Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

„Numai gânduri bune la început de an școlar”

La Lic. T. German „Friedrich Schiller” Oradea

„Numai gânduri bune la început de an școlar”

Oficial, de la 1 septembrie 2008, Școala cu clasele I-VIII „Decebal” din Oradea a devenit Liceul Teoretic German „Friedrich Schiller”, chiar dacă decizia cu noul nume nu a ajuns încă pe masa directorului, prof. Vasile Linca.

Așadar, în peisajul învățământului preuniversitar bihorean, vorbim de nume noi de unități de învățământ, dacă anul școlar trecut a apărut pe firmament Liceul Teologic Ortodox „episcop Roman Ciorogariu” din Oradea, acum consemnăm numele unui  liceu german.
11 clase în limba germană, 7 în română și 3 în maghiară
Liceul Teoretic German „Friedrich Schiller” își are sediul pe strada William Shakespeare, nr. 22, și un corp de clădire pe strada Cazărmii (unde funcționează clasele ciclului primar, plus o clasă de-a V-a).
Dintr-un total de 24 de clase, 11 sunt cu predare în limba germană (câte o clasă I, a III-a, a IV-a, a V-a, a VII-a, a VIII-a și a IX-a, și câte două clase de-a II-a și a VI-a), șapte în limba română (clasele I, II, IV, V, VI, VII și VIII, mai puțin clasa a III-a) și șase clase în limba maghiară (I, III, IV, VI, VII și VIII, mai puțin clasele a II-a și a V-a), însumând un număr de aproximativ 600 de elevi.
În timpul verii, toate sălile de clasă au fost igienizate, majoritatea, cu forțe proprii, după cum a ținut să sublinieze domnul director. „În mod special, a fost amenajată sala pentru clasa a IX-a. În mai multe săli, avem dulapuri și scaune noi, s-au cumpărat șapte calculatoare, iar de la Inspectoratul Școlar urmează să mai primim zece plus unu. Avem deja un cabinet de informatică,cu circa 30 de calculatoare. Suntem în curs de amenajare a unei săli pentru contabilul școlii. Tot în vară, din sponsorizări, au fost montate încă două calorifere, din care unul în cabinetul medical, s-au schimbat ialele defecte la unele dulapuri, cu alte cuvinte ne-am gospodărit cum am putut mai bine pentru a pregăti așa cum se cuvine deschiderea noului an școlar.
Numai gânduri bune la început de an școlar!
Vreau să ridic această unitate de învățământ la nivelul unităților de prestigiu din județul Bihor în ceea ce privește activitatea educativă, procesul instructiv-educativ, în general. Pe termen scurt și mediu, să avem cât mai mulți elevi olimpici și cu performanțe deosebite. Vom încerca să colaborăm, să facem schimburi de experiență cu școli din Germania...”
Conducerea liceului (director, prof. Vasile Linca, director adjunct, prof. Schiszer Katalin și director educativ, prof. Maria Iovănuț) se arată încrezătoare în înflorirea școlii, din toate punctele de vedere, prin construirea de noi săli de clasă, a unei săli festive și a unei săli de sport. Anul acesta, deschiderea festivă s-a făcut pe coridor. Promisiuni sunt din partea primăriei, iar spațiu pentru extindere există suficient în curtea școlii, după cum ne-a asigurat directorul liceului.
Elevilor și dascălilor, succes în noul an școlar! (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Numai gânduri bune la început de an școlar”.

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 07:03:44 Ora de vară a Europei de Est