Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Ş. P. A.P.F. „Avram Iancu” Oradea a fost gazda unui simpozion internaţional

În perioada 14 - 17.06.

Ş. P. A.P.F. „Avram Iancu” Oradea a fost gazda unui simpozion internaţional

În perioada 14 - 17.06.2016, în cadrul Şcolii de Pregătire a Agenţilor de Poliţie de Frontieră „Avram Iancu" Oradea s-a desfăşurat a 9-a ediţie a Simpozionului internaţional de prezentări ştiinţifice cu tema „Respectarea drepturilor fundamentale ale omului - componentă esenţială în formarea profilului profesional poliţienesc european".

La activitate au participat delegaţii ale unor instituţii de învăţământ cu atribuţii în pregătirea şi formarea poliţiştilor şi a altor forţe din domeniul ordinii şi siguranţei publice din străinătate şi din ţară. Delegaţiile străine au fost din Republica Moldova, Slovacia, Ucraina şi Ungaria.
La această activitate, care s-a desfăşurat pe parcursul a patru zile, au participat, ca de fiecare dată, reprezentanţi ai Ministerului Afacerilor Interne - din cadrul Direcţiei Generale Management Resurse Umane, ai Inspectoratului General al Poliţiei de Frontieră Române, ai Corpului Naţional al Poliţiştilor şi reprezentanţii principalelor instituţii de învăţământ poliţienesc din România, inclusiv de la Academia de Poliţie „Alexandru Ioan Cuza" Bucureşti şi Institutul de Studii pentru Ordine Publică din MAI.
Pentru buna organizare şi reprezentare la această activitate, din partea Şcolii de Pregătire a Agenţilor Poliţiei de Frontieră „Avram Iancu" Oradea a participat o delegaţie formată din treisprezece persoane, condusă de directorul şcolii, domnul comisar-şef de poliţie Ovidiu Stanciu. La deschiderea simpozionului, care a avut loc marţi 14 iunie 2016, au mai participat reprezentanţi ai Administraţiei publice locale, şefi şi comandanţi ai structurilor de ordine publică din Municipiul Oradea.
În cele patru zile, toate delegaţiile prezente au avut intervenţii şi prezentări ale modului cum este implementată problematica respectării drepturilor fundamentale ale omului în pregătirea viitorilor poliţişti din cadrul instituţiei pe care o reprezintă. Fiecare expunere a fost urmată de discuţii, iar activitatea şi-a propus să creeze mediul interinstituţional care să faciliteze schimbul de idei şi de experienţă pe tema unui subiect de interes pentru orice sistem de învăţământ poliţienesc european, respectiv oferirea unor servicii educaţionale, pregătirea unor absolvenţi care să răspundă cerinţelor actuale din structurile operative ale forţelor de ordine publică.
A fost făcută o analiză pentru identificarea celor mai bune idei ale tematicii simpozionului, cu impact direct asupra actului educaţional, cum sunt:
*recunoaşterea importanţei rolului şi a responsabilităţii forţelor de ordine publică în protejarea drepturilor fundamentale ale omului şi prevenirea încălcării acestora;
*explicarea drepturilor fundamentale ale omului şi evidenţierea caracteristicilor acestora în general şi cu referire, în particular, la sarcinile ce revin structurilor specializate ale MAI;
*dezvoltarea şi promovarea unei înţelegeri unitare, comune a drepturilor fundamentale ale omului, prin furnizarea şi împărtăşirea experienţei participanţilor;
*consolidarea unei culturi în rândul forţelor de ordine publică în spiritul respectului reciproc şi al cooperării;
*cunoaşterea bazei conceptuale şi practice în domeniu pentru armonizarea formării poliţiştilor la nivel european şi cunoaşterea metodelor didactice care să faciliteze formarea competenţelor în acest domeniu;
*valorificarea experienţei dobândite şi a informaţiilor noi în organizarea şi, unde este cazul, completarea unităţilor de competenţă specializate care să asigure absolvenţilor posibilitatea participării efective şi eficiente la gestionarea integrată a frontierei.
Comisar de poliţie Micheş Eugen
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Ş. P. A.P.F. „Avram Iancu” Oradea a fost gazda unui simpozion internaţional.

Trimite email
sâmbătă, 6 decembrie 2025, 08:17:48 Ora standard a Europei de Est