Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 februarie 2025

Pregătire gratuită pentru Bacalaureat 2025 la toate disciplinele și platformă cu materiale și resurse didactice pentru elevii din toată țara, oferite de Universitatea de Vest din Timișoara, UVT. Prima sesiune are loc sâmbătă, 1 martie
Universitatea de Vest din Timișoara, UVT, începe sâmbătă, 1 martie, ediția din acest an a programului de pregătire pentru examenul de Bacalaureat 2025, la toate cele 14 discipline, pentru elevii din întreaga țară. Sesiunile se vor desfășura săptămânal, sâmbăta, în format online, până în data de 7 iunie 2025 și participarea este gratuită.
Exemple de materiale oferite pe platforma bac.uvt.ro:
Pregătire pentru Bacalaureat 2025. Scrierea cu unu, cu doi sau cu trei de „i” / Explicații pentru elevii de liceu, oferite de Universitatea de Vest din Timișoara
Textul argumentativ pentru Bacalaureat 2025. Structură, conectori – explicații și model de rezolvare pentru elevii de liceu, oferite de Universitatea de Vest din Timișoara
Sesiunile de pregătire se organizează pentru toate cele 14 discipline pentru care elevii urmează să susțină probe scrise:
Disciplina aferentă probei 1: limba și literatura română;
Disciplinele aferente probei 2: matematică nivel M1 și M2, istorie;
Disciplinele aferente probei 3: biologie, chimie, economie, filosofie, fizică, geografie, informatică, logică, argumentare și comunicare, psihologie și sociologie.
Înscrierea pentru participarea la programul de pregătire se realizează prin completarea ACESTUI FORMULAR și este gratuită, iar detaliile complete sunt disponibile aici: https://bac.uvt.ro/
Informații și orar
Orarul modulelor de pregătire, pentru fiecare zi de sâmbătă din perioada 01.03 – 07.06.2025, este următorul, fiind stabilit în așa fel încât să permită elevilor participarea la programul de pregătire pentru toate disciplinele la care urmează să susțină proba scrisă în cadrul examenului de bacalaureat:
9.00 – 10.30 – Limba și literatura română;
10.45 – 12.15 – Matematică (nivel M1 și M2) și Istorie;
12.30 – 14.00 – Biologie, Chimie, Economie, Filosofie, Fizică, Geografie, Informatică, Logică, argumentare și comunicare, Psihologie, Sociologie.
De asemenea, pe platforma bac.uvt.ro elevii din întreaga țară și pot găsi, pe lângă informații despre programul de pregătire pentru examenul de bacalaureat organizat de UVT la toate disciplinele și celelalte oportunități din cadrul programului UVT pentru elevi, și materiale didactice suport realizate de cadre didactice din cadrul UVT cu conținuturile teoretice pentru fiecare disciplină de la examenul de bacalaureat și instrumente de testare, precum și lecții video (deocamdată doar pentru disciplina Limba și literatura română).
Programul de pregătire pentru examenul de bacalaureat organizat de Universitatea de Vest din Timișoara face parte din amplul program de sprijin intitulat UVT pentru elevi, care cuprinde, totodată, concursuri dedicate elevilor, webinare de dezvoltare personală, consiliere individuală în carieră și școala de vară West Summer University (WSU).
Infomații suplimentare:
Seria de webinare de dezvoltare personală dedicate elevilor, susținute de echipa Serviciului de Consiliere și Sprijin pentru Studenți (SCSS) din UVT va începe pe data de 12 martie 2025 cu webinarul Secretul unei vieți împlinite, urmând ca timp de 9 săptămâni, în fiecare miercuri, de la ora 15.00, să fie abordată o nouă tematică, până la momentul ulterior susținerii examenul de bacalaureat când programul se încheie cu al 2-lea webinar despre alegerea programului de studii potrivit.

Înscrierea pentru participarea la webinarele de dezvoltare personală se realizează prin completarea formularului, iar detaliile complete sunt disponibile pe site-ul universității.

UVT, prin facultățile componente, a pregătit și un număr de 26 de concursuri pentru elevi, din 16 domenii de studii, o parte dintre acestea oferind condiții speciale în procesul de admitere la UVT elevilor care obțin distincții. Regulamentele de organizare și desfășurare a concursurilor, dar și alte detalii, sunt disponibile pe site-ul universității.

Consilierea în carieră
Serviciul de de Consiliere și Sprijin pentru Studenți (SCSS) al UVT pune la dispoziția elevilor care au nevoie de suport pentru alegerea traseului educațional și profesional și sesiuni individuale de consiliere în carieră, pentru care aceștia se pot programa prin completarea formularului. O altă resursă de care elevii pot beneficia, în scopul unei mai bune orientări spre un anumit traseu educațional și profesional, este platforma YTM, un instrument de testare psiho-vocațională dezvoltat de Universitatea de Vest din Timișoara. Mai multe detalii despre serviciile de consiliere în carieră și despre platforma YTM sunt disponibile pe site-ul universității.

