Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ş. P. A.P.F. „Avram Iancu” Oradea a fost gazda unui simpozion internaţional

În perioada 14 - 17.06.

Ş. P. A.P.F. „Avram Iancu” Oradea a fost gazda unui simpozion internaţional

În perioada 14 - 17.06.2016, în cadrul Şcolii de Pregătire a Agenţilor de Poliţie de Frontieră „Avram Iancu" Oradea s-a desfăşurat a 9-a ediţie a Simpozionului internaţional de prezentări ştiinţifice cu tema „Respectarea drepturilor fundamentale ale omului - componentă esenţială în formarea profilului profesional poliţienesc european".

La activitate au participat delegaţii ale unor instituţii de învăţământ cu atribuţii în pregătirea şi formarea poliţiştilor şi a altor forţe din domeniul ordinii şi siguranţei publice din străinătate şi din ţară. Delegaţiile străine au fost din Republica Moldova, Slovacia, Ucraina şi Ungaria.
La această activitate, care s-a desfăşurat pe parcursul a patru zile, au participat, ca de fiecare dată, reprezentanţi ai Ministerului Afacerilor Interne - din cadrul Direcţiei Generale Management Resurse Umane, ai Inspectoratului General al Poliţiei de Frontieră Române, ai Corpului Naţional al Poliţiştilor şi reprezentanţii principalelor instituţii de învăţământ poliţienesc din România, inclusiv de la Academia de Poliţie „Alexandru Ioan Cuza" Bucureşti şi Institutul de Studii pentru Ordine Publică din MAI.
Pentru buna organizare şi reprezentare la această activitate, din partea Şcolii de Pregătire a Agenţilor Poliţiei de Frontieră „Avram Iancu" Oradea a participat o delegaţie formată din treisprezece persoane, condusă de directorul şcolii, domnul comisar-şef de poliţie Ovidiu Stanciu. La deschiderea simpozionului, care a avut loc marţi 14 iunie 2016, au mai participat reprezentanţi ai Administraţiei publice locale, şefi şi comandanţi ai structurilor de ordine publică din Municipiul Oradea.
În cele patru zile, toate delegaţiile prezente au avut intervenţii şi prezentări ale modului cum este implementată problematica respectării drepturilor fundamentale ale omului în pregătirea viitorilor poliţişti din cadrul instituţiei pe care o reprezintă. Fiecare expunere a fost urmată de discuţii, iar activitatea şi-a propus să creeze mediul interinstituţional care să faciliteze schimbul de idei şi de experienţă pe tema unui subiect de interes pentru orice sistem de învăţământ poliţienesc european, respectiv oferirea unor servicii educaţionale, pregătirea unor absolvenţi care să răspundă cerinţelor actuale din structurile operative ale forţelor de ordine publică.
A fost făcută o analiză pentru identificarea celor mai bune idei ale tematicii simpozionului, cu impact direct asupra actului educaţional, cum sunt:
*recunoaşterea importanţei rolului şi a responsabilităţii forţelor de ordine publică în protejarea drepturilor fundamentale ale omului şi prevenirea încălcării acestora;
*explicarea drepturilor fundamentale ale omului şi evidenţierea caracteristicilor acestora în general şi cu referire, în particular, la sarcinile ce revin structurilor specializate ale MAI;
*dezvoltarea şi promovarea unei înţelegeri unitare, comune a drepturilor fundamentale ale omului, prin furnizarea şi împărtăşirea experienţei participanţilor;
*consolidarea unei culturi în rândul forţelor de ordine publică în spiritul respectului reciproc şi al cooperării;
*cunoaşterea bazei conceptuale şi practice în domeniu pentru armonizarea formării poliţiştilor la nivel european şi cunoaşterea metodelor didactice care să faciliteze formarea competenţelor în acest domeniu;
*valorificarea experienţei dobândite şi a informaţiilor noi în organizarea şi, unde este cazul, completarea unităţilor de competenţă specializate care să asigure absolvenţilor posibilitatea participării efective şi eficiente la gestionarea integrată a frontierei.
Comisar de poliţie Micheş Eugen
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Ş. P. A.P.F. „Avram Iancu” Oradea a fost gazda unui simpozion internaţional.

Trimite email
vineri, 19 aprilie 2024, 20:05:29 Ora de vară a Europei de Est