Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

,,La Matematică, subiectele au avut un grad mediu de dificultate”

Astăzi, ultima probă din cadrul Evaluării Naționale

,,La Matematică, subiectele au avut un grad mediu de dificultate”

Astăzi (miercuri, 29 iunie 2016), elevii clasei a VIII-a au susținut ultima probă din cadrul Evaluării Naționale, proba la Matematică.

Despre subiectele variantei nr.7, ne-a vorbit doamna profesor de matematică Monica Berce, de la Școala Gimnazială ,,Dacia" din Oradea.
Elevii au avut de rezolvat varianta cu numărul 7, care a cuprins trei subiecte, fiecare notat cu 30 de puncte, zece puncte fiind acordate din oficiu. Subiectele au avut un grad mediu de dificultate.
Primul subiect a cuprins şase probleme, dintre care la primele două se cerea să se calculeze "10X5-50" şi "dacă a/16=7/8, atunci  a este egal cu...".
La acelaşi subiect, elevii au avut de scris cel mai mare număr natural care aparţine unui interval, au avut de calculat perimetrul unui pătrat cu latura de 3 cm, măsura unui unghi determinat de două drepte şi de interpretat o diagramă.
Subiectul al doilea a avut cinci cerinţe, printre care desenarea unui paralelipiped dreptunghic, demonstrarea unei egalităţi şi determinarea sumei de bani pe care a economisit-o Mihai în vacanţă după ce a cheltuit două cincimi din această sumă, rămânându-i 72 de lei, reprezentarea grafică a unei funcţii şi calculul ariei triunghiului determinat de graficul funcţiei f şi axele sistemului de coordonate xOy, de arătat că expresia E(x)=2, unde E(x) era dat
 La subiectul al treilea, a fost dată schiţa teren. Elevii trebuiau să calculeze aria unuia dintre triunghiuri, să demonstreze că două drepte sunt paralele şi să calculeze perimetrul unuia dintre triunghiuri.
La ultimul punct al subiectului era reprezentată o prismă dreaptă, cu baza triunghi echilateral. Elevii trebuiau să calculeze perimetrul unuia dintre triunghiuri, să arate că aria laterală a prismei este mai mică decât 525 centimetri pătraţi şi să demonstreze că două plane sunt perpendicular, a precizat doamna profesor Monica Berce.
Ovidiu Dan
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: ,,La Matematică, subiectele au avut un grad mediu de dificultate”.

Trimite email
joi, 18 decembrie 2025 la 14:29:58 Ora standard a Europei de Est