Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Campusul Şcolar Partenie Cosma, cel mai modern spaţiu educativ din Oradea

A fost finalizat

Campusul Şcolar Partenie Cosma, cel mai modern spaţiu educativ din Oradea

Primăria Oradea a anunţat finalizarea lucrărilor la Campusul Şcolar Partenie Cosma în cadrul unei conferinţe la care au participat primarul Ilie Bolojan şi viceprimarul Huszar Istvan, prefectul Claudiu Pop, inspectorul şcolar general Alin Novac-Iuhas, reprezentanţi ai ADR Nord-Vest şi ai constructorului.

Investiţia a presupus construirea a şapte corpuri importante de clădire şi anume: şcoală cu 24 săli de clasă - 2 corpuri, cămin internat de 300 locuri, cantină şi club, garsoniere pentru cadre didactice, ateliere şcoală, sală de sport. Lucrările au fost executate de către firma S.C Selina SRL.
Conform explicaţiilor date de către primarul municipiului, lucrările au început în anul 2008 la corpul 2 de clădire, şcoala cu 24 săli de clasă, cu o susţinere de 1.300.000 lei din partea bugetului de stat, în continuare lucrările fiind bugetate de către Primăria Municipiului Oradea. Această primă parte a campusului a fost finalizată şi dată în folosinţă în anul 2011.
În anul 2014, Municipiul Oradea a depus solicitarea de finanţare a proiectului extins al campusului şcolar la Ministerul Dezvoltării, prin ADR Nord-Vest. În acelaşi an, proiectul "Campus Şcolar - Calificare profesională în Oradea pentru judeţul Bihor", a obţinut finanţare prin Programul Operaţional Regional 2007-2013, domeniul major de intervenţie 3.4 - Reabilitarea, modernizarea, dezvoltarea şi echiparea infrastructurii educaţionale preuniversitare, universitare şi a infrastructurii pentru formare profesională, contract de finanţare nr. 4780 / 21.11.2014.
Valoarea contractului de finanţare a fost de 46.353.921,80 lei cu TVA, din care valoarea eligibilă este de 37.115.327,01 lei cu TVA, iar suma nerambursabilă este de 36.373.020,47 lei cu TVA.
,,Campusul şcolar are o capacitate de aproximativ 2000 de elevi, iar în perioada următoare Primăria Oradea va achiziţiona mobilierul necesar, urmând ca până la toamnă să găsim formula de a gestiona aceste spaţii în mod corespunzător, astfel încât cel mai modern spaţiu educativ din municipiu să fie dat în folosinţa elevilor", a declarat primarul Ilie Bolojan.
Primarul a menţionat că, în perioada următoare, administraţia locală va amenaja lângă campus un parc cu toate utilităţile aferente, astfel încât zona Campusului şcolar să deservească cetăţenii oraşului.
Primarul Ilie Bolojan a arătat că valoarea contractului de finanţare cuprinde, pe lângă cheltuielile cu lucrările executate efectiv prin proiect, cheltuieli de dirigenţie de şantier şi de publicitate, precum şi valoarea proiectării şi a lucrărilor de construire a primului corp de clădire - şcoală, executat anterior semnării contractului de finanţare, acestea din urmă fiind încadrate ca şi cheltuieli neeligibile şi au fost suportate din bugetul local.
Prin urmare, în cadrul prezentului proiect s-au executat lucrări în sumă totală de 27,5 mil lei cu TVA, din care valoarea eligibilă este de 22,2 mil lei cu TVA, la care se adaugă cheltuieli neeligibile în sumă de 5,3 mil lei cu TVA. Contribuţia Primăriei Municipiului Oradea este 2% din valoarea eligibilă, la care se adaugă cheltuielile neeligibile, iar contribuţia Uniunii Europene şi a bugetului de stat este de 98% din valoarea eligibilă.
Prezent la conferinţa de presă, viceprimarul Huszar Istvan a declarat: ,,Pentru municipiul Oradea este o realizare deosebită campusul şcolar, care este o construcţie atipică deoarece au fost construite două clădiri de şcoală, iar proiectele naţionale prevăd doar o singură clădire în acest sens. Campusul va găzdui profesori, tineri, există şi o sală de sport impozantă. Viitorilor elevi le doresc să se bucure de acest amplasament cu rezultate cât mai bune".
În acest moment, Campusul Şcolar Partenie Cosma este primul campus scolar din România. (B.P.)
Pentru mai mute poze, accesați Galeria foto: Campusul Şcolar Partenie Cosma, cel mai modern spaţiu educativ din Oradea.

Trimite email
joi, 28 martie 2024, 18:22:28 Ora standard a Europei de Est