Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

„Bune practici în procesul instructiv-educativ la clasele cu predare în limba minorităților din România

Invitația la Simpozionul național

„Bune practici în procesul instructiv-educativ la clasele cu predare în limba minorităților din România

Prof. ing. Mihai Molnar, prof. Ioana Vana și prof. Sorina Muntean lansează o provocare și o invitație tuturor cadrelor didactice la Simpozionul național „Bune practici în procesul instructiv-educativ la clasele cu predare în limba minorităților din România".

Consultați

REGULAMENTUL Simpozion naţional

 

„BUNE PRACTICI ÎN PROCESUL INSTRUCTIV-EDUCATIV LA CLASELE CU PREDARE ÎN LIMBA MINORITĂȚILOR DIN ROMÂNIA"

Motto:

        "Când ai 10 paşi de făcut, 9 paşi sunt jumătatea drumului."
                                                                                     (proverb japonez)

ARGUMENT

            Acest simpozion își propune să reunească profesorii care problematizează eficiența procesului de predare-învățare, în contextul varietății disciplinelor studiate în școlile și clasele cu limba de predare în limbile minorităților naționale.

            Considerăm că a preda la școlile și clasele  cu limba de predare în limbile minorităților naționale este o provocare, dar și un beneficiu pentru noi ca dascăli.

            Oferirerea de șanse egale, includerea în societate și mai apoi inserția elevilor minorităților naționale în câmpul de muncă, precum și dezvoltarea spiritului de formare personală a acestora pe toată durata vieții este scopul comun al tuturor, astfel noi, profesorii, prin intermediul acestui simpozion ne propunem să ne unim forțele la nivel național și să prezentăm câteva elemente de bune practici dobândite la catedră  de-a lungul anilor.         

   SCOP

            Simpozionul naţional constituie  un  prilej bun pentru  prezentarea cercetării personale a fiecărui profesor prin munca la catedră, la școlile și clasele  cu limba de predare în limbile minorităților naționale, menţinerea contactului între profesorii de specialitate, dar nu numai, îmbogățirea experienței și de ce nu, aplicarea unor metode propuse sau strategii amintite.

            Astfel, simpozionul reprezintă o modalitate concretă  de reflecţie si analiză obiectivă asupra îmbinării corecte a tradiționalului cu modernul, în ceea ce privește procesul de predare- învăţare -evaluare la școlile și clasele  cu limba de predare în limbile minorităților naționale.

            Finalitatea acestui simpozion se va materializa prin publicarea lucrărilor pe un suport electronic de tip CD cu ISBN.

OBIECTIVE

- împărtășirea de către profesori a experienței dobândite la catedră;

- dezvoltarea de parteneriate între instituții de învățământ din alte județe;

- oferirea posibilităţii cadrelor didactice de a-şi susţine propriile concepţii, idei - privind didactica modernă aplicată acestei discipline.

GRUP ŢINTĂ

-   Cadre didactice

COORDONATORI

Prof. ing Karancsi Béla- director

Prof. Ostroveanu Ágota - director adjunct

Prof. ing. Molnar Mihai

Prof. Vana Ioana

Prof. Muntean Sorina

LOCUL DE DESFĂŞURARE

Acest simpozion se va desfășura exclusiv on-line.

 PARTENERI

§  Inspectoratul Şcolar Judeţean Bihor;

§  Casa Corpului Didactic a Județului Bihor;

§  Biblioteca Universităţii din Oradea;

§  Biblioteca judeţeană "Gheorghe Şincai" Oradea.

 

PROGRAMUL DE DESFĂŞURARE AL SESIUNII:

Simpozionul naţional  se  desfăşoară  on-line.

