Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Cursul festiv al studenților de la Drept și Științe Economice

Marți, comunitatea academică Agora a sărbătorit

Cursul festiv al studenților de la Drept și Științe Economice

Binecuvântați cu o vreme însorită, cu sufletele frumoase, deschise și romantice, pline de trăiri intense, studenții Universității Agora, de la Facultatea de Științe Juridice și Administrative și de la Facultatea de Științe Economice, s-au adunat în marele ,,amfiteatru" din curtea Universității Agora pentru cursul festiv.

Pe scenă au luat loc membrii conducerii decizionale, membrii fondatori ai Universităţii, respectiv dl prof. univ. dr. ing. Mişu Jan Manolescu, preşedintele Fundaţiei Agora, fundaţie care a înfiinţat Universitatea Agora (și Şcoala Internaţională Agora), domnia sa fiind şi preşedintele Consiliului de Administraţie, şi doamna profesor univ. dr. Adriana Manolescu, decan fondator şi preşedinte al Senatului universitar; alături s-au aflat dl rector, prof. univ. dr. Ioan Dzițac, doamna prorector, conf. univ. dr. Gabriela Bologa (dar și decan de an al studenților de la Științe Economice), dl lector univ. dr. Casian Butaci - decanul Facultății de Științe Economice, conf. univ. dr. Alina Angela Manolescu - director al departamentului de Științe Sociale, conf. univ. dr. Ramona Mihaela Urziceanu, cancelar, lector univ. dr. Liviu Lascu - decan de an al studenților de la Facultatea de Științe Juridice și Adminstrative, precum și șefii de promoție de la cele patru specializări: Drept și Poliție locală, Management, respectiv Contabilitate și informatică de gestiune.
,,Să luptați, să fiți valoroși și să schimbați această țară"
Conform tradiției, decanii de an, decanii de suflet ai studenților și-au expus prelegerile; domnul procuror Liviu Lascu și-a ales ca subiect ,,Acordul de recunoaștere a vinovăției", tocmai pentru că  este o instituție foarte nouă în peisajul dreptului procesual penal din România, după cum avea să sublinieze domnia sa, iar doamna prorector Gabriela Bologa, adresându-se viitorilor economiști și manageri, a făcut o radiografiere a stării economice europene, a Uniunii economice și monetare, cu trimitere la Legea 77/2016, Legea privind darea în plată, sfătuindu-i pe absolvenți să fie corecți și demni, îndrăzneți și eficienți la locul de muncă, sinceri cu ei înșiși, muncitori și responsabili. Anterior, dl procuror Liviu Lascu, analizând cele două tipologii extreme de studenți (îndrăzneți și demotivați), i-a sfătuit pe absolvenții agoriști să evite să intre în marea masă a mediocrității și să facă lucrurile de așa manieră încât să nu le fie rușine de ei înșiși; să lupte, să fie valoroși și să schimbe în bine România.
,,Să învățăm și din greșelile altora și să nu le repetăm"
În acest cadru festiv, domnul rector Ioan Dzițac a mulțumit colegilor universitari pentru realegerea sa ca rector, iar pe studenții agoriști i-a felicitat pentru realizări (rezultatele de excepție obținute la Institutul Național de Magistratură și la Simpozionul național BACStud, participare la Școala de vară din China...), motive de mândrie pentru comunitatea academică Agora. Ca cel mai ,,bătrân" dintre universitari, dl rector și-a permis și un sfat pentru absolvenți, având în vedere că greșeala este omenească și că toți greșim în viață, mai mult sau mai puțin, trebuie să ținem cont și de rolul educativ al greșelii: ,,E bine să învățați din propriile greșeli, aceasta fiind cea mai temeinică învățătură; dar viața-i prea scurtă ca să învățăm doar din propriile greșeli, să învățăm și din greșelile altora și să nu le repetăm".
