Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Testarea suplinitorilor și ședințele publice

Luni, marți și miercuri,

Testarea suplinitorilor și ședințele publice

Luni, marți și miercuri (8 – 10 septembrie 2008), testarea și ședințele publice, zile de foc pentru un detașament însemnat de cadre didactice, suplinitori, fără studii corespunzătoare postului

2 – 15 septembrie, o perioadă “fierbinte”…
Concursul național unic de ocupare a posturilor didactice (catedrelor vacante ori rezervate), susținut în 16 iulie, este urmat de o perioadă “fierbinte” pentru majoritatea candidaților, dar și pentru alte sute de persoane care doresc să ocupe un post în învățământul preuniversitar; astfel: în 2-3 septembrie, au fost depuse și înregistrate dosarele pentru cumul/plata cu ora și pentru suplinire (suplinitori fără studii corespunzătoare postului, personal didactic asociat și cadre didactice pensionate); în 4 septembrie, a avut loc ședința publică pentru eventualele corecturi; luni, 8 septembrie – reactualizarea listei posturilor, precum și testarea suplinitorilor fără studii corespunzătoare postului, testare care se continuă marți (9 septembrie), potrivit planificării întocmite și afișate sub poarta Inspectoratului Școlar; tot în 9 septembrie, dar și în 10 septembrie – ședințe publice pentru repartizarea pe orele rămase neocupate a cadrelor didactice titulare, cadre didactice asociate/pensionate, în regim de cumul/plata cu ora; tot în 10 septembrie – depunerea contestațiilor; în 11 septembrie – afișarea rezultatelor finale la testarea suplinitorilor și reactualizarea listei posturilor; în 12-13 septembrie – ședințe publice (etapa a IV-a), pentru repartizarea suplinitorilor și a cadrelor didactice (asociate) care solicită un post/catedră, fără să aibă studiile corespunzătoare postului; în 15 septembrie – emiterea și comunicarea deciziilor de numire pe post/catedră.
Ordinea ocupării posturilor
Un post (o catedră) în învățământul preuniversitar poate fi ocupat (ă) în urma susținerii concursului național unic (din 16 iulie) sau a altor examene (testări) specifice. Potrivit pregătirii și notei obținute la concurs (examen sau testare), ocuparea postului se poate face într-o etapă anume.
*Între 16 iulie și 30 august – în I etapă (titularizarea), când au fost ocupate 324 de posturi, din cele 515 afișate
*23 și 24 august – a II-a etapă (detașarea la cerere, în ședință publică)
*26 august – 1 septembrie – a III-a etapă (repartizarea suplinitorilor cu studii corespunzătoare postului, în ședințe publice)
*9 – 15 septembrie – a IV-a etapă (repartizarea cadrelor didactice asociate/pensionate și a suplinitorilor fără studii corespunzătoare postului, în sedințe publice).
Ordinea ocupării posturilor (în cadrul ședințelor publice)
În cadrul ședințelor publice, ordinea ocupării unui post sau a unei catedre este în funcție de: continuitate, anul participării la CNU (concursul național unic, din 16 iulie) și nota obținută…
Mai întâi sunt repartizați cei care au cerut și au obținut continuitate pe post; ei sunt urmați de candidații care au susținut CNU în 2008, 2007, 2006 (în ordinea descrescătoare a notei obținute); repartizarea continuă cu cei care au susținut concursul județean din 22 august; vin apoi cadrele didactice calificate (cu a doua specializare); institutorii (cu a doua specializare) și pensionarii, respectiv cadrele didactice asociate.
Testarea suplinitorilor fără studii corespunzătoare postului
Luni (8 septembrie, de la ora 9.00): disciplinele tehnice - la C.T. “Traian Vuia”; artele - la Palatul Copiilor și Elevilor (proba practică, de la ora 10.00); fizică-chimie - la C.N. “Mihai Eminescu”; informatica - la C.T. “Traian Vuia” (proba practică, de la ora 9.00); limbile străine - la C.N. “Mihai Eminescu”; educația fizică - la L.P.S. “Bihorul” (proba practică, de la ora 9.00); învățătorii și educatoarele (limba maghiară, germană, slovacă și romani), limba și literatura maternă - la Școala cu clasele I-VIII “George Coșbuc” (proba practică, de la ora 9.00).
Marți (9 septembrie, de la ora 9.00):
limba și literatura română - la Școala cu clasele I-VIII “Oltea Doamna”; artele (proba scrisă) - la Liceul de Artă; învățătorii și educatoarele - la Școala cu clasele I-VIII “George Coșbuc”; învățământul special, consiliere și psihopedagogie specială - la Centru Școlar pentru Educație Incluzivă nr. 1; istorie, geografie, biologie, socio-umane și religie – la Școala cu clasele I-VIII “Dacia”; informatica (proba scrisă) – la C.T. “Traian Vuia”; matematica – la Școala cu clasele I-VIII “Oltea Doamna”; educația fizică (proba scrisă) – la L.P.S. “Bihorul”; învățătorii și educatoarele (limba maghiară, germană, slovacă și romani), limba și literatura maternă - la Școala cu clasele I-VIII “George Coșbuc” (proba scrisă).
Potrivit precizărilor făcute de Inspectoratul Școlar, programarea este valabilă și pentru candidații cu studii corespunzătoare postului, care și-au depus cerere în perioada 2-3 septembrie. 
Programarea ședințelor publice (din 9 și 10 septembrie)
Ședințele publice, de marți și miercuri (9 și 10 septembrie), se vor desfășura în sala festivă a Colegiului Național “Mihai Eminescu” din Oradea, după următorul program:
Marți, 9 septembrie
   *matematica și informatica, între orele 9.00 și 10.00
   *învățătorii (limba română), între 10.00 și 11.30
   *educatoarele (limba română), între 12.00 și 13.30
   *limba și literatura maghiară, educatoare și învățători-limba maghiară, germană, slovacă și romani, între 14.00 și 15.30.
   *fizică, chimie, biologie, între 16.00 și 17.00
   *istoria, geografia, științele socio-umane, între 17.00 și 18.00.
Miercuri, 10 septembrie
   *educația fizică și religia, între 9.00 și 10.00
   *disciplinele tehnice, între 10.00 și 11.30
   *limba și literatura română, între 12.00 și 13.30
   *învățământul special, între 13.30 și 14.30
   *limbile moderne, între 15.00 și 16.30
   *artele, între 17.00 și 18.00.
Planificarea este orientativă, cu siguranță vor exista decalaje, în sensul că nu vor fi respectate cu exactitate orele fixate. (Ov. Dan)       

Trimite email
sâmbătă, 20 aprilie 2024, 12:29:00 Ora de vară a Europei de Est