Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Perioada de confirmare diferă de la o facultate la alta

S-a încheiat perioada de înscriere pentru concursul de admitere

Perioada de confirmare diferă de la o facultate la alta

La Universitatea din Oradea s-a încheiat perioada de înscriere pentru concursul de admitere, sesiunea iulie 2016, atât pentru studiile universitare de licenţă unde s-au înscris 3.915 de candidaţi, cât şi pentru studiile universitare de masterat, unde s-au înscris 1.247 de candidaţi.

Vă informăm că perioada de confirmare diferă de la o facultate la alta şi vă rugăm să consultaţi site-ul Universităţii din Oradea.
Programul de confirmări este următorul
FACULTATEA DE ARTE - 29 iulie - 5 august 2016;
FACULTATEA DE CONSTRUCŢII, CADASTRU ŞI ARHITECTURĂ - 30 iulie -  2 august 2016 (etapa I); 4 - 5 august (etapa a II-a - numai pentru candidații admiși prin redistribuire);
FACULTATEA DE DREPT - 29 iulie - 3 august 2016;
FACULTATEA DE INGINERIE ELECTRICĂ ŞI TEHNOLOGIA INFORMAŢIEI - 1 - 5 august 2016, ora 12.00;
FACULTATEA DE INGINERIE ENERGETICĂ ŞI MANAGEMENT INDUSTRIAL - 1 - 4 august 2016, ora 14.00;
FACULTATEA DE INGINERIE MANAGERIALĂ ŞI TEHNOLOGICĂ - 1 - 2 august 2016 (etapa I); 5 august 2016 (etapa a II-a - numai pentru candidații admiși prin redistribuire).
FACULTATEA DE ISTORIE, RELAŢII INTERNAŢIONALE, ŞTIINŢE POLITICE ŞI ŞTIINŢELE COMUNICĂRII - 1- 4 august 2016;
FACULTATEA DE LITERE - 29 iulie 2016 - 4 august 2016, ora 12.00;
FACULTATEA DE MEDICINĂ ŞI FARMACIE - 1 - 3 august 2016; 4 august (reconfirmări pentru locurile neconfirmate în etapa I)
FACULTATEA DE PROTECŢIA MEDIULUI - 30 iulie - 4 august 2016;
FACULTATEA DE ŞTIINŢE - 1 - 3 august 2016; 3 - 5 august 2016 (pentru candidaţii admişi prin redistribuire);
FACULTATEA DE ȘTIINȚE SOCIO UMANE - 1 - 4 august 2016.
Perioada de confirmări pentru licenţă poate fi consultată aici http://www.uoradea.ro/display10773, iar pentru masterat, aici http://www.uoradea.ro/display10774.
Confirmarea constă în achitatea taxei de înmatriculare de 100 de lei, pentru înscrişii admişi pe loc bugetat. Candidatii admişi pe loc cu taxă vor mai achita şi prima tranşă a taxei de şcolarizare pentru anul universitar 2016 - 2017.
Taxa de înmatriculare poate fi achitată la casieria centrală a Universităţii din Oradea sau prin cont bancar la orice sucursală a Băncii Transilvania - RO71BTRL00501202782511XX, unde se va preciza numele insituţiei, numele şi prenumele candidatului declarat admis, codul numeric personal, facultatea, programul de studiu, an de studiu/an universitar, forma de învăţământ, categoria taxei. După plata taxei, candidaţii vor prezenta chitanţele la secretariatul facultăţii la care au fost admişi.
Informaţii privind taxele pentru studiile de licenţă an universitar 2016-2017 se găsesc aici: https://www.uoradea.ro/display10332 .
Informaţii privind taxele pentru studiile de masterat an universitar 2016-2017 se găsesc aici: https://www.uoradea.ro/display10899 .
Claudia Ignat,
Biroul de comunicare

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 03:22:08 Ora de vară a Europei de Est