Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Astăzi, Gala premiilor

În cadrul proiectului educativ judeţean ,,Lumea magică a lecturii”

Astăzi, Gala premiilor

Casa Corpului Didactic a Judeţului Bihor vă invită să participaţi la Gala premiilor în cadrul proiectului educativ judeţean ,,Lumea magică a lecturii", activitate coordonată de d-na bibliotecar prof. Mariana Trofin.

Evenimentul se va desfăşura astăzi (joi, 16.06.2016, ora 13,00), la sediul C.C.D. Bihor (Str. Mihai Eminescu Nr. 11).
Vă așteptăm cu drag.
Prof. Mariana Trofin

 „Lumea magică a lecturii"

Proiectul educativ judeţean „Lumea magică a lecturii", iniţiat de Şcoala Gimnazială „Ioan Slavici" Oradea, s-a derulat în anul şcolar 2015 - 2016.
Echipa de proiect a avut următoarea componenţă: responsabil: director, prof. Brînduşa Buzulică;
coordonator: bibliotecar Ruxanda Ştefănuţ; coordonator asistent: bibliotecar CCD Bihor, prof. Mariana-Rodica Trofin,
Calendarul proiectului a cuprins următoarele activităţi:
Activitatea nr. 1, „De ce lumea magică a lecturii?" a constat lansarea proiectului.
Activitatea nr. 2 intitulată „Eroul meu preferat din cărţile copilăriei" s-a desfăşurat în sălile de clasă sub formă de creaţie plastică. Elevii din clasele pregătitoare până la clasa a III-a inclusiv au realizat lucrări plastice pe tema dată, după parcurgerea bibliografiei. La nivelul unităţilor de învăţământ partenere s-au organizat etape de jurizare în vederea preselecţiei lucrărilor, pentru jurizarea la nivel judeţean.
Minunatele lecturi ale copilăriei" a fost cea de-a treia activitate, s-a adresat elevilor din clasa a IV-a şi s-a desfăşurat tot în sălile de clasă, constând din lecturarea cărţilor cuprinse în bibliografie. La nivelul unităţilor de învăţământ partenere s-au organizat preselecţii în vederea formării echipelor care au participat la cocursul pe echipe, etapa judeţeană.
Activitatea nr. 4, „Cei mai talentaţi artişti plastici", a constat din jurizarea celor 87 de lucrări plastice care au intrat în cursa pentru obţinerea unui premiu. Jurizarea s-a făcut pe categorii de clasă.
S-au acordat: cîte patru premii I, II și III, precum și nouă mențiuni.
Să ne reamintim lecturile copilăriei, cea de-a cincea activitate, s-a desfăşura sub formă de concurs pe echipe. Elevii selectaţi pentru etapa judeţeană au primit fişe de lucru pe care le-au completat.
Premiul I a fost obţinut de echipa Colegiului Naţional "Teodor Neş" Salonta, formată din următorii elevi: Dănuța Alin, Ungvari Cristian, Heredeu Silvia şi Cionca Bianca, cadre didactice coordonatoare: înv. Toma Daniela şi bibliotecar Popescu Dorina.
Pe locul II s-au situat 2 echipe:
cea de la Liceul de Arte Oradea formată din elevii: Bratu Patricia Cristina, Mureşan Filip, Borda Mara şi Gavra Daria, cadre didactice coordonatoare: prof. Bunica Valeria şi prof. Galan Lucia
şi echipa de la Şcoala Gimnazială "Ioan Slavici" Oradeaformată din elevii: Ţirtea Daniel, Dani Alexia, Siladi Alexandru şi Demian-Bacter Paula, cadre didactice coordonatoare: prof. Butaş Daniela şi bibliotecar Ştefănuţ Ruxanda.
Premiul III s-a acordat echipei de la Liceul Ortodox "Episcop Roman Ciorogariu" Oradea: Ivan Daniel, Popa Maria, Baciu Luca şi Raţ Lorena Alexia, cadre didactice coordonatoare: prof. Brege Viorica, prof. Tirpe Eva, prof. Selegean Alina şi prof. Pintea Adriana.
Ultima activitate din cadrul proiectului „Gala premiilor" şi „Imagini din lumea cărţilor" constă din premierea elevilor participanţi la proiect şi realizarea unei expoziţii cu cele mai reuşite lucrări plastice.
Partenerii din cadrul acestui proiect au fost: din Oradea: Inspectoratul Şcolar Judeţean Bihor, cu rol în stabilirea planului de acţiune al proiectului şi în jurizarea lucrărilor plastice la nivel judeţean;
Casa Corpului Didcatic a Judeţului Bihor care a avut o contribuţie importantă în scrierea proiectului şi în relizarea fişelor pentru concursul pe echipe;
Fundaţia Autonom care a contribui, prin sponsorizare, la îmbogăţirea fondului de carte al bibliotecii Şcolii Gimnaziale „Ioan Slavici" Oradea; ABR Filiala Bihor; Liceul Teologic Ortodox „Episcop Roman Ciorogariu"; Liceul de Arte. Partenerii din judeţul Bihor: Şcoala Gimnazială „Floare de Lotus" Sînmartin și Colegiul Naţional „Teodor Neş" Salonta.

Trimite email
joi, 28 martie 2024, 18:44:23 Ora standard a Europei de Est