Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

,,Lecturile copilăriei” – Povești și personaje

La Școala Gimnazială ,,Miron Pompiliu” Ștei

,,Lecturile copilăriei” – Povești și personaje

La Școala Gimnazială ,,Miron Pompiliu" Ștei, în biblioteca Centrului de Documentare și Informare s-a desfășurat joi, 23.06. 2016, a XVII-a ediție a activității concurs ,,Lecturile copilărie", cu tema Povești și personaje, evaluarea proiectului.

Protagoniștii, elevii claselor  a IV-a A, B, C, D și E, au avut de citit zece opere literare (poveşti, basme, poezii) și în semestrul al doilea. Munca lor a fost oglindită in caietele de lectură pe care d-na bibliotecară, inițiatoarea  proiectului, le-a verificat cu sprijinul domnilor învățători (Alina Todor, Lavinia Stan, Ruxandra Domokos, Florina Creț și Voichița Bogoșel).
Concursul a fost prezentat și coordonat de d-na bibliotecară Ileana Tomescu, cu sprijinul prof. documentarist Gabriel Vancea, iar juriul a fost format din: prof. Ioana Toth (română), Adelina Mangra (română) și Liana Moruț, director adjunct.
În deschidere, dar nu numai, şcolarii clasei a II-a C, coordonați de prof. George Drăgan și Liana Moza, au prezentat momente muzicale.
Probele de concurs i-au surprins plăcut pe concurenți: Opere şi autori, Povești și personaje, Cel mai bun recitator, Cine știe răspunde, joc și creații plastice.
Fiecare echipaj a fost premiat la câte o secţiune pe care a prezentat-o cel mai bine în concurs.
Echipajul clasei a IV-a B a fost premiat la secțiunea Povești și personaje, echipajul clasei a IV-a C, la secțiunea Cel mai bun recitator
(Toderici Mihai), echipajul clasei a IV-a D, la secțiunea Poveşti şi personaje, iar echipajul clasei a IV-a E a primit două diplome, una pentru  secțiunea Creație plastică - poveşti şi personaje şi o diplomă la secțiunea Cine ştie răspunde.
În finalul activităţii, d-na prof. Mangra Adelina a înmânat diplome tuturor concurenţilor, a motivat rezultatele fiecărui echipaj şi a mulţumit d-nei bibliotecare şi colaboratorilor pentru prestaţia avută în cadrul proiectului de stimulare a lecturii.
,,Lectura îţi înalţă sufletul şi un prieten luminat îl mângâie" (Voltaire).
Sanda Merce & Ileana Tomescu
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: ,,Lecturile copilăriei” – Povești și personaje.

Trimite email
joi, 18 decembrie 2025 la 03:30:53 Ora standard a Europei de Est