Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
22 decembrie 2025

SURSE: Daniel David și-a dat demisia din funcția de ministru al Educației și Cercetării / Marilen Pirtea – în pole position pentru a prelua portofoliul


Daniel David și-a dat demisia din funcția de ministru al Educației și Cercetării, potrivit surselor Edupedu.ro.
Rectorul Universității de Vest din Timișoara, Marilen Pirtea, este cotat cu cele mai mari șanse de a prelua portofoliul cel mai dur lovit de măsurile de austeritate aplicate deja prin Legea Bolojan și cu un dosar fierbinte pe masă, și anume controversata programă de limbă română ce readuce cronicarii spre a fi studiați de elevii de 14-15 ani, la clasa a IX-a.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Cursul Comunicarea eficientă

La C.C.D. Bihor

Cursul Comunicarea eficientă

Începând cu data de 27 mai 2016, la Casa Corpului Didactic a început cursul Comunicarea eficientă

Formatorii cursului au fost: prof. Bodiu Carmen - director al C.C.D. Bihor, prof. Konrád Katalin - metodist C.C.D. și bibliotecar, prof. Trofin Mariana Rodica, formator în educaţia adulţilor. Coordonatorul programului a fost prof. Popa Diana - metodist C.C.D. Bihor.
Participanții, în număr de 29, au fost foarte încântați de modul în care cursul s-a desfășurat. Publicul ţintă al acestuia a fost personalul didactic și didactic auxiliar.
Motto-ul sub care cursul s-a desfășurat a fost: „Comunicarea este esenţa ştiinţei". (Crick Francis).
Se vorbește, tot mai mult în ultima vreme, despre rolul și importanța comunicării în viața și activitatea noastră de fiecare zi, dar încă suntem tributari acestei nevoi, chiar dacă de la începuturile sale omul nu a fost o ființă monologică, ci una dialogică. Cursul și-a propus să vină în sprijinul personalului didactic, de conducere, îndrumare și control și didactic auxiliar, cu structuri, modele respectiv metode eficiente de intervenție, adaptate la specificul, registrul și contextul situației de comunicare, în scopul cultivării disponibilității pentru dialog. Interumanul e o dimensiune fundamentală a condiției umane. Nevoia de comunicare face parte din noi, e constructivă, ne ajută să înțelegem și să depășim diferențele și divergențele existente, reprezintă cheia succesului în relațiile interumane, la toate nivelurile și la orice vârstă. Durata cursului a fost de 20 de ore.
Curriculum-ul programului a vizat următoarele: dezvoltarea și perfecționarea competențelor de comunicare în situații și contexte diferite; cunoașterea și utilizarea registrelor comunicării; perfecționarea comunicării didactice și profesionale; cunoașterea tehnicilor de comunicare inter și intra instituțională; importanța comunicării în situațiile de criză; comunicarea în cadrul instituțional: comunicarea didactică și profesională;
 Cursul a avut două module: comunicarea în situațiile de criză; comunicarea, premisă a reușitei în relațiile manageriale.
Modalităţile de evaluare, la final, ale cursului au fost aplicațiile practice și interviurile.
Psiholog Alin C.

 

Trimite email
duminică, 28 decembrie 2025 la 23:13:14 Ora standard a Europei de Est