Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

BACStud 2016 - o adevărată sărbătoare studenţească (II)

Simpozionul Naţional ,,Brainstorming în Agora Cercurilor Studențești

BACStud 2016 - o adevărată sărbătoare studenţească (II)

Simpozionul Naţional ,,Brainstorming în Agora Cercurilor Studențești", BACStud 2016, desfăşurat ca eveniment satelit în cadrul celei de-a VI-a ediţii a conferinţei IEEE-ICCCC 2016, în perioada 11-13 mai la Oradea şi Băile Felix, a fost o adevărată sărbătoare studenţească.

BACStud 2016 s-a înscris în logica și practica învățământului centrat pe student, ca o continuare a implicării studenților în proiecte, mobilități și activități antreprenoriale.
Scopul acestui simpozion, acela de a crea un mediu de întâlnire prietenos, o punte de legătură între studenții și cadrele didactice îndrumătoare cu preocupări similare, din toată țara, dar şi cu extindere internaţională, în vederea unor colaborări viitoare, a fost atins pe deplin.
Invitaţi de onoare ai simpozionului, precum acad. Florin Gheorghe Filip, membru titular al Academiei Române, distinsa doamnă prof. univ. dr. Ioana Moisil, nepoata marelui Grigore C. Moisil şi domnul ec. George Ofrim, patron al Fabricii de mobilă ARCER şi a Hotelului Grădina Morii din Sighetu Marmației, reprezentat la simpozion de fiul domniei sale, Dan Ofrim, au contribuit la ridicarea prestigiului ştiinţific al BACStud2016.
Un număr de 88 de lucrări științifice acceptate, prezentate pe secţiuni paralele, conduse de cadre didactice din diversele centre universitare prezente la simpozion, care au avut misiunea de a modera şi evalua lucrările în urma prezentării acestora, au fost distribuite pe următoarele șapte secțiuni de lucru: Secţiunea inginerie, Secţiunea ştiinţe juridice, Secţiunea ştiinţe administrative, Secţiunea ştiinţe economice, Secţiunea multidisciplinară a studenţilor doctoranzi, Secţiunea internaţională pentru studenţi şi elevi în limba engleză, Secţiunea specială multidisciplinară pentru elevi.
La aceste secţiuni s-a mai adăugat Secţiunea aplicaţii practice-demonstrative, simulări şi ,,EXPO_BACStud 2016", la care au participat peste 15 instituții şi firme locale, secţiune la care publicul larg a putut asista la procese simulate în cauză civilă şi în cauză penală, activităţi de informare, standuri de prezentare şi activităţi practice demonstrative, expoziţii de tehnică oferite de reprezentanţi locali ai instituţiilor de poliţie, jandarmerie, comunicaţii etc, un ,,Concurs de exerciţii demonstrative şi expoziţie de proiecte tehnice elaborate de studenţi"; cursele cu pneumobilul 2016 a făcut deliciul celor prezenţi etc.  În cadrul aceleiaşi secţiuni, cei prezenţi au putut vizualiza diverse standuri de prezentare, cum ar fi standul de prezentare ,,Creativitatea - factor de dezvoltare a afacerilor din domeniul textile-pielărie", standuri de prezentare şi promovare a activităţilor de voluntariat cu prilejul Săptămânii Naţionale a Voluntariatului (9 - 15 mai 2016) de la Şcoala Gimnazială Internaţională Agora, Şcoala Gimnazială ,,Avram Iancu" Oradea, precum şi alte standuri şi activităţi din Curriculumul Internaţional, prezentate de Şcoala Gimnazială Internaţională Agora.
La toate acestea s-au mai adăugat alte activități care au îmbogățit consistent agenda simpozionului: un tur al oraşului Oradea, cinele festive, una dintre acestea fiind o seară românească, activităţile de agrement şi sportive din Băile Felix în care au avut loc concursuri de înot cu premii şi...nu în cele din urmă, surpriza organizatorilor de a le oferi participanţilor doritori şi disponibili un weekend, în continuarea programului BACStud, pe miraculoasa Vale a Arieşului.
