Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

C.T. ,,Alexandru Roman” Aleșd și C.N. ,,Avram Iancu” Ștei au câștigat a III-a ediție

Două colegii din Bihor au câștigat competiția națională de educație financiară ,,Bani pentru școala ta!”

C.T. ,,Alexandru Roman” Aleșd și C.N. ,,Avram Iancu” Ștei au câștigat a III-a ediție

Peste 25.000 de elevi, profesori, părinți și alți susținători au parcurs trainingurile de educație financiară - BaniIQ și ecommerce - Banii pe net.

București, 8 iunie 2016. Colegiul Tehnic ,,Alexandru Roman" Aleșd din Bihor și Colegiul Național ,,Avram Iancu" Ștei din Bihor au câștigat a treia ediție a competiției naționale de educație financiară ,,Bani pentru școala ta".
Colegiul Tehnic ,,Alexandru Roman" Aleșd din Bihor va primi o finanțare echivalentă cu EUROpunctele câștigate: 4.512 de euro, după ce s-a clasat pe primul loc în cadrul competiției ,,Bani pentru școala ta" la categoria licee mari.
Categoria liceelor mici a fost câștigată de Colegiul Național ,,Avram Iancu" Ștei din Bihor, care va primi o finanțare de 4.378 de euro, echivalentă cu numărul de elevi și susținători ce au parcurs trainingurile online de educație financiară și comerț electronic BaniIQ și Banii pe net.
Cele două finanțări oferite vor fi folosite exclusiv pentru modernizarea unităților școlare prin dotarea laboratoarelor, a claselor, achiziția de echipamente și resurse educaționale.
A treia ediție a competiției ,,Bani pentru școala ta" s-a desfășurat pe o perioadă de 8 săptămâni, timp în care peste 25.000 de elevi, profesori, părinți și alți susținători au intrat în competiție unde au parcurs cele două traininguri câștigând EUROpuncte pentru liceele pe care le susțin și dobândind informații esențiale despre bugetul personal, venituri, cheltuieli, investiții și relația cu banca (trainingul BaniIQ), dar și despre eCommerce, drepturile celor care cumpără online, securitatea în mediul online, taxe și impozite (trainingul Baniipenet).
Competiția ,,Bani pentru școala ta" este organizată de Junior Achievement (JA) România, și face parte din programele de educație financiară și e-commerce BaniIQ și Banii pe net, programe de educație financiară realizate împreună cu Visa și băncile partenere.
Cele trei ediții ale competiției au avut ca scop formarea abilităților de a administra eficient resurse financiare și de a lua decizii responsabile în mediul offline, cât și în cel online, astfel 100.000 de elevi, profesori, părinți și alți susținători au parcurs cele două traininguri.
Mai multe informații despre competiție, traininguri, premiu și regulamentul de participare găsiți pe www.banipentruscoalata.ro
Despre Junior Achievement România
Junior Achievement România este o organizație non-profit, având ca misiune dezvoltarea în România a programelor internaționale JA de educație antreprenorială, economică, financiară, orientare profesională, sănătate și viață activă și dezvoltarea abilităților pentru viață. 39 de țări din Europa și 123 de țări din toată lumea urmează programele JA. În România, acestea sunt urmate de peste 280.000 de elevi din 1.600 de școli publice, prin parteneriatul cu Ministerul Educației Naționale și Cercetării Științifice și cu susținerea financiară a comunității de afaceri. Mai multe informații pe www.jaromania.org.
Dorin Călin
senior Program Manager, Junior Achievement România

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 15:26:43 Ora de vară a Europei de Est