,,V-ați stabilit un ideal, urmați-l. Dezvoltați-vă spiritul practic!"
La sărbătoarea comunității Agora, distinsul președinte Mișu-Jan Manolescu a făcut o radiografiere a generației de față, exprimându-și încrederea că absolvenții agoriști nu vor îngroșa marea masă a mediocrității. În ideea  argumentării (motivării) optimismului, încrederii în generația de față, domnul președinte a readus în atenție cazul studenților economiști antreprenori de succes care au obținut finanțare pentru planurile proprii de afaceri premiate în cadrul proiectelor europene derulate de Fundația Agora, iar ca o noutate ,,fierbinte'', le-a dat de veste că Agora a devenit Centru de testare Cambridge.
,,Vorbind la sfârșit, auditoriul te stimulează să fii concis, a spus președintele Senatului universitar, doamna profesor univ. dr. Adriana Manolescu, în intervenția domniei sale. V-ați stabilit un ideal, urmați-l. Dezvoltați-vă spiritul practic care să vă stimuleze în a găsi soluții să nu abandonați acest ideal de dezvoltare a carierei. Dacă este drept drumul pe care l-ați ales sau alte drumuri, alte idealuri pe care le veți avea în viață, dacă este drept obiectivul dumneavoastră, nu-l lăsați pentru nimic, nu vă abateți de la realizarea lui. Perseverența înseamnă în carieră nu numai să vă realizați obiectivele, ci și să mulțumiți prin realizarea lor, să mulțumiți celor care v-au stat alături. Nu uitați să fiți recunoscători pentru tot ce ați realizat prin forțele proprii! Eu sunt recunoscătoare comunității academice Agora care ne-a adus aici și care încearcă să-și manifeste recunoștința. Mulțumesc tuturor", a spus în încheiere doamna președinte Adriana Manolescu.
Vorbind în numele studenților de la cele patru specializări, șefii de promoție (Iambor Stela Emilia - specializarea Drept, Cotuna Denisa Mihaela - Poliție locală, Buda Denisa - Management și Csorjan (Racz) Monika - Contabilitate și informatică de gestiune) au mulțumit cadrelor didactice, comunității Agora și părinților pentru tot sprijinul acordat în formarea lor profesională, dar și colegilor pentru buna relaționare și prietenia legată în anii studenției. La rândul lor, șefii de promoție au fost felicitați de către doamna director Alina Angela Manolescu și dl decan Casian Butaci, care le-au înmânat plachete onorifice. De asemenea, în semn de înaltă prețuire au fost înmânate plachete onorifice distinșilor profesori: domnului prof. univ. dr. ing. Mișu Jan Manolescu, doamnei prof. univ. dr. Adriana Manolescu, domnului prof. univ. dr. Ioan Dzițac, doamnei conf. univ. dr. Gabriela Bologa, domnului lector univ. dr. Casian Butaci, doamnei conf. univ. dr. Alina Angela Manolescu și domnișoarei conf. univ. dr. Ramona Mihaela Urziceanu.
S-a citit catalogul, iar studenții au fost felicitați pe rând de către îndrumătorii de an, lector univ. drd. Boșca-Rath Laura Dumitrana și conf. univ. dr. Judeu Viorina.
La sărbătoarea absolvenților agoriști, ultimul cuvânt l-au avut artiștii, membrii Grupului artistic Agora, cele patru soliste de top: Carmen Stoica, Alexandra Broinaș, Cristina Romocea Cociuba și Andrada Breb, precum și Radu Tîrb - la vioară și Alexandra Tîrb - la orgă, care ne-au emoționat în felul lor, prin mesajul sublim al muzicii, ofrandă adusă sărbătoriților zilei și comunității academice Agora.
Ovidiu Dan
Pentru mai multe poze (151 de poze), accesați Galeria foto: Cursul festiv al studenților de la Drept și Științe Economice. 

Trimite email
vineri, 29 martie 2024, 08:19:36 Ora standard a Europei de Est