Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Climatul clasei şi al şcolii - premise pentru succesul şcolar şi al stabilirii unor relaţii pozitive şi învăţarea prin cooperare - ABC-ul cooperării

Școala de vară (ediţia a XII-a):

Climatul clasei şi al şcolii - premise pentru succesul şcolar şi al stabilirii unor relaţii pozitive şi învăţarea prin cooperare - ABC-ul cooperării

Asociaţia pentru Promovarea Cooperării în Educaţie (APCE) din Oradea în parteneriat cu New Enlgand College, SUA, Universitatea din Oradea, Facultatea de Ştiinţe Socio-Umane, Catedra de Ştiinţe ale Educaţiei, Inspectoratul Şcolar Judeţean Bihor şi Casa Corpului Didactic Bihor şi Asociaţia Top Formalis Oradea va organiza în perioada 27 iunie - 2 iulie 2016, cea de-a XII-a ediție a Şcolii de vară: Climatul clasei şi al şcolii - premise pentru succesul şcolar şi al stabilirii unor relaţii pozitive şi învăţarea prin cooperare -ABC-ul cooperării, sesiunea avansaţi din 27 - 29 iunie 2016) și Îînvăţarea prin cooperare - ABC-ul cooperării (curs de bază din 30 iunie - 2 iulie 2016).

Mesele rotunde şi atelierele de lucru se vor desfăşura la Universitatea Oradea (Str. Universităţii, Nr. 5), Facultatea de Ştiinţe Socio-Umane, clădirea X, sala X014.
Festivitatea oficială va avea loc marți, 28 iunie 2016, ora 10.00, sala X014, clădirea X, Facultatea de Ştiinţe Socio-Umane din Oradea.
Printre invitaţi se numără profesorul formator pe tema Învăţării prin cooperare Carlton J. Fitzgerald, Ed.D., profesor la New England College, Henniker, New Hampshire, SUA.
La această manifestare s-au înscris 40 de persoane 21 pentru sesiunea avansaţi şi 19 pentru cursul de bază, cadre didactice din învăţământul preunivesitar şi superior, respectiv studenţi interesaţi de însuşirea unor strategii interactive de predare pentru optimizarea interrelaţiilor psihosociale la nivelul grupurilor de elevi.
Motivaţia manifestării
În rândul cadrelor didactice este foarte larg răspândită opinia că doar relaţiile competitive generează o motivaţie adecvată pentru învăţare. Individualismul şi competiţia promovate în majoritatea claselor de elevi, pot fi echilibrate de practici educaţionale democratice şi colaborative. Modelul învăţării prin cooperare este un model de predare centrat pe elevi, oferindu-le ocazia de a-şi concretiza nevoia de a lucra împreună într-un climat de întrajutorare şi sprijin reciproc.
Asociaţia pentru Promovarea Cooperării în Educaţie împreună cu Catedra de Ştiinţe ale Educaţiei a Universităţii din Oradea, Inspectoratul Şcolar Judeţean şi C.C.D. Bihor, vine în sprijinul cadrelor didactice interesate în a-şi dezvolta, respectiv a le dezvolta elevilor lor, deprinderi comunicare şi învăţare de muncă în grupuri cooperante. Prin intermediul Şcolii de vară cu temele: Climatul clasei şi al şcolii - premise pentru succesul şcolar şi al stabilirii unor relaţii pozitive şi Învăţarea prin cooperare - ABC-ul cooperării, ne propunem sensibilizarea celor care lucrează în învăţământ faţă de problema stabilirii unui climat optim în clasă şi şcoală, precum şi de problematica cooperării în educaţie, ca o alternativă viabilă la practicile şcolare tradiţionale, înzestrarea cadrelor didactice cu tehnici şi strategii didactice centrate pe elev, perfecţionarea continuă a personalului didactic.
Prezenţa formatorului american reprezintă o excelentă oportunitate oferită participanţilor la cursuri de a lua contact cu modele de predare alternative, lărgindu-şi astfel viziuniea asupra procesului educaţional. De asemenea, colaborarea cu profesorii americani este o premisă a unor posibile proiecte de parteneriat şi dezvoltare internaţională, pe care APCE o oferă cadrelor didactice din România.
Asociaţia pentru Promovarea Cooperării în Educaţie (APCE)
Asociaţia pentru Promovarea Cooperării în Educaţie (APCE) cu sediul în Oradea (Str. Universităţii, Nr. 1), înfiinţată în martie 2006, are ca misiune dezvoltarea unei societăţi deschise, bazată pe respect şi cooperare între toţi actorii sociali.
Scopul asociaţiei este promovarea unor valori precum cooperarea, egalitatea şanselor şi respectul între diferiţi parteneri sociali
Obiectivele asociaţiei: Dezvoltarea cooperării la nivelul factorilor sociali cu impact în educaţie; Promovarea participării active în viaţa socială; Promovarea egalităţii de şanse între indivizi, indiferent de categoriile sociale din care provin; Dezvoltarea toleranţei şi a respectului faţă de semeni; Dezvoltarea personală şi întărirea imaginii de sine a actorilor sociali; Formarea continuă şi dezvoltarea profesională a membrilor societăţii.
Simona Laurian,
preşedinte APCE
 
Programul general al manifestării
Climatul clasei şi al şcolii... (cursul pentru avansaţi)
Luni, 27 iunie
9.00 - 9.30 Primirea participanţilor
9.30 - 12.00 Cursurile şcolii
12.00 - 12.30 Pauză de masă
12.30 - 15.00 Ateliere de lucru
Marţi, 28 iunie
9.00 - 12.00 Cursurile şcolii
10.00 Festivitatea oficială
10.30 - 12.00 Cursurile şcolii
12.00 - 12.30 Pauză de masă
12.30 - 15.00 Ateliere de lucru
Miercuri, 29 iunie
9.00 - 12.00 Cursurile şcolii
12.00 - 12.30 Pauză de masă
12.30 - 15.00 Ateliere de lucru
15.00 - 14.30 - Încheierea festivităţii şi înmânarea diplome

Trimite email
duminică, 14 decembrie 2025 la 07:00:27 Ora standard a Europei de Est