Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

„Prietenie fără diferenţe” - ediţia a III-a

Proiectul S.N.A.C.

„Prietenie fără diferenţe” - ediţia a III-a

Luni, 23.05.2016, a avut loc activitatea din cadrul Proiectului S.N.A.C. „Prietenie fără diferenţe", ediţia a III-a, scris şi implementat de către prof. cons. şc. Crina Creţu, în scopul socializării elevilor de la Liceul cu Program Sportiv „Bihorul" cu elevii de la Centrul Şcolar de Educaţie Incluzivă Nr. 1 Tileagd.

Obiectivele propuse în cadrul proiectului au fost: comunicarea interpersonală, cunoaşterea unor informaţii importante despre trecutul Oradiei şi cunoaşterea de către elevi a diferenţelor existente între ei şi depăşirea lor. Acestea au fost realizate prin: dialog interactiv între elevi; vizitarea de către elevii C.S.E.I. Nr. 1 Tileagd a Liceului cu Program Sportiv „Bihorul", respectiv a claselor I şi a VIII-a B - elevii s-au prezentat reciproc, amintind şi  sportul practicat; discuţii cu directorul liceului, dl. prof. dr. Dan Matei Constantin; participarea directă a elevilor musafiri la antrenamentele sportivilor de la L.P.S. „Bihorul" (atletism, judo, gimnastică); vizitarea Cetăţii Oradea; vizitarea Dealului Ciuperca pentru observarea panoramei oraşului Oradea.
Elevilor invitaţi le-au fost oferite prin donaţia gazdelor şi a prof. Roland Bocoi: dulciuri, sucuri, apă, obiecte vestimentare şi jucării.
Din partea L.P.S. „Bihorul", au participat elevii claselor a VII-a B, a VIII-a B, a IX-a B, a X-a A, a X-a B, a XI-a C, a XII-a B, prof. Florina Fărcuţ şi Edit Preoteasa, coordonaţi de către prof. cons. şc. Crina Creţu.
Din partea C.S.E.I. Nr. 1 Tileagd au participat un grup de elevi şi prof. psihopedagog Buzle Marinela, coordonaţi de către psiholog Alin Creţu.
Toţi participanţii, elevi şi profesori, au fost entuziasmaţi de modul în care au fost organizate şi s-au desfăşurat multiplele activităţi comune, promiţând să le reediteze cât mai curând.
Prof. cons. şc. Crina Creţu & psiholog Alin Creţu
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Prietenie fără diferenţe” - ediţia a III-a. 

Trimite email
luni, 15 decembrie 2025 la 23:06:21 Ora standard a Europei de Est