Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Comportamente înjositoare din partea membrilor din Comisia centrală sau din partea organizatorilor locali

La Olimpiada Națională de Tehnologia Informației Bacău,

Comportamente înjositoare din partea membrilor din Comisia centrală sau din partea organizatorilor locali

Vă supunem atenției COMUNICATUL DE PRESĂ referitor la organizarea și desfășurarea Olimpiadei Naționale de Tehnologia Informației - Bacău, 19-22 mai 2016.

Asociația Elevilor din Bacău, în urma sesizărilor venite la nivel național și, de asemenea, în urma unor postări de pe diferite rețele de socializare sau bloguri, emite prezentul comunicat de presă în atenția tuturor societăților media și opiniei publice.
Datorită faptului că, după cum și Ministerul Educației Naționale și Cercetării Științifice ar trebui să o facă - însă deseori refuză, apărăm interesele elevilor și considerăm că aceștia sunt principalii actori ai sistemului educațional, suntem surprinși să aflăm ce s-a petrecut în această ediție a competiției mai sus menționate, mai ales datorită faptului că este vorba de etapa națională a acestei Olimpiade.
Constatăm că în decursul zilei de vineri, 20 mai 2016, au existat o sumedenie de probleme ce au ținut în primul rând de organizatorul local, și anume IȘJ Bacău. Un număr de 13 elevi ce au ajuns la această fază a Olimpiadei în urma unei etape județene ce se pare că s-a desfășurat fără probleme sunt acuzați acum de către organizatorii acestei competiții de necunoștință a Regulamentului de Organizare, în condițiile în care chiar organizatorii nu au respectat reglementările aferente Precizărilor privind organizarea și desfășurarea OTI. Este vorba despre salvarea surselor ce urmează a fi evaluate de subcomisiile din Comisia centrală. În anexa 1 din documentul precizat mai sus sunt prezentate borderourile ce trebuie să existe pe ușile laboratoarelor în care se susține proba, pentru o informare cât mai clară asupra desfășurării competiției. Anul acesta, coloana „ID" a fost înlocuită cu coloana „Nr. Crt.", iar pe stațiile de lucru erau afișate două numere: numărul curent și ID-ul fiecărui concurent. De aici au pornit foarte multe neclarități ce în unele cazuri au putut fi soluționate (câțiva participanți au confirmat faptul că membrii Comisiei tehnice le-au permis redenumirea directoarelor de lucru), însă în cele 13 cazuri prezentate mai sus nu. Mai mult, în aceleași Precizări, la secțiunea „Salvarea soluțiilor/predarea lucrărilor", nu este precizat momentul redenumirii directorului, neexistând, astfel, precizarea că în momentul sosirii Comisiei tehnice, participantul nu mai are voie să îl redenumească.
De asemenea, elevii participanți au reclamat chiar și comportamente înjositoare din partea membrilor din Comisia centrală sau din partea organizatorilor locali, comportamente ce au fost însoțite și de un limbaj agresiv, lucru pe care îl considerăm nedemn de un angajat ce se află, înainte de toate în slujba Ministerului, în slujba elevului, și anume o persoană ce se dorește a se numi „profesor".
Solicităm public, pe această cale, un comunicat de presă din partea Inspectoratului Școlar Județean Bacău referitor la faptele prezentate mai sus și cele prezentate de către elevii participanți.
De asemenea, ne asumăm public faptul că vom urmări acest subiect și pe viitor, până când acesta va produce, într-adevăr, o schimbare în mentalitatea cadrelor didactice implicate în astfel de competiții și în desfășurarea acestora.
Președinte interimar al Asociației Elevilor din Bacău,
Dragoș-Gabriel Cazan

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 03:19:43 Ora de vară a Europei de Est