Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Inovație și creativitate la Grădinițele „Trei Ursuleți”

Marele picnic al Ursuleților

Inovație și creativitate la Grădinițele „Trei Ursuleți”

Activitatea dedicată încheierii anului școlar 2015- 2016, intitulată „Marele picnic al Ursuleților", s-a desfășurat vineri, 17 iunie 2016, începând de la ora 10.00, la Castelul Ursuleților, unde ursuleții mici şi mari, împreună cu părinții, bunicii și toți cei dragi au desfășurat activități distractive, inedite și diverse!

Distracţia s-a desfăşurat cam aşa
Zona de picnic a fost amenajată cu mese pline cu gustări, fructe şi răcoritoare pe care invitații au fost poftiți să le savureze pe tot parcursul activităţii;
Șapte activităţi distractive au debutat în acelaşi timp, pentru toate grupele, iar ursuleţii le-au parcurs pe toate, prin rotaţie;
1.Let's play! - Spielen wir!
S-au desfășurat jocuri distractive în limba engleză și în limba germană, alături de profesorii de limbi străine de la Grădinițele „Trei Ursuleți";
2.Pictură pe față sau pe corp; a fost realizată de un animator de la Prietenii veseliei;
3.Concurs de desene pe asfalt; echipele au avut la dispoziție multă cretă colorată și asfalt;
4.Trambulina și castelul cu trasee motrice; unde echipele au țopăit pe cinste;
5.Grupa U la Campionatul European de Fotbal; a fost a Ursuleților, deci fotbal;
6.Ursuleții au talent; echipele au prezentat un moment artistic (cântec, dans, poezie etc.);
7.Jocurile copilăriei; ștafetă, elastic, coardă, șotron;
La final, s-au împărțit premii și cadouri personalizate copiilor, s-a servit tortul tradițional al Grădinițelor „Trei Ursuleți" și s-a dat o petrecere pe cinste!
De ce activități cu părinții și nu serbări?
În orice domeniu de activitate este necesară cunoaşterea caracteristicilor materialului de prelucrat, pentru a utiliza uneltele cele mai potrivite. Această cerinţă se impune cu atât mai mult în educaţie, unde se modelează ,,materialul" uman, care are o multitudine de variante comportamentale ce cu greu pot fi prevăzute, unele fiind chiar imprevizibile.
Necesităţile curente ale activităţii instruciv-educative impun cerinţa de a cunoaşte cât mai bine personalitatea fiinţei umane pe care încercăm să o modelăm în scopul unei dezvoltări cât mai armonioase a valorilor ce-i vor defini ca indivizi valoroși pentru societate.
Cum o dezvoltare armonioasă presupune un anumit tipar bine stabilit de transmitere a informației, o dezvoltare de excepție presupune implementarea unor activități inovatoare. Plecând de la aceste considerente, socotim că o relație cât mai strânsă între grădiniță și părinți poate duce la o dezvoltare de excepție, deoarece va avea întotdeauna beneficii asupra dezvoltării copilului.
Prin activitățile inedite și distractive desfășurate copiii sunt mult mai fericiți, se simt în largul lor, se joacă împreună cu părinții, cântă, recită poezii, sunt creativi și dansează împreună cu părinții și nu în fața lor! Relațiile dintre profesor-părinte, părinte-copil se relaxează, copiii nu mai sunt stresați de repetițiile pentru serbări, dispar inhibițiile prin astfel de activități!
Mulțumim tuturor cadrelor didactice pentru implicare și devotament, părinților le mulțumim pentru încrederea acordată, iar copiilor dorim să le mulțumim pentru entuziasmul și veselia cu care ne încarcă și ne întineresc sufletul mereu!
Directori,
Prof. Mihaela Iluța & Mihaela Bistran

Trimite email
joi, 28 martie 2024, 20:33:20 Ora standard a Europei de Est