Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Începe distribuirea alimentelor prin POAD

În 4 iulie

Începe distribuirea alimentelor prin POAD

În vederea aplicării H.G. nr. 799/2014 privind implementarea Programului operaţional ,,Ajutorarea persoanelor defavorizate", Administraţia Socială Comunitară Oradea organizează începând cu data de 4.07.2016, distribuirea, pe bază de programare (conform tabelului anexat), a cutiilor cu produse alimentare, în depozitul situat în Oradea, Aleea Cazaban Nr. 60, în proximitatea Ștrandului Ioşia (clădirea fostei spălătorii Ama Ecol), următoarelor categorii de beneficiari:

a) familiile şi persoanele singure cărora le este stabilit, prin dispoziţie scrisă a primarului, dreptul la un venit minim garantat acordat în baza Legii nr. 416/2001 privind venitul minim garantat, cu modificările şi completările ulterioare;
 b) familiile beneficiare de alocaţie pentru susţinerea familiei acordată în baza Legii nr. 277/2010 privind alocaţia pentru susţinerea familiei, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
c) şomerii care beneficiază în condiţiile Legii nr. 76/2002 privind sistemul asigurărilor pentru şomaj şi stimularea ocupării forţei de muncă, cu modificările şi completările ulterioare, de indemnizaţie de şomaj în cuantum lunar stabilit conform prevederilor legale de până la 450 lei, inclusiv, şi şomerii înregistraţi la agenţiile pentru ocuparea forţei de muncă judeţene sau a municipiului Bucureşti care nu beneficiază de indemnizaţie de şomaj în condiţiile Legii nr. 76/2002, cu modificările şi completările ulterioare;
d) pensionarii sistemului public de pensii ale căror drepturi, obţinute din pensie (de limită de vârstă, de boală, de urmaş, pensie socială minimă garantată, pensii speciale) sau, după caz, din pensii cumulate, sunt de până la 450 lei/lună inclusiv;
e) persoanele cu handicap grav şi accentuat, adulţi şi copii, care nu beneficiază de îngrijire în servicii sociale în regim rezidenţial, publice sau private;
f) persoanele fără venituri sau ale căror venituri nete lunare realizate sunt de până la 450 lei/lună/persoană, inclusiv, şi nu se încadrează în niciuna dintre categoriile prevăzute la lit. a) - e), stabilite prin dispoziţie a primarului.
Persoanele care fac parte din mai multe categorii menţionate mai sus beneficiază de ajutoare alimentare pentru o singură categorie căreia îi aparţin la data distribuţiei ajutoarelor.
Moştenitorii beneficiarilor înscrişi pe listele iniţiale care au decedat până la data distribuţiei ajutoarelor alimentare nu pot primi ajutoarele la care ar fi avut dreptul beneficiarii respectivi până la deces.
Ridicarea ajutoarelor alimentare se face astfel:
a) pentru beneficiarii înscrişi iniţial pe liste, cu prezentarea actului de identitate valabil, în original, verificarea acestuia pe listă şi semnarea de primire de către beneficiari. Nu se acceptă fotocopii ale actelor de identitate.
 b) pentru beneficiarii adăugaţi pe liste, cu prezentarea actului de identitate valabil, verificarea şi înscrierea acestuia pe listă, precum şi a documentelor justificative (după caz: mandat poștal, cupon de pensie, certificate de handicap, carnet/adeverinţă de şomer, adeverinţă/dispoziţia primarului) semnarea de primire pe listă, anexarea în copie a documentelor justificative.
Fiecare beneficiar final primește 2 cutii cu conținut identic. Fiecare cutie conține următoarele produse alimentare,  unități de ambalaj si cantități,  așa cum sunt detaliate în tabelul de mai jos:
 Produs/1 cutie           Ambalare       Număr ambalaje Greutate (kg sau litri)
 Făină albă de grâu   pungă de  1 kg          1          1,000
Mălai  pungă de  1 kg          2          2,000
Paste făinoase           pungă de  400 g         1          0,400
Ulei     sticlă din plastic de  1 l         2          2,000
Zahăr pungă de  1 kg          1          1,000
Conservă carne de vită cutie metalică de  300 g   1          0,300
Conservă pateu  de ficat de porc cutie metalică de  200 g           1          0,200
Orez    pungă de  1 kg          1          1,000
Conservă de pastă de tomate cutie metalică  de   400 g   1 0,400
Fasole boabe  pungă de  500 g         1          0,500
Total  kg/ 1 cutie       8,800
 Programul de distribuire a alimentelor
Distribuirea alimentelor se va face în zilele lucrătoare între orele 8.00 - 16.00.
Mijloace de transport în comun (staţia cea mai apropiată de depozit)
Autobuzele de pe liniile 14 şi 14C (cu coborâre la staţia Piaţa Ioşia)
Întrucât se va ridica  o cantitate de 17,6 kg/beneficiar,  ASCO roagă beneficiarii să vină pregătiţi pentru a-şi asigura ridicarea şi transportul alimentelor. (P.B.)

 Programarea distribuirii cutiilor cu alimente distribuite prin POAD 2015/2016

Categoria de beneficiari      Data    Interval  Litere

Venit minim garantat       4 iulie    A - Z
Alocaţia de sprijin a familiei  5 iulie  A - Z
Handicap         6 iulie      A-BI
                         7 iulie       BL - CH
                         8 iulie       CI - DRA
                         11 iulie     DRI - E - F - G
                         12 iulie      H - I - J - K
                         13 iulie      L - ME
                         14 iulie      MI - N - ON
                         15 iulie      OP - PU
                         18 iulie      RA - SU
                         19 iulie       SZ - T
                         20 iulie       U -V - X- Y -W -Z
Pensii               21 iulie      A-BRE
                         22 iulie      BRI - C - D - E
                         25 iulie      F - G - H - I
                         26 iulie      J - K -L -MI
                         27 iulie       ML - N - O - PL
                         28 iulie       PO - R - ST
                         29 iulie       SU -T-U-V-X -Y -W- Z
Şomeri            1 august      A - Z
Persoane cu venituri mai mici sau egale cu 450 lei  2 august   A - Z

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 04:28:49 Ora de vară a Europei de Est