Lucrările  se vor expedia  pe  adresa:  organizaresimpozion@yahoo.com

 

REGULAMENT DE PARTICIPARE:

a.  Înscrierea candidaților:

            Înscrierea participanților la prezentul simpozionse face atât prin completarea fișei de înscriere anexată regulamentului, a acordului de parteneriat semnat și ștampilat de unitatea din care faceți parte, cât și prin achitarea taxei de 15 RON în contul RO45TREZ08221E330500XXXX- TREZORERIA MARGHITA, CF. 4593482- LICEUL TEHNOLOGIC NR.1 CADEA, apoi scanarea chitanței doveditoare și trimiterea acestora inclusiv a lucrării dvs. în format electronic pe adresa de mail organizaresimpozion@yahoo.com.

        Termenul limită de înscriere se face până la data de 15 iunie 2016.

Relaţii suplimentare la tel. 0756313858- prof .ing. Molnar Mihai, 0755688055-prof. Vana Ioana.

Lucrările pot avea doi autori.

         Depunerea lucrărilor se face prin trimitere electronică la adresa de email organizaresimpozion@yahoo.com, până la data de 15 iunie 2016. Lucrările vor fi publicate pe suport CD cu ISBN.

b. Redactarea și trimiterea lucrărilor:

 - redactarea lucrării se va face în Microsoft Office Word 2007, format A4, scris la un rând si jumătate, cu margini egale de 20 mm (text aliniat Justify), cu diacritice;

titlul va fi scris cu majuscule (Times New Roman, 14, Bold), centrat;

- la două rânduri de titlu se va scrie numele autorului (maxim 2 autori), unitatea de învăţământ, localitatea şi judeţul (Times New Roman, 12, Bold);

la două rânduri sub numele autorului se va scrie textul lucrării cu diacritice (Times New Roman, l2 la un rând si jumătate);

- bibliografia  se  va  consemna  la  sfârşitul  lucrării,  în  ordine  alfabetică,  astfel:  nume, prenume autor, titlul, editura, anul;

- acordul de parteneriat, se va trimite scanat la adresa de mail organizaresimpozion@yahoo.com, după înregistrarea acestora, acordurile de parteneriat împreună cu diplomele și CD-urile vor fi expediate prin poștă. 

            Vrem să vă aducem la cunoștință, faptul că aceste lucrări vor fi sub semnătura ISBN, deci prin urmare, dorim să menționați sursele bibliografice dacă este cazul. Folosirea acestora prin neconsemnarea lor este o infracțiune și se pedepsește conform legislației în vigoare!

Taxa de participare: 15 RON.

Taxa de participare include: - diploma de participare;

                                                         - costurile aferente achiziționării  CD-urilor;

                                                         - expedierea lucrărilor și a CD-urilor cu ISBN.

   Simpozionul se va finaliza cu eliberarea diplomei de participare și a expedierii acestora împreună cu CD-urile cu ISBN care cuprind lucrările simpozionului.

Organizatorii nu îşi asumă răspunderea pentru materialele care nu ajung în timp util şi în bune condiţii sau cele care nu respectă tema si cerinţele.

   Vă rugăm să expediați lucrările și acordul de parteneriat numai la adresa indicată.

 

 

 FIŞĂ DE ÎNSCRIERE

LA SIMPOZIONUL NAŢIONAL:

„BUNE PRACTICI ÎN PROCESUL INSTRUCTIV-EDUCATIV LA CLASELE CU PREDARE ÎN LIMBA MINORITĂȚILOR DIN ROMÂNIA"

 

Participanţii sunt rugaţi să completeze  corect fişa de înscriere. Datele oferite se vor utiliza la redactarea diplomelor de participare la simpozion.

 

Numele şi prenumele

cadrului didactic participant:_____________________________

Instituţia de învăţământ:___________________________________

Adresa institutiei de învăţământ:_______________________________________

Localitatea /Judeţul:__________________

Titlul lucrării:_______________________________________________________

__________________________________________________________________

 E-mail personal:____________________________________________________

Telefon personal:___________________________________________________

 

 

Declaraţie antiplagiat: Declar pe propria răspundere că documentul trimis la acest simpozion este rezultatul muncii mele şi că sursele utilizate sunt indicate în lucrare, respectând regulile de evitare a plagiatului:

- Fragmentele de text reproduse întocmai, chiar şi în traducere proprie din altă limbă, sunt scrise între ghilimele şi fac trimitere la sursă;

- Reformularea în cuvinte proprii a textelor scrise de către alţi autori conţine referinţa precisă.

