Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

În parteneriat cu o grădiniță și universitate din Belgia

Grădinița nr. 54 din Oradea

În parteneriat cu o grădiniță și universitate din Belgia

În această vară, la Grădinița nr. 54 din Oradea (grădiniță cu program prelungit), s-a „revoluționat” (adică s-a schimbat) instalația de încălzire, au fost zugrăvite oficiile, băile, bucătăria și coridoarele, iar la învățământul special au fost zugrăvite și rașchetate și sălile de grupă.

Grădinița de pe bulevardul Dacia nr. 110 este binecuvântată de Domnul, la „răscruce” de drumuri europene, într-un paradis de verdeață, cu un parc de joacă asemeni unei oaze de încântat privirea.
Dacă afară, natura și primăria au fost darnice, înăuntru, tot ce se vede e rod al gândirii, imaginației și muncii educatoarelor, în frunte cu Eleonora Curtui, directoare de un an, dar educatoare de 26 de ani în această unitate, venită la un an după deschiderea grădiniței.
„Am schimbat mobilierul în trei săli de grupă la învățământul de masă. La învățământul special, în toate trei sălile este mobilier nou. Tot la învățământul special, într-o sală avem mobilier special pentru copiii autiști, primit din Belgia (sponzorizare din partea unei fundații). Avem un proiect în derulare cu finanțare nerambursabilă pentru amenajarea unui cabinet de documentare și informare pentru cadrele didactice și de consiliere pentru părinți (proiect în valoare de 8.000 de lei), parte din aparatură a fost achiziționată.”
Învățământ special gratuit
Grădinița nr. 54 funcționează cu opt grupe de copii la învățământul de masă și trei grupe la învățământul special, în total, 215 copii. De subliniat este faptul că la învățământul special, în două din cele trei grupe, copiii provin din familii, părinții își aduc copiii aici din tot orașul (din Ioșia, Velența, Nufărul, Cantemir), ba chiar și din Sânmartin, Biharia și Abram. Îi aduc dimineața și îi iau acasă după ora 16.00, fără să plătească nimic. Totul este suportat de Consiliul județean. La fiecare grupă specială există câte un psiholog, două educatoare și o îngrijitoare, plus o asistentă, un kinetoterapeut și o infirmieră pentru toate trei grupele. Terapia se desfășoară în cabinetul de psihologie. Din cele trei grupe specială, în una sunt copii cu deficiențe locomotorii, în a doua, autiștii, iar în cea de-a treia, copii cu deficiențe multiple. Copiii cu nevoi speciale au vârsta cuprinsă între 3 și 6 ani, maximum 9 ani.
Se fac demersuri pentru obținerea unui microbuz care să-i ridice de-acasă pe copiii din familiile orădene. Într-o grupă, copiii provin de la centrul de plasament.
Parteneriat școlar cu belgienii
Cadrele didactice de la Grădinița nr. 54 comunică prin internet cu colegi de breaslă de la o grădiniță din Lier, Belgia. Tema proiectului este „Grădinița în Europa”, iar în acest context, partenerii de proiect fac schimb de experiență, comunică despre activitățile desfășurate, excursiile și vizitele efectuate, expediindu-și poze edificatoare.
Cel de-al doilea proiect internațional de parteneriat este cu Universitatea Katho/ Ipsoc din Belgia. Proiectul se intitulează „Vorbirea cu sprijinul semnelor” și vizează doar învățământul special. Partenerii belgieni vin însoțiți de studenți. Ei țin cursuri cu cadrele didactice, iar studenții desfășoară activități cu copiii din grupele speciale.
Ca și la Grădinița nr. 53, și la 54, am avut parte de o surpriză, care se cheamă Ana-Maria Haidu. O educatoare-medic (rezidențiat), titrată, cu masterate, și cu 9,80 la concursul național unic de titularizare din acest an, care și-a ales la repartiție să lucreze în această unitate. Și unde mai pui că are liceul pedagogic la bază.
„Îmi sunt dragi copiii. Simt că în acest domeniu pot să mă realizez profesional mai bine decât dacă aș profesa ca medic. De fapt, de mică am visat să ajung dascăl”, ne-a spus Ana-Maria.
Și la învățământul special a fost repartizată o educatoare tânără, Diana Bunta, aflată în primul său an de activitate didactică. (Ov. Dan)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: În parteneriat cu o grădiniță și universitate din Belgia.

Trimite email
vineri, 19 aprilie 2024, 12:46:37 Ora de vară a Europei de Est