Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

„Plantăm pentru viitor”

În zona Padişului

„Plantăm pentru viitor”

A înţelege natura înseamnă a înţelege viitorul, iar a face ceva pentru salvarea naturii, atât de ameninţată azi, înseamnă să contribui la fericirea omenirii. Eugen Pora

Vineri, 6 mai şi sâmbătă, 7 mai 2016, un grup de 45 de elevi de gimnaziu de la Şcoala Gimnazială Nr. 1 Rieni, însoţiţi de 12 cadre didactice şi reprezentanţi ai Ocolului Silvic, au plantat puieţi de brad şi pin, în zona Padişului în cadrul programului ,,Plant for the planet".
La această acţiune au participat în calitate de voluntari şi foşti elevi ai şcolii, azi studenţi şi liceeni (Scrofan Teodora, Balş George, Ilieş Ionuţ, Balint Ana Maria, Bălan Ciprian, Sabău Cristian).
Scopul programului este conservarea şi extinderea pădurilor, împădurirea zonelor degradate, creşterea nivelului de conştientizare şi responsabilizare prin desfăşurarea de activităţi educaţionale şi implicarea comunităţilor locale în acţiunile de plantare. Activitatea ,,Plantăm pentru viitor"  din cadrul programului ,,Plant for the planet" s-a derulat în colaborare cu Fundaţia Mihai Eminescu Trust şi a fost finanţată de firma Accor din Franţa. De menţionat este faptul că, toate cheltuielile financiare presupuse de derularea acţiunii au fost suportate de această fundaţie: achiziţiile de puieţi, echipamentele şi uneltele, transportul, masa, tricourile cu inscripţii ecologice. În urma protocolului de colaborare cu Fundaţia Mihai Eminestcu Trust, unitatea noastră şcolară beneficiază de dotarea cu materiale didactice pentru un laborator ecologic în valoare de 900 de euro.
Astăzi mai mult ca oricând, trebuie să păstrăm sănătatea naturii, ba mai mult, nu avem dreptul să epuizăm, să poluăm şi să sărăcim Pământul, nu avem dreptul de a distruge ceva ce n-am creat! Elevii pot fi învăţaţi să ocrotească natura, să respecte legile naturii, să înţeleagă necesitatea protecţiei mediului şi cum să contribuie la refacerea peisajului natural. Munca bine organizată, dirijată cu atenţie şi desfăşurată în mijlocul naturii a determinat o atitudine pozitivă  în rândul elevilor, care şi-au exprimat disponibilitatea şi dorinţa de a mai participa la astfel de activităţi. Dobândirea unor comportamente ecologice îi conştientizează pe copii asupra faptului că, alături de adulţi sunt datori să vegheze pentru prezentul şi viitorul Terrei, această „mamă" a noastră, a tuturor.
Convinşi fiind de faptul că, omul trebuie să protejeze şi să ocrotească natura, întrucât dacă va continua să o distrugă, se va distruge pe el însuși, au participat la plantarea de puieţi cu deplină dăruire alături de elevi, d-nele profesoare: Bălan Cornelia, Balint Liliana, Chiorean Ioana, Dobra Adela, Ilieş Angela, Marge Loredana, Muţiu Diana, Paşca Anca, Sabău Simona, Szatmari Eszter, Tirla Simona şi d-l prof. Bonchiş Daniel.
Suntem fericiţi pentru că ne-am adus contribuţia, într-o oarecare măsură, la salvarea unui colţ de rai!
Prof. Liliana Balint
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: ,,Plantăm pentru viitor".

Trimite email
vineri, 19 aprilie 2024, 08:15:09 Ora de vară a Europei de Est