Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

,,La ce ne ajută matematica”

Un curs (serial) la Școala de vară Agora

,,La ce ne ajută matematica”

Doamna profesor de matematică Roxana Caciora și-a propus să le arate elevilor prezenți la Școala de vară Agora cât este de frumoasă, interesantă și importantă matematica.

Un profesor cu har știe să se facă înțeles și iubit, chiar dacă predă matematică, o disciplină de cele mai multe ori respinsă de mulți copii pentru că le dă prea multă bătaie de cap, părându-li-se prea incifrată, aridă și de neînțeles.
Roxana (o fostă gojdistă) are metodă, stil și un fel aparte de a privi lucrurile, de a-i atrage, de a le stârni interesul (curiozitatea), având și acel ,,ceva" ce se cheamă ,,lipici", deschidere și drăgălășenie pentru copiii mici.
Matematică distractivă - prin aplicații
,,Făcând abstracție sau trecând peste banalele operații de adunare, scădere, înmulțire și împărțire, chiar dacă și acum vom opera cu ele prin multiplicare și comparație, încerc să le prezint copiilor partea mai vizibilă, practică a matematicii în lumea înconjurătoare.
Cochilia unui melc, spre exemplu, are un model anume care este dat de un șir matematic - șirul lui Fibonacci; la floarea-soarelui, cum sunt dispuse semințele, despre valurile mării, care formează o spirală (aceeași spirală), care se generează tot după numerele din șirul lui Fibonacci.
Luni (18 iulie 2016), am discutat despre acest șir de numere prin intermediul aplicațiilor, inclusiv corpul uman; când strângem pumnul și îl privim de sus, imaginea respectă tot acel șir; fața unui om tot matematic putem să o privim și să o gândim; pentru a fi plăcută, ea trebuie să respecte anumite proporții (proporția magică sau numărul de aur) - proporția după care se presupune că Dumnezeu a creat lumea. Prin toate aplicațiile doresc să le deschid și să le cultiv elevilor gustul și dragostea pentru matematică.
Marți (19 iulie), le-am adus flori, încercând să le arăt că și în aranjamentele florale, e bine să ținem cont de unele forme geometrice. Atunci când le aranjăm în formă de triunghi, văzut în
plan sau sub formă de piramidă văzute în spațiu,
florile sunt mai frumoase, mai plăcute ochiului. Ochiul nostru întotdeauna caută simetria.
Astăzi, salamul de biscuiți
Astăzi (miercuri, 20 iulie), facem o incursiune în bucătărie și pregătim un salam de biscuiți.
Să vadă că matematica, așa de riguroasă cum e, se folosește și în bucătărie, la prepararea dulciurilor, spre exemplu. Și vom lua rețeta salamului de biscuiți, o porție, dar o vom multiplica pentru cinci sau șase porții; în acest sens am adus toate cele necesare, inclusiv un cântar electronic și o cană gradată pentru a măsura gramajul și a face legătura între volum și gramaj folosind unitățile de măsură; ne vom juca, vom pregăti și vom găti, iar în final vom mânca...
Mâine (joi), le voi prezenta un filmuleț distractiv în care un profesor de matematică chiar așa ceva le va prezenta în discursul său: ,,La ce ne ajută matematica".
Aceasta este Roxana. Ce a ieșit astăzi, veți vedea.
Ovidiu Dan
Pentru mai multe poze (55 de poze), accesați Galeria foto: ,,La ce ne ajută matematica”.

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 07:02:07 Ora de vară a Europei de Est