Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Centrul Școlar de Educație Incluzivă Nr.1 Oradea - de cinci ori Școala Europeană

Școala de cinci stele în Bihor

Centrul Școlar de Educație Incluzivă Nr.1 Oradea - de cinci ori Școala Europeană

Parcursul de la modesta Școală Ajutătoare Nr.1 cu cele patru clase, înființată în 1968 până la Centrul Școlar de Educație Incluzivă Nr.1 Oradea cu cele 30 de clase moderne, adaptate specificului copiilor și elevilor cu cerințe educative speciale a fost unul normal, dat de dinamica socială și a sistemului educațional.

Decizia de a alinia Centrul Școlar de Educație Incluzivă Nr.1 Oradea la standarde europene, prin implicarea constantă în proiecte aparține unui grup de dascăli implicați și dedicați, care prin multă muncă și sacrificii pe plan personal au adus școlii al 5-lea titlu, consecutive, de Școală Europeană.
Competiția Școala Europeană, organizată de Ministerul Educației Naționale și Cercetării Științifice a debutat în 2003, sub patronajul Comisiei Europene și se adresează instituțiilor de învățământ, care s-au remarcat prin implicarea în proiecte europene și prin valorificarea rezultatelor obținute. Distincția se acordă anual, unui număr de 60 de școli și are o valabilitate de trei ani, după care poate fi reînnoită.
„Certificarea școlilor cu titlul „Școală Europeană" le conferă recunoștere și prestigiu în cadrul comunităților educaționale, iar eforturile pe care le fac pentru menținerea titlului obținut, determină un interes tot mai crescut pentru dezvoltarea de noi și noi proiecte, ceea ce conduce la o îmbunătățire a managementului școlar și la dezvoltarea unei culturi organizaționale solide", se stipulează în Apelul Național 2016, lansat în luna februarie de Ministerul Educației Naționale și Cercetării Științifice.
La nivelul întregii țări sunt doar șapte școli, care au reușit performanța de a obține de cinci ori, consecutiv, această distincție, începând cu prima ediție: 2003, 2007, 2010, 2013 și 2016. Una singură dintre acestea este școală specială: Centrul Școlar de Educație Incluzivă Nr. 1 Oradea, care s-a clasat anul acesta pe poziția 8 între cele 117 școli din 34 de județe și municipiul București participante la competiție.
Portofoliul întocmit în vederea obținerii acestui nou titlu a cuprins un număr de 12 proiecte, derulate în perioada 2013-2015: Proiectul POSDRU „Protecția copilului  - de la teorie la practică"- PractiPASS, Proiectul educativ ,,Școala de vară", Proiectul educativ „Dincolo de cuvinte, prin sunete, culoare și mișcare" (coordinator local: Ilisie Carmen), Proiectul Comenius Regio ,,Social and school integration for children with special educational needs", Proiectul CAEN ,,Podul prieteniei" (coordinator local: Elena Erdeli), Proiectul SEV ,,Through You(th) SEN world gets larger!", Proiectul „Music as Therapy", Conferinţa Naţională de psihopedagogie specială şi consiliere şcolară (cu participare internaţională) „SCRII pSihoPEdagog, CIteşti speciaAL - Arta consilierii şi integrării copiilor în familie, şcoală, viaţă" - Ediţia a II-a, Proiectul CAEN „Festivalul Cultural Internațional SPECIAL KIDS" (coordonator: Pantazi Teodora),  Proiectul CAERI ,,Festivalul Cultural Național (cu participare internațională) Bogățiile toamnei" (coordonator: Haș Rodica), Proiectul EVS ,,EVS opportunities in promoting Outdoor green jobs for young people" (coordonator local: Șipoș Lăcrimioara), Proiectul SES „Terapia prin artă pentru copiii cu dizabilităţi" (coordonator: Indrie Mariana). Pe lângă coordonatorii menționați, la fiecare dintre aceste proiecte a muncit o întreaga echipă de cadre didactice.
Vineri, 17 iunie 2016, a avut loc la Palatul Parlamentului din București Festivitatea de decernare a premiilor Școala Europeană, în prezența unor reprezentanți de seamă ai învățământului românesc: Adrian Curaj, ministru al Educației Naționale și Cercetării Științifice, senator Ecaterina Andronescu, președinte al Comisiei pentru Învățământ, Știință, Tineret și Sport din Parlamentul României, inspector general prof. Marinica Stoian, Monica Calota, director al Agenției Naționale pentru Programe Comunitare în Domeniul Educației și Formării Profesionale și alte personalități din domeniul educației.
Delegația din județul Bihor, prezentă la ceremonie a fost formată din: inspector general adjunct  prof. Codruța Maria Bogdan, inspectori proiecte și programe comunitare: prof. Elena Moțoc Chivari și Florin Negruțiu de la Inspectoratul Școlar Județean Bihor și director prof. Ilisie Carmen și coordonator de proiecte, prof. Teodora Pantazi de la Centrul Școlar de Educație Incluzivă Nr.1 Oradea.
Pe lângă felicitări și o plachetă personalizată, cele 60 de școli câștigătoare vor fi recompensate și cu un premiu de 5.000 de ron, care va fi utilizat pentru achiziții. D-na senator Ecaterina Andronescu a oferit de asemenea școlilor prezente, ca în fiecare an, o diplomă de onoare ,,pentru contribuțiile aduse de generațiile de profesori și elevi la înălțarea neamului prin învățătură".
,,Parafrazând  mottoul școlii noastre: Pentru noi, fiecare copil contează!, cu această ocazie deosebită, ca reprezentant al instituției pot să spun cu mândrie că Pentru noi fiecare proiect contează și fiecare nou titlu de școală europeană ne onorează și ne obligă să continuăm să muncim pentru a crește calitatea procesului instructiv-educativ recuperator prin introducerea dimensiunii europene în educația copiilor și tinerilor cu dizabilități din instituția noastră", a declarat d-na director Carmen Ilisie la festivitatea de decernare a premiilor.
Director, prof. Ilisie Carmen
coordonator proiecte, prof. Pantazi Teodora
Felicitări europenilor noștri speciali! - Ovi
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Centrul Școlar de Educație Incluzivă Nr.1 Oradea - de cinci ori Școala Europeană.

Trimite email
sâmbătă, 20 aprilie 2024, 12:56:20 Ora de vară a Europei de Est