Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Întâlnirea reprezentanților Inspectoratului Școlar Bihor cu directorii unităților de învățământ

Luni, marți și miercuri,

Întâlnirea reprezentanților Inspectoratului Școlar Bihor cu directorii unităților de învățământ

În cadrul campaniei de pregătire a noului an școlar, care, pentru cadrele didactice, a început luni, 1septembrie 2008, conducerea Inspectoratului Școlar Bihor (inspector general, prof. Ioan Șereș, și inspectorii generali adjuncți, Silviu Torjoc, Dorel Luca și Akos Zoltan), inspectorii cu managementul și cei cu resursele umane, inspectorii de sector, inspectorii de specialitate și inspectorul cu investițiile s-au întâlnit, luni, marți și miercuri, în Oradea și județ, cu directorii unităților de învățământ cu personalitate juridică din Oradea și județul Bihor.

 Luni și marți, întâlniri la Salonta și Beiuș, Aleșd și Marghita, miercuri, la Oradea
Luni, 1 septembrie 2008, întâlnirile au debutat la Salonta, la Colegiul Național „Arany Janos” din localitate, unde inspectorii au comunicat problemele prioritare la început de nou an școlar, iar directorii unităților de învățământ cu personalitate juridică din zonele Salonta și Tinca au raportat despre modul cum s-au preocupat de pregătirea unităților de învățământ pentru începerea noului an școlar.
După-amiază, întâlnirile s-au desfășurat la Colegiul Tehnic „Ioan Ciordaș” din Beiuș, unde au participat directorii din zonele Beiuș și Ștei.
Marți, întâlnirile s-au ținut la Colegiul Tehnic „Alexandru Roman” din Aleșd, cu participarea directorilor din zona Aleșd, iar după-amiază, la Colegiul Național „Octavian Goga” din Marghita, pentru directorii unităților de învățământ din zonele Marghita și Valea lui Mihai.
Miercuri, la Oradea, întâlnirile s-au desfășurat la Colegiul Național „Mihai Eminescu”, pentru directorii unităților școlare gimnaziale și liceale din Oradea și sectorul Oradea, Palatul Copiilor și Elevilor și din învățământul special, precum și la sala de ședințe a Inspectoratului Școlar, pentru directorii grădinițelor cu personalitate juridică din municipiul Oradea.
La aceste întâlniri, inspectorii au comunicat noutățile la început de an școlar, iar directorii au ridicat problemele  cu care se confruntă legate de pregătirea și autorizarea unităților de învățământ.
Dacă pentru preșcolarii grădinițelor cu program prelungit, anul școlar a început luni, 1 septembrie, pentru elevi, cursurile vor începe luni, 15 septembrie 2008, în condiții normale în majoritatea unităților de învățământ, și în condiții speciale, cu activități în două schimburi pentru elevii școlilor unde reparațiile capitale continuă, iar spațiul nu permite desfășurarea cursurilor într-un singur schimb.
Tezele cu subiect unic vor continua să-i streseze și în anul școlar 2008-2009 pe elevii claselor a VII-a și a VIII-a; grupele de excelență își vor relua activitatea; colegiile vor „fi testate” potrivit normelor în vigoare, la patru și respectiv cinci ani (rezultatele vor trebui să dovedească faptul că merită numele pe care îl poartă, acela de colegiu național, tehnic sau economic); directorilor le-au fost înmânate deciziile de numire și calificativele, afișe și pliante, iar inspectorul-șef al I.S.C.I.R., Florin Plugar, a nominalizat unitățile de învățământ din localitățile unde nu s-au acordat încă autorizații I.S.C.I.R.
La început de nou an școlar, s-ar părea că cele mai multe probleme de pregătire a spațiului destinat desfășurării procesului de învățământ se întâlnesc în unitățile de învățământ ale căror localuri sunt revendicate, și aceasta din pricina faptului că inspectoratul școlar (respectiv primăria) nu mai are cum să facă investiții în respectivul local, iar pe proprietarii de drept îi doare drept în cot, chiar dacă beneficiază de chirii mai multe decât substanțiale, fără să miște un deget.
Pentru anul școlar în curs, județul Bihor urmează să primească nu mai puțin de 39 de microbuze școlare (planificate a fi livrate până în luna decembrie 2008), așa după cum aveam să aflăm de la generalul Inspectoratului Școlar, prof. Ioan Șereș.
Părinții optează, tot mai mult, pentru gădinițele cu program prelungit!
În municipiul Oradea, funcționează 30 de grădinițe cu personalitate juridică, iar în celelalte municipii și orașe ale județului Bihor, 13.
La nivelul județului sunt 444 de grădinițe cu program normal, 61 cu program prelungit și una cu program săptămânal, precum și 17 grădinițe particulare. În cele 506 grădinițe de stat, învață 19.442 de copii: 12.849 în grădinițele cu program normal, 6.573 în cele cu program prelungit și 20 la grădinița cu program săptămânal. În an de an, însă, părinții optează tot mai mult pentru grădinițele cu program prelungit, inclusiv în mediul rural, după cum ne-a declarat dna Voichița Vancu, inspector școlar de specialitate. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Întâlnirea reprezentanților Inspectoratului Școlar Bihor cu directorii unităților de învățământ.

Trimite email
sâmbătă, 20 aprilie 2024, 10:31:57 Ora de vară a Europei de Est