Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
17 ianuarie 2021
1.*Cum se va face testarea pentru depistarea cazurilor de Covid-19 în școli
.....
Secretarul de stat în Ministerul Sănătății, Andreea Moldovan, a oferit o serie de explicaţii pentru ProTV, privind procedura de testare în şcoli, scrie G4Media.ro.
Autoritățile iau în calcul deschiderea școlilor în 8 februarie și au anunțat o serie de măsuri, astfel ca revenirea copiilor în bănci să nu devină un risc pentru sănătatea lor. Dacă un elev dintr-o clasă este depistat pozitiv, atunci toți colegii săi vor fi testați, a anunțat ministrul Sănătății. Iar dascălii și personalul din școli sunt incluși în etapa a doua a campaniei de vaccinare anti Covid-19.

2.* Concursul pentru inspectori școlari generali și generali adjuncți va avea loc în primăvara aceasta, anunță ministrul Educației, iar cel pentru directori de școli, în vară. „Varianta de concurs din Legea lui Daniel Funeriu era mult mai bună decât ce avem astăzi”.

3.* Toate școlile trebuie să-și creeze conturi pe platforma de vaccinare, ca să-i înscrie și programeze pe profesori și pe ceilalți angajați, potrivit unei adrese către unitățile de învățământ și inspectoratele școlare, semnată de ministrul Educației, obținută de Edupedu.ro
„Fiecare unitate de învățământ va desemna o persoană responsabilă cu înregistrarea unității de învățământ preuniversitar pe platforma alocată campaniei de vaccinare, centralizarea datelor de identitate și programarea la vaccinare a personalului angajat în respectiva unitate. Informațiile cu privire la acțiunea de vaccinare pot fi trebuie să fie accesate pe linkul https://vaccinare-covid.gov.ro/platforma-programare/”, se arată în documentul citat.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
30 decembrie
1.* Școlile trebuie să identifice și să raporteze numărul elevilor în situații de risc cu privire la încheierea mediilor pe semestrul I. Cîmpeanu: Vom stabili un plan de intervenție personalizată pentru evitarea abandonului școlar
.....
Ministerul Educației va dispune către toate unitățile de învățământ, prin intermediul inspectoratelor școlare, identificarea și raportarea până la 11 ianuarie 2021, a numărului elevilor aflați în situație de risc cu privire la încheierea mediilor pe semestrul I, se arată într-un comunicat de presă semnat personal de ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu.
Astfel, se va stabili un plan de intervenție personalizată pentru evitarea abandonului școlar cauzat de dificultățile derulării procesului de învățământ în sistem online, a comunicat ministrul.

2.* Sondaj Salvați Copiii: 63% dintre copii, părinți și profesori își doresc să revină la școală în ianuarie 2021, în condițiile în care 47% dintre elevi nu dețin toate resursele ca să învețe on-line
…..
Organizația Salvați Copiii România solicită deschiderea școlilor în luna ianuarie 2021, printr-un apel publicat pe pagina de Facebook. 63% dintre copii, părinți și profesori își doresc să revină la școală…

3.* Școlile trebuie să regândească curriculum-ul pentru a-i ajuta pe elevi să ajungă cu materia la zi, pandemia a limitat progresul școlar al acestora – raport O.F.S.T.E.D.
…..
Izolarea repetată din cauza pandemiei de coronavirus a limitat progresul elevului, impactul primei stări de urgență se resimte și acum, iar școlile trebuie să regândească curriculum-ul pentru a-i ajuta pe elevi să ajungă cu materia la zi, se arată într-un raport al inspectoratului școlar britanic O.F.S.T.E.D. (The Office for Standards in Education, Children’s Services and Skills).

Cursul Comunicarea eficientă

La C.C.D. Bihor

Cursul Comunicarea eficientă

Începând cu data de 27 mai 2016, la Casa Corpului Didactic a început cursul Comunicarea eficientă

Formatorii cursului au fost: prof. Bodiu Carmen - director al C.C.D. Bihor, prof. Konrád Katalin - metodist C.C.D. și bibliotecar, prof. Trofin Mariana Rodica, formator în educaţia adulţilor. Coordonatorul programului a fost prof. Popa Diana - metodist C.C.D. Bihor.
Participanții, în număr de 29, au fost foarte încântați de modul în care cursul s-a desfășurat. Publicul ţintă al acestuia a fost personalul didactic și didactic auxiliar.
Motto-ul sub care cursul s-a desfășurat a fost: „Comunicarea este esenţa ştiinţei". (Crick Francis).
Se vorbește, tot mai mult în ultima vreme, despre rolul și importanța comunicării în viața și activitatea noastră de fiecare zi, dar încă suntem tributari acestei nevoi, chiar dacă de la începuturile sale omul nu a fost o ființă monologică, ci una dialogică. Cursul și-a propus să vină în sprijinul personalului didactic, de conducere, îndrumare și control și didactic auxiliar, cu structuri, modele respectiv metode eficiente de intervenție, adaptate la specificul, registrul și contextul situației de comunicare, în scopul cultivării disponibilității pentru dialog. Interumanul e o dimensiune fundamentală a condiției umane. Nevoia de comunicare face parte din noi, e constructivă, ne ajută să înțelegem și să depășim diferențele și divergențele existente, reprezintă cheia succesului în relațiile interumane, la toate nivelurile și la orice vârstă. Durata cursului a fost de 20 de ore.
Curriculum-ul programului a vizat următoarele: dezvoltarea și perfecționarea competențelor de comunicare în situații și contexte diferite; cunoașterea și utilizarea registrelor comunicării; perfecționarea comunicării didactice și profesionale; cunoașterea tehnicilor de comunicare inter și intra instituțională; importanța comunicării în situațiile de criză; comunicarea în cadrul instituțional: comunicarea didactică și profesională;
 Cursul a avut două module: comunicarea în situațiile de criză; comunicarea, premisă a reușitei în relațiile manageriale.
Modalităţile de evaluare, la final, ale cursului au fost aplicațiile practice și interviurile.
Psiholog Alin C.

 

Trimite email

luni, 18 ianuarie 2021