Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

La Școala Gimnazială ,,Dacia” s-au obținut în acest an școlar 1.969 de premii și mențiuni

Bilanțul la sfârșit de an școlar și de ciclu:

La Școala Gimnazială ,,Dacia” s-au obținut în acest an școlar 1.969 de premii și mențiuni

,,Este o zi specială în viața școlii noastre, o zi cu emoții și bucurii, este ziua încheierii anului școlar pentru elevii claselor a VIII-a, care corespunde cu încheierea ciclului gimnazial, respectiv, cu încheierea studiilor la Școala Gimnazială ,,Dacia".

Dragi elevi, cu opt ani în urmă ați pornit la școală cu speranță și bucurie, încrezători în noul drum pe care aveați să-l parcurgeți, era pentru voi o lume nouă pe care o așteptați să o descoperiți...
De-a lungul anilor s-a demonstrat că la Școala ,,Dacia" se face și se învață carte, dovadă fiind nivelul bun de pregătire pe care îl au elevii noștri și la liceele prestigioase din Municipiul Oradea, prezența și rezultatele la concursurile și olimpiadele județene și naționale, situarea Școlii ,,Dacia" pe primul loc în județ, în rândul școlilor gimnaziale, ca urmare a rezultatelor la Evaluarea Națională din anul școlar trecut".
Cu acest mesaj și-a început discursul directorul Școlii Gimnaziale ,,Dacia", dl prof. dr. Florian Hava, vineri, 17 iunie 2016, la festivitatea de încheiere a anului școlar pentru clasele a VIII-a.
Potrivit ceremonialului, colegii din clasele a VII-a i-au primit pe absolvenți cu flori. Ca să ajungă în careul din curte, ei au fost invitați să treacă prin ,,tunelul" de trandafiri. Ei au fost urmați, prin același tunel, de olimpicii clasei a IV-a C, elevii doamnei profesor Florica Hava și ei absolvenți, dar ai ciclului primar. Înainte de predarea și preluarea cheii succesului, am urmărit un schimb de mesaje tinerești înflăcărate, rostite de Cristian Galchiș și Cuc Tudor din a VII-a C și Mezei Melissa din a VIII-a B, după care Ioana Baciu, Alexandra Ciurba (din a VII-a B) și Vlad Vădean (din a VII-a A) au preluat cheia de la Bărbățan Antonia, Ile-Crișan Roberta și Dindelegan Ilie (din a VIII-a C).
Premierea olimpicilor
Conducerea școlii a purces apoi la premierea celor 58 de olimpici și nu numai, pentru că la sfârșitul anului școlar, nu mai puțin de 1.969 de elevi au reușit să cucerească premii și mențiuni, iar doi dintre absolvenții clasei a VIII-a au reușit performanța de a încheia cu 10 toți anii de gimnaziu. E vorba de Bărbănțan Antonia Maria (din a VIII-a C) și Bubui Marius Robert (din a VIII-a D).
Gherman Tudor, din a VI-a A, premiul I la fizică, la județ și mențiune la națională; Dindelegan Ilie, din a VIII-a C, pr. I la astronomie și astrofizică la județ și medalia de bronz la națională; Creț Daria, din a IV-a C, premii I la română și matematică, la județ; Pop Iulia, a VIII-a D, pr.I la religie ortodoxă, la județ și participare la națională; Copil Daniel, a VIII-a A, pr. I la cros, participare la națională; echipa de fotbal - gimnaziu (Vilciuc David, Silaghi Ray, Pașcalău Dragoș, Reti-Gheți Flaviu, Mihnea Curta, Lascu Alexandru, Chiș Alexandru, Sabău Alexandru și Dardai Denis - căpitan, antrenor - prof. Suciu Marius), locul I la județ și locul IV la națională (la Vaslui); Turcu Nistreanu Raisa, a V-a A, pr. I la olimpiada de lingvistică și două mențiuni la română și matematică, participare la concursul interjudețean Teodor Topan - mențiune; Cherecheș Mihai, a VII-a C, pr. III la Mica olimpiadă de geografie - Terra, precum și participare la concursul interjudețean Teodor Topan - mențiune; Ionescu Andrei, a VII-a C, premiul II la Astronomie și astrofizică, participare la națională - medalie de bronz, precum și mențiune la fizică; Soare Briana, a IV-a B, premiul II la română; Țenț Daria și Șandor Anamaria, a IV-a C, premiul II la civică, la județ; echipele de baschet și de handbal - băieți, premiul II la județ (prof. Zamfir Alexandra); Macra Alexandru, a IV-a C, la matematică, premiul II și mențiune la română; Vidican Șerban, a VIII-a C, pr. III la germană; Pașca Livia a VI-a D, pr. III la religie catolică; Baciu Ioana, a VII-a B, pr. III la religie ortodoxă; Nagy Robert, a VII-a B, pr. III la fizică; echipa de tetratlon (școlar), premiul III (prof. Ene Costel); Galchiș Dan Cristian, a VII-a C, pr. III la astronomie și astrofizică și mențiune la Mica olimpiadă de geografie - Terra; Baciu Rebeca, a VI-a A, pr. III la olimpiada de lingvistică și mențiune la fizică; urmează 24 de elevi: Cloștorfeanu Andra VIII D, Topai Patricia VII C, Cherecheș Maia IV D, Coste David IV A, Sîncelean Alexandra IV B, Faur Carina  IV C (la română și mate), Bărbănțan Antonia VIII C, Negruț Alexia și Raica Markus VI A, Barna Paul, VII B, Niculiță Sebastian, VII D, Vereș Ștefan IV B, Pantea Denisa V D, Gânțe Patrick VI D, Robotin Vian VII A, Curilă Bianca V A, Fetea Alexandra VIII D, Mitrea Cristina VII B, Burdean Andrei VII B, Pop Andreea și Petruț Rada VII B, Topai Carina V A, Coman Steliana V B și Nedelcu Oana a VII-a A, cu mențini la engleză, astronomie și astrofizică, română sau  matematică, după caz, germană, biologie, geografie, religie ortodoxă, educație tehnologică și iar engleză...            
Felicitări tuturor, elevi și profesori! 
Ovidiu Dan
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: La Școala Gimnazială ,,Dacia” s-au obținut în acest an școlar 1.969 de premii și mențiuni.

Trimite email
vineri, 29 martie 2024, 16:39:49 Ora standard a Europei de Est