- Rezumarea ideilor altor autori face trimitere la textul original.

 

Semnătura:_______________

 

 

Am luat la cunoştinţă de condiţiile participării la activitate şi prin trimiterea în format electronic a acestei fişe, declar că sunt de acord cu acestea.

Fişa de înscriere se completează şi se trimite împreună cu acordul de parteneriat completat, ștampilat și scanat, respectiv chitanța scanată care atestă achitarea taxei de participare pe mail la adresa organizaresimpozion@yahoo.com până în data de 15.06.2015.

Lucrarea se   trimite pe mail la adresa organizaresimpozion@yahoo.com până în data de 15.06.2015.

 

Unitatea............................................................

.........................................................................

Str. ..................................................................

TEL. ...............................................................

NR. de inreg....................................................

 

 

Liceul Tehnologic, nr.1 Cadea                                                                                 

Str.De Jos, Nr. 48, Loc. Cadea

TEL. 0722252238

NR. de inreg........................................

 


      

ACORD DE PARTENERIAT

Încheiat între

  • Liceul Tehnologic, nr.1 Cadea, Str.De Jos, Nr. 48, Loc. Cadea, județul Bihor, reprezentat prin d-nul prof. ing. Karancsi Béla, în calitate de director, prof. Ostroveanu Agota- director adjunct, prof. ing. Molnar Mihai, prof. Vana Ioana, prof. Muntean Sorina, în calitate de profesori coordonatori, ai Simpozionului naţional „BUNE PRACTICI ÎN PROCESUL INSTRUCTIV-EDUCATIV LA CLASELE CU PREDARE ÎN LIMBA MINORITĂȚILOR DIN ROMÂNIA"
  • " și:

..................................................................................................................., localitatea..................................................., judeţul ...................................,  reprezentat prof. .................................................................................., în calitate de director și prof. ..........................................................................................................., în calitate de coordonatori.

.

      Obiectul contractului

  • Prezentul acord de parteneriat are drept obiect colaborarea între părţile contractante în vederea desfăşurării Simpozionului naţional, „BUNE PRACTICI ÎN PROCESUL INSTRUCTIV-EDUCATIV LA CLASELE CU PREDARE ÎN LIMBA MINORITĂȚILOR DIN ROMÂNIA" ce va fi organizată în data de 28 iunie 2016 de Liceul Tehnologic nr.1 Cadea.

Obligaţiile părţilor

Organizatorul se obligă:

-                Să distribuie regulamentul Simpozionului naţional şcolilor partenere;

-                Să respecte termenul de desfăşurare al activităţii;

-                Să primească materialele realizate de către parteneri;

-                Să distribuie Cd-urile ce conțin lucrările cu ISBN;

-                Să emită şi să distribuie diplomele participanţilor.

 

   Partenerul  se obligă:

-                Să popularizeze activitatea în rândul cadrelor didactice din instituţia de învăţământ;

-                Să respecte regulamentul de desfăşurare a Simpozionului naţional;

-                Să trimită până la data limită la adresa indicată în regulament acordul de parteneriat înregistrat, semnat şi ştampilat, fişa de înscriere și lucrarea, respectiv dovada scanată a chitanței care atestă achitarea taxei de înscriere.

            Acordul intră în vigoare la data semnării acestuia şi este valabil pe perioada derulării activităţii.

Liceul Tehnologic, nr.1 Cadea,

director,

prof. Karancsi Béla    

Trimite email
joi, 28 martie 2024, 19:34:12 Ora standard a Europei de Est