Raport cu privire la activitatea compartimentului Resurse umane

De la Inspectoratul Şcolar Judeţean Bihor

Raport cu privire la activitatea compartimentului Resurse umane

Compartimentul Resurse umane din cadrul Inspectoratului Şcolar Judeţean Bihor îşi desfăşoară activitatea în conformitate cu Legea 1/2011 - Legea educaţiei naţionale, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi în conformitate cu prevederile Metodologiei-cadru privind mobilitatea personalului didactic din învăţământul preuniversitar în anul şcolar 2016-2017, aprobată prin OMECŞ 5559/27.10.2015.

La începutul anului calendaristic, conform Calendarului mobilităţii pentru anul şcolar 2016-2017, au fost introduse în aplicaţia electronică 1.633 de posturi didactice/catedre declarate vacante/rezervate de unităţile de învăţământ din judeţul Bihor. În perioada de mişcare a cadrelor didactice titulare, în cadrul şedinţelor publice desfăşurate au fost ocupate în vederea completării normei didactice 59 de fracţiuni de catedră. De asemenea, pentru soluţionarea restrângerilor de activitate respectiv transfer conform art. 48 din Metodologia menţionată mai sus, au fost realizate 26 de repartizări, iar 41 de fracţiuni au fost ocupate prin detaşări pentru nesoluţionarea restrângerilor de activitate. Următoarea etapă de mobilitate a fost pretransferul consimţit între unităţile de învăţământ preuniversitar, etapă în care 59 de cadre didactice titulare s-au pretransferat. Conform prevederilor art. 253 din Legea 1/2011 - Legea educaţiei naţionale, cu modificările şi completările ulterioare, în perioada prevăzută de calendar, au fost repartizate în vederea angajării pe perioadă nedeterminată 69 de cadre didactice.
După aprobarea prelungirii contractelor individuale de muncă în anul şcolar 2016-2017 pentru cadrele didactice care au obţinut note peste 7 în ultimii doi ani şi au dobândit definitivatul în învăţământ, pentru ocuparea prin concurs, au fost publicate în data de 12 mai 2016, 1187 posturi didactice/ catedre/ fracţiuni de catedră (515 în mediul urban, iar 672 în rural), dintre care 66 sunt în vederea repartizării pe perioadă nedeterminată (48 urban şi 18 rural).
În perioada 13-20 mai 2016, în sala festivă a Colegiului Tehnic ,,Mihai Viteazul" Oradea, au fost preluate cereri, împreună cu documentele solicitate în acestea, pentru mai multe categorii de cadre didactice, printre care şi cele care doreau înscrierea la Concursul naţional de ocupare a posturilor didactice/catedrelor din învăţământul preuniversitar 2016. Pentru concurs au fost înregistrate cererile a 1.323 de persoane. Persoanele absolvente ale studiilor din promoţii anterioare, au avut ca perioadă de validare a cererilor de înscriere la concurs, perioada 24-27 mai 2016. În această perioadă au fost validate cererile a 1.040 de persoane, astfel, în vederea primelor probe de concurs şi anume inspecţiile speciale la clasa respectiv probele practice, au fost programaţi conform calendarului 1.040 de absolvenţi ai promoţiilor anterioare şi 248 de  absolvenţi ai promoţiei 2016. Precizăm că inspecţiile la clasă şi probele practice se  desfăşoară în perioada 30 mai-1 iulie 2016.
Absolvenţii promoţiei curente îşi vor valida cererile de înscriere la concurs după susţinerea examenelor de finalizare a studiilor, în perioada 14-15 iulie 2016.
Desfăşurarea concursului va avea loc în patru centre a căror asociere cu disciplinele de concurs poate fi găsită pe site-ul Inspectoratului Şcolar Judeţean Bihor şi acestea sunt:
Colegiul Tehnic ,,Mihai Viteazul" Oradea pentru disciplinele tehnice, învăţământul special precum şi învăţătoarele şi educatoarele în limba maghiară respectiv germană;
Colegiul Naţional ,,Mihai Eminescu" Oradea pentru istorie, geografie, ştiinţe socio-umane, limba română, limbi materne respectiv moderne şi religie;
Liceul Teoretic ,,Lucian Blaga" Oradea pentru ştiinţe, arte şi educaţie fizică şi sport;
Şcoala Gimnazială ,,Dacia" Oradea pentru învăţătoare şi educatoare limba română.
Concursul se va desfăşura în data de 20 iulie 2016, afişarea rezultatelor fiind programată pentru 27 iulie 2016. Înregistrarea contestaţiilor va fi realizată în perioada 27-28 iulie 2016, iar afişarea rezultatelor finale are ca termen 3 august 2016.
După concurs vor avea loc şedinţe publice conform calendarului mobilităţii. Precizăm că toată informaţia necesară cu privire la mobilitatea personalului didactic poate fi găsită pe site-ul www.isjbihor.ro la secţiunea Resurse umane.
Inspectori şcolari pentru managementul resurselor umane
prof. dr. Horea Abrudan & Emil Florea

Trimite email
joi, 1 mai 2025, 16:04:30 Ora de vară a Europei de Est