Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

“Prietenul meu, calculatorul!”

Dintre noutățile anului școlar la Grădinița nr. 53

“Prietenul meu, calculatorul!”

Noutățile anului școlar 2008-2009 la Grădinița nr. 53 din Oradea sunt legate de opționale și proiecte, trei opționale noi și permanentizarea unui proiect internațional cu grădinița din Apateu (Ungaria).

 Grădinița nr. 53 din Oradea (grădiniță cu program prelungit), situată pe strada Călugăreni nr. 4A, este una dintre unitățile mari și căutate din zonă, având 10 grupe și un efectiv de 265 de copii (din care trei grupe mici).
Doamna directoare, Aurica Beleiu, este încântată de audiența pe care o are unitatea în zonă, de buna colaborare cu părinții și de atitudinea acestora. “Satisfacția noastră cea mai mare este să-i vedem pe părinți mulțumiți de ofertele și serviciile noastre, să-i simțim pe copii aproape, și să-i putem modela după știință, cu tact și respect, cu dragoste și înțelegere.”
Sălile au fost igienizate încă de la sfârșitul lunii iunie, mobilierul este nou, în totalitate, de anul școlar trecut. În hol, a fost amenajată o bibliotecă “centrală”, chiar dacă fiecare grupă își are biblioteca sa proprie, televizor, unu sau două calculatoare, aparatură audio și video. Cu ani în urmă, toate educatoarele au urmat un curs pentru descifrarea tainelor calculatorului, iar din acest an școlar, unul dintre cele trei opționale noi va fi “Prietenul meu, calculatorul!” (la concurență cu gimnastica ritmică și germana, dar și cu opționalele existente: engleza, dansul sportiv și șahul).
Colectivul de cadre didactice e tare în proiecte! Nu am fost pregătiți să recepționăm toate proiectele existente și nici nu e momentul acum să le facem cunoscute pe toate, vom puncta doar spunând că există un parteneriat permanent cu școala învecinată (Școala cu clasele I-VIII nr. 16), unul interjudețean, cu o grădiniță din Satu Mare, un proiect cu Școala cu clasele I-VIII “Octavian Goga” (între clasa a IV-a B, înv. Liana Petruța și grupa educatoarelor inst. Marcela Bondar și Viorica Derșidan), un proiect internațional cu o grădiniță din Apateu (Ungaria), care, din acest an școlar, va deveni permanent, la propunerea partenerilor din Apateu, încântați de colaborarea cu Grădinița nr. 53 din Oradea. Anul trecut, partenerii orădeni au fost invitați în două rânduri în Ungaria, în lumina “Dialogului intercultural” (în 4 iunie la Bedeu, iar în 12 iunie, la Apateu). Ei le vor întoarce vizita în această toamnă.
Vizitând grădinița (la ora la care copiii erau “ancorați” în lumea minunată a poveștilor, navigând cu gândul peste mări și țări, și visându-se feciori și fete de împărați), am cunoscut realitatea în direct, cu toată dotarea, ambientul și atmosfera. Unii nu au rezistat tentației să ne zâmbească fericiți și să se facă remarcați, semn că nu apucaseră să ajungă pe tărâmul viselor. Dinspre bucătărie, a ajuns până la noi o aromă de murături. Aruncând o privire prin obiectiv, am surprins-o pe bucătăreasa Lidia Filimon turnând apă cu oțet peste castraveții așezați în 45 de borcane de câte cinci litri.
Surpriza zilei avea să vină tocmai din ... insulele Canare!
Ruben și mămica sa, Adriana, au venit să-și ia rămas bun de la doamna educatoare și doamna directoare pentru că în scurt timp aveau să plece “puțin” până la Tenerife, în insulele Canare, unde au de gând să ia viața în piept, mama și cei trei fii, o “aventură” deloc accesibilă oricui! Dar, luptătoare cum e, Adriana speră să reușească să o ia de la capăt, cu mai mult noroc și fericire pe insula eternei primăveri! De ce nu? Baftă!
Și Adriana a crescut la această grădiniță, unde i-a înscris și pe fiii săi, Ruben și Nathy.
La final, doamna directoare ne-a lansat invitația de a reveni luni, 15 septembrie, la deschiderea cursurilor, pentru a fi părtași la bucuria și emoțiile pe care le încearcă cei mai mici dintre cei mici, trei grupe de prichindei, greu încercați de despărțirea de mămica și bunica. (Ovidiu DAN) 
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: “Prietenul meu, calculatorul!”  

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 22:57:06 Ora de vară a Europei de Est