Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Raport cu privire la activitatea compartimentului Resurse umane

De la Inspectoratul Şcolar Judeţean Bihor

Raport cu privire la activitatea compartimentului Resurse umane

Compartimentul Resurse umane din cadrul Inspectoratului Şcolar Judeţean Bihor îşi desfăşoară activitatea în conformitate cu Legea 1/2011 - Legea educaţiei naţionale, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi în conformitate cu prevederile Metodologiei-cadru privind mobilitatea personalului didactic din învăţământul preuniversitar în anul şcolar 2016-2017, aprobată prin OMECŞ 5559/27.10.2015.

La începutul anului calendaristic, conform Calendarului mobilităţii pentru anul şcolar 2016-2017, au fost introduse în aplicaţia electronică 1.633 de posturi didactice/catedre declarate vacante/rezervate de unităţile de învăţământ din judeţul Bihor. În perioada de mişcare a cadrelor didactice titulare, în cadrul şedinţelor publice desfăşurate au fost ocupate în vederea completării normei didactice 59 de fracţiuni de catedră. De asemenea, pentru soluţionarea restrângerilor de activitate respectiv transfer conform art. 48 din Metodologia menţionată mai sus, au fost realizate 26 de repartizări, iar 41 de fracţiuni au fost ocupate prin detaşări pentru nesoluţionarea restrângerilor de activitate. Următoarea etapă de mobilitate a fost pretransferul consimţit între unităţile de învăţământ preuniversitar, etapă în care 59 de cadre didactice titulare s-au pretransferat. Conform prevederilor art. 253 din Legea 1/2011 - Legea educaţiei naţionale, cu modificările şi completările ulterioare, în perioada prevăzută de calendar, au fost repartizate în vederea angajării pe perioadă nedeterminată 69 de cadre didactice.
După aprobarea prelungirii contractelor individuale de muncă în anul şcolar 2016-2017 pentru cadrele didactice care au obţinut note peste 7 în ultimii doi ani şi au dobândit definitivatul în învăţământ, pentru ocuparea prin concurs, au fost publicate în data de 12 mai 2016, 1187 posturi didactice/ catedre/ fracţiuni de catedră (515 în mediul urban, iar 672 în rural), dintre care 66 sunt în vederea repartizării pe perioadă nedeterminată (48 urban şi 18 rural).
În perioada 13-20 mai 2016, în sala festivă a Colegiului Tehnic ,,Mihai Viteazul" Oradea, au fost preluate cereri, împreună cu documentele solicitate în acestea, pentru mai multe categorii de cadre didactice, printre care şi cele care doreau înscrierea la Concursul naţional de ocupare a posturilor didactice/catedrelor din învăţământul preuniversitar 2016. Pentru concurs au fost înregistrate cererile a 1.323 de persoane. Persoanele absolvente ale studiilor din promoţii anterioare, au avut ca perioadă de validare a cererilor de înscriere la concurs, perioada 24-27 mai 2016. În această perioadă au fost validate cererile a 1.040 de persoane, astfel, în vederea primelor probe de concurs şi anume inspecţiile speciale la clasa respectiv probele practice, au fost programaţi conform calendarului 1.040 de absolvenţi ai promoţiilor anterioare şi 248 de  absolvenţi ai promoţiei 2016. Precizăm că inspecţiile la clasă şi probele practice se  desfăşoară în perioada 30 mai-1 iulie 2016.
Absolvenţii promoţiei curente îşi vor valida cererile de înscriere la concurs după susţinerea examenelor de finalizare a studiilor, în perioada 14-15 iulie 2016.
Desfăşurarea concursului va avea loc în patru centre a căror asociere cu disciplinele de concurs poate fi găsită pe site-ul Inspectoratului Şcolar Judeţean Bihor şi acestea sunt:
Colegiul Tehnic ,,Mihai Viteazul" Oradea pentru disciplinele tehnice, învăţământul special precum şi învăţătoarele şi educatoarele în limba maghiară respectiv germană;
Colegiul Naţional ,,Mihai Eminescu" Oradea pentru istorie, geografie, ştiinţe socio-umane, limba română, limbi materne respectiv moderne şi religie;
Liceul Teoretic ,,Lucian Blaga" Oradea pentru ştiinţe, arte şi educaţie fizică şi sport;
Şcoala Gimnazială ,,Dacia" Oradea pentru învăţătoare şi educatoare limba română.
Concursul se va desfăşura în data de 20 iulie 2016, afişarea rezultatelor fiind programată pentru 27 iulie 2016. Înregistrarea contestaţiilor va fi realizată în perioada 27-28 iulie 2016, iar afişarea rezultatelor finale are ca termen 3 august 2016.
După concurs vor avea loc şedinţe publice conform calendarului mobilităţii. Precizăm că toată informaţia necesară cu privire la mobilitatea personalului didactic poate fi găsită pe site-ul www.isjbihor.ro la secţiunea Resurse umane.
Inspectori şcolari pentru managementul resurselor umane
prof. dr. Horea Abrudan & Emil Florea

Trimite email
vineri, 19 aprilie 2024, 06:28:02 Ora de vară a Europei de Est