărilor acestei instituții - Jandarmeria Bihor - care vin cu drag în unitatea noastră și prezintă întotdeauna aspecte noi și valoroase ale muncii acestor profesioniști foarte apreciați, copiii fiind fascinați de prezența lor. Considerăm că astfel dezvoltăm la copii spiritul de respect și încredere în instituțiile statului.
Activitățile integrate ,,Spune-mi ce mănânci, ca să-ți spun cine ești" și ,,Salata de fructe" au oferit posibilitatea de acumulare de noi cunoștințe, au creat o atmosferă de lucru prin colaborare, în care copiii sunt încurajați să se exprime într-o manieră liberă.
Patrula-Eco - activitatea ecologică a reflectat în practică cunoștințele dobândite de copii în cadrul activităților de cunoaștere a mediului, de protejare a naturii, de păstrare și conservare a curățeniei în natură.
Activitățile din cadrul atelierului de creație ,,Hristos a înviat" au avut valențe formative estetice remarcabile, cu atât mai mult cu cât au participat și copiii școlari, de la școala coordonatoare Școala Gimnazială ,,Dimitrie Cantemir", însoțiți de doamna învățătoare Coșarcă Tatiana. Activitatea s-a finalizat printr-o expoziție.
Ziua de vineri a venit să încununeze săptămâna fructuoasă, prin excursia ,,Să ne cunoaștem județul". Copiii au vizitat stațiunea Băile Felix, au admirat Lacul cu nuferi, au trăit momente de neuitat în mijlocul pădurii, au colectat ierburi, scoarță, crenguțe, s-au bucurat de soare, de cântecul păsărelelor, au organizat împreună cu educatoarea jocuri sportive distractive.
Grădinița, împreună cu părinții și școala, urmărind scopuri și obiective comune, reușește să contureze personalitatea omului în devenire, în cele mai optimiste culori.
Prof. Cristina Șerban
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: O altfel de săptămână la Grădinița Nr. 24.

Trimite email
vineri, 29 martie 2024, 03:16:05 Ora standard a Europei de Est