La BACStud 2016 au participat peste 120 de cadre didactice, studenţi şi elevi cu afilieri din nouă universități din țară: Universitatea „Aurel Vlaicu" din Arad, Academia de Poliţie „Alexandru Ioan Cuza", Bucureşti, Universitatea „Lucian Blaga" din Sibiu - Facultatea de Inginerie, Universitatea „Politehnica" Timişoara - Facultatea de Inginerie Hunedoara, Universitatea din Petroşani, Universitatea ,,Constantin Brâncuși" din Târgu-Jiu, Universitatea ,,Eftimie Murgu" din Reșița, Universitatea din Oradea, Universitatea Agora, din patru licee și școli gimnaziale din Oradea: Liceul Teoretic „Onisifor Ghibu", Școala Gimnazială Internațională Agora, Școala Gimnazială „Avram Iancu" Oradea și Şcoala Gimnazială ,,Oltea Doamna", precum şi de la un colegiu din Danemarca (Struer Statsgymnasium).
Toţi participanţii la BACStud 2016 au primit diplome (de merit, de excelență sau de participare), cărţi oferite de către specialiştii pe diversele domenii.
Așa după cum am spus și am scris și la prima ediție BACStud2016, cea mai importantă reuniune studențească orădeană a demonstrat, dincolo de mesajul ştiinţific, cu multiple valenţe instructiv-educative, forţa unităţii colectivelor înfrăţite. Felicitări celor două universităţi orădene surori, Universitatea Agora (organizatorul principal) şi Universitatea din Oradea (coorganizator, prin intermediul Centrului de Creaţie Ştiinţifică şi Inovare al Studenţilor Energeticieni Orădeni, CCSISEO), înfrăţite în toată puterea cuvântului, programul şi scopul lor fiind aceleaşi; iar, reuşita simpozionului este rodul muncii şi responsabilităţii comune, al celor două colective de cadre didactice şi studenţi care au acţionat cu multă dăruire, în mod unitar. Reuşita simpozionului se datorează însă tuturor celor implicaţi, comitetului editorial, comitetului de organizare, tuturor participanţilor: cadre didactice, studenţi, elevi, firme şi instituţii, sponsori, cărora le mulţumim pentru implicare, pentru efortul depus și pentru interesul manifestat de a participa la cea de-a doua ediție a Simpozionului Național ,,Brainstorming în Agora Cercurilor Studențești", BACStud2016.
Sincere felicitări tuturor participanţilor şi premianţilor şi să dea Dumnezeu să ne revedem cu bine la ediţia BACStud 2017!
Detalii la adresele:
http://univagora.ro/ro/bacstud2016/
http://energetica-oradea.ro/ccsiseo
Responsabil eveniment,
conf. univ. dr.  ing.  Dzițac Simona
Un nou succes național!
Trebuie să precizăm că sublinierile din text ne aparțin, că din modestia pe care o caracterizează, doamna conf. univ. dr. Simona Dzițac nu și-a dorit să sune a laudă (de sine) reușita manifestării și nu-și arogă vreun merit aparte, deși toată organizarea și truda au stat pe umerii domniei sale și ai bunilor săi colaboratori din familia proprie și din familia de la locul de muncă; o spunem noi, sincer și deschis, care am monitorizat tot ce s-a făcut atât ,,acasă" (la Universitatea Agora, în amfiteatru, în săli, pe coridoare și în curte), dar și la Băile Felix, iar nenumăratele imagini (poze) stau mărturie vie a tot ce s-a înfăptuit în zilele simpozionului național studențesc.
În concluzie, sincere felicitări și mulțumiri, distinsă doamnă profesor Simona Dzițac, măcar atât!
Ovidiu Dan
Pentru mai multe poze (227 de poze), accesați Galeria foto: BACStud 2016 - o adevărată sărbătoare studenţească (II).

Trimite email
vineri, 29 martie 2024, 13:44:22 Ora standard a Europei de Est