Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Drum sigur - ABCdar rutier

Elevi din patru județe au urmat programul de educație rutieră

Drum sigur - ABCdar rutier

Peste 500 de elevi din județele Argeș, Bihor, Cluj și Dâmbovița au fost implicați în proiectul educațional Drum sigur - ABCdar rutier.
Prin activități practice și jocuri interactive, elevii au învățat cum să fie în siguranță pe drumurile publice.

București, 29 iunie 2016 Indisciplina pietonilor și viteza sunt principalele cauze ale accidentelor rutiere grave produse în România, în perioada 2010-2014. Mai mult, conform datelor publicate de Comisia Europeană, statisticile pentru 2015 privind securitatea rutieră, arată că România are cel mai mare număr de decese rutiere la un milion de locuitori din Europa, cu o creștere de 4% pentru perioada 2014-2015.  
Ținând cont de aceste date, noua Strategie Națională pentru Siguranța Rutieră 2016-2020, prevede întărirea rolului educației și a campaniilor de sensibilizare și conștientizare.
O astfel de inițiativă educațională aparține companiei Holcim România care, în parteneriat cu Junior Achievement (JA) România, a adus gratuit în școli din patru județe, proiectul educațional Drum sigur - ABCdar rutier.
Proiectul este dezvoltat pe baza programei de educație rutieră elaborată în 2015 de Ministerul Educației și Cercetării Științifice și ajută elevii din ciclul primar să înțeleagă regulile de circulație și modul în care pot preveni accidentele rutiere.
Astfel, 540 de elevi din clasele a III-a și a IV-a, din 9 localități rurale și mic urbane, au învățat reguli pentru deplasarea sigură pe drumurile publice și au înțeles necesitatea adoptării unei atitudini preventive. Cei mici au fost stimulați să își exprime liber propriile opinii cu privire la siguranța în trafic și să experimenteze diferite situații inspirate din viața de zi cu zi.
„Siguranța reprezintă unul dintre pilonii pe care se sprijină strategia companiei noastre, în special în ceea ce privește protejarea oamenilor și comunităților în care activăm, siguranța copiilor noștri fiind cu atât mai importantă cu cât ei reprezintă viitorul societății. În acest context, considerăm că rolul educației în procesul de formare al copiilor/elevilor este de importanță majoră, aceștia având oportunitatea de a învăța despre regulile de bază în circulație, dar și despre comportamentul/conduita preventivă ca pieton și participant la traficul rutier. Pentru realizarea acestui obiectiv pe termen lung avem nevoie de proiecte special create și dezvoltate. Așa s-a născut programul educațional Drum Sigur - ABCdar rutier, conceput și derulat într-un format simplu, atractiv și interactiv, astfel încât cei mici să acumuleze informațiile din plăcere și cu interes cât mai mare și având un grad mare de aplicabilitate", a declarat Alina Cristea, manager Dezvoltare Durabilă Holcim România.
Ajutați de învățători și de polițiști rutieri, elevii au devenit mai responsabili în ceea ce privește siguranța lor și a celorlalți pietoni, au învățat reguli care îi fac să fie siguri pe ei atunci când traversează o stradă nesemaforizată și au evaluat zonele cele mai predispuse la riscuri rutiere, în localitățile lor.
„Eu vin de mult timp neînsoțit la școală, iar mama mereu îmi zice să am grijă cum traversez. Acum am aflat că sunt mult mai multe pericole, dar, dacă știm regulile și suntem atenți, le putem evita", elev, clasa a IV-a, Școala Gimnazială Andrei Șaguna Turda
Proiectul s-a derulat în perioada octombrie 2015 - mai 2016, în localitățile Câmpulung, Cetățeni, Valea Mare-Pravăț, Stâlpeni, Stoenești (jud. Argeș), Aleșd (jud. Bihor), Turda (jud. Cluj), Tărtășești și Voinești (jud. Dâmbovița).
Ioana Moneanu & Loredana Poenaru
Despre Holcim România
Holcim (Romania) S.A. deţine două fabrici de ciment în Câmpulung şi Aleșd, o staţie de măcinare şi un terminal de ciment la Turda, 14 staţii ecologice de betoane, trei staţii de agregate, două staţii de lianţi speciali şi un terminal de ciment în Bucureşti. Holcim (Romania) S.A. are aproximativ 800 de angajați. Holcim România este membră a grupului LafargeHolcim, care s-a născut în urma fuziunii între egali dintre Lafarge și Holcim în 2015. Având peste 180 de ani de experiență combinată, Grupul rezultat în urma fuziunii își propune să intre într-o nouă eră de tehnologii și inovații de vârf în industria materialelor de construcții, pentru a face față provocărilor secolului 21.
Pentru mai multe informații, accesați www.holcim.ro  și www.facebook.com/holcimromania
Despre Junior Achievement România
Junior Achievement România este o organizație non-profit, având ca misiune dezvoltarea în România a programelor internaționale JA de educație economică, antreprenorială și financiară, de etică și responsabilitate socială, de sănătate și viață activă. 39 de țări din Europa și 123 de țări din toată lumea urmează programele JA. În România, acestea sunt urmate gratuit de peste 280.000 de elevi din 1.600 de școli publice, prin parteneriatul cu Ministerul Educației și Cercetării Științifice și datorită susținerii financiare din partea comunității de afaceri.
Web: www.jaromania.org | www.facebook.com/JuniorAchievementRO

 

Trimite email
vineri, 19 aprilie 2024, 16:34:42 Ora de vară a Europei de Est