Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Climatul clasei şi al şcolii - premise pentru succesul şcolar şi al stabilirii unor relaţii pozitive şi învăţarea prin cooperare - ABC-ul cooperării

Școala de vară (ediţia a XII-a):

Climatul clasei şi al şcolii - premise pentru succesul şcolar şi al stabilirii unor relaţii pozitive şi învăţarea prin cooperare - ABC-ul cooperării

Asociaţia pentru Promovarea Cooperării în Educaţie (APCE) din Oradea în parteneriat cu New Enlgand College, SUA, Universitatea din Oradea, Facultatea de Ştiinţe Socio-Umane, Catedra de Ştiinţe ale Educaţiei, Inspectoratul Şcolar Judeţean Bihor şi Casa Corpului Didactic Bihor şi Asociaţia Top Formalis Oradea va organiza în perioada 27 iunie - 2 iulie 2016, cea de-a XII-a ediție a Şcolii de vară: Climatul clasei şi al şcolii - premise pentru succesul şcolar şi al stabilirii unor relaţii pozitive şi învăţarea prin cooperare -ABC-ul cooperării, sesiunea avansaţi din 27 - 29 iunie 2016) și Îînvăţarea prin cooperare - ABC-ul cooperării (curs de bază din 30 iunie - 2 iulie 2016).

Mesele rotunde şi atelierele de lucru se vor desfăşura la Universitatea Oradea (Str. Universităţii, Nr. 5), Facultatea de Ştiinţe Socio-Umane, clădirea X, sala X014.
Festivitatea oficială va avea loc marți, 28 iunie 2016, ora 10.00, sala X014, clădirea X, Facultatea de Ştiinţe Socio-Umane din Oradea.
Printre invitaţi se numără profesorul formator pe tema Învăţării prin cooperare Carlton J. Fitzgerald, Ed.D., profesor la New England College, Henniker, New Hampshire, SUA.
La această manifestare s-au înscris 40 de persoane 21 pentru sesiunea avansaţi şi 19 pentru cursul de bază, cadre didactice din învăţământul preunivesitar şi superior, respectiv studenţi interesaţi de însuşirea unor strategii interactive de predare pentru optimizarea interrelaţiilor psihosociale la nivelul grupurilor de elevi.
Motivaţia manifestării
În rândul cadrelor didactice este foarte larg răspândită opinia că doar relaţiile competitive generează o motivaţie adecvată pentru învăţare. Individualismul şi competiţia promovate în majoritatea claselor de elevi, pot fi echilibrate de practici educaţionale democratice şi colaborative. Modelul învăţării prin cooperare este un model de predare centrat pe elevi, oferindu-le ocazia de a-şi concretiza nevoia de a lucra împreună într-un climat de întrajutorare şi sprijin reciproc.
Asociaţia pentru Promovarea Cooperării în Educaţie împreună cu Catedra de Ştiinţe ale Educaţiei a Universităţii din Oradea, Inspectoratul Şcolar Judeţean şi C.C.D. Bihor, vine în sprijinul cadrelor didactice interesate în a-şi dezvolta, respectiv a le dezvolta elevilor lor, deprinderi comunicare şi învăţare de muncă în grupuri cooperante. Prin intermediul Şcolii de vară cu temele: Climatul clasei şi al şcolii - premise pentru succesul şcolar şi al stabilirii unor relaţii pozitive şi Învăţarea prin cooperare - ABC-ul cooperării, ne propunem sensibilizarea celor care lucrează în învăţământ faţă de problema stabilirii unui climat optim în clasă şi şcoală, precum şi de problematica cooperării în educaţie, ca o alternativă viabilă la practicile şcolare tradiţionale, înzestrarea cadrelor didactice cu tehnici şi strategii didactice centrate pe elev, perfecţionarea continuă a personalului didactic.
Prezenţa formatorului american reprezintă o excelentă oportunitate oferită participanţilor la cursuri de a lua contact cu modele de predare alternative, lărgindu-şi astfel viziuniea asupra procesului educaţional. De asemenea, colaborarea cu profesorii americani este o premisă a unor posibile proiecte de parteneriat şi dezvoltare internaţională, pe care APCE o oferă cadrelor didactice din România.
Asociaţia pentru Promovarea Cooperării în Educaţie (APCE)
Asociaţia pentru Promovarea Cooperării în Educaţie (APCE) cu sediul în Oradea (Str. Universităţii, Nr. 1), înfiinţată în martie 2006, are ca misiune dezvoltarea unei societăţi deschise, bazată pe respect şi cooperare între toţi actorii sociali.
Scopul asociaţiei este promovarea unor valori precum cooperarea, egalitatea şanselor şi respectul între diferiţi parteneri sociali
Obiectivele asociaţiei: Dezvoltarea cooperării la nivelul factorilor sociali cu impact în educaţie; Promovarea participării active în viaţa socială; Promovarea egalităţii de şanse între indivizi, indiferent de categoriile sociale din care provin; Dezvoltarea toleranţei şi a respectului faţă de semeni; Dezvoltarea personală şi întărirea imaginii de sine a actorilor sociali; Formarea continuă şi dezvoltarea profesională a membrilor societăţii.
Simona Laurian,
preşedinte APCE
 
Programul general al manifestării
Climatul clasei şi al şcolii... (cursul pentru avansaţi)
Luni, 27 iunie
9.00 - 9.30 Primirea participanţilor
9.30 - 12.00 Cursurile şcolii
12.00 - 12.30 Pauză de masă
12.30 - 15.00 Ateliere de lucru
Marţi, 28 iunie
9.00 - 12.00 Cursurile şcolii
10.00 Festivitatea oficială
10.30 - 12.00 Cursurile şcolii
12.00 - 12.30 Pauză de masă
12.30 - 15.00 Ateliere de lucru
Miercuri, 29 iunie
9.00 - 12.00 Cursurile şcolii
12.00 - 12.30 Pauză de masă
12.30 - 15.00 Ateliere de lucru
15.00 - 14.30 - Încheierea festivităţii şi înmânarea diplome

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 17:07:18 Ora de vară a Europei de Est