Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

ICR Stockholm susţine prezenţa artistului Matei Bejenaru în Suedia

Imaginea României în lume

ICR Stockholm susţine prezenţa artistului Matei Bejenaru în Suedia

Institutul Cultural Român de la Stockholm şi Centrul de artă Liljevalchs Hubb organizează în colaborare două evenimente care îl au în centru pe artistul român Matei Bejenaru, în datele de 11 august şi 13 august 2016 la Solna şi la centrul de artă Maskinhuset din Grangesberg.

Astfel, pe 11 august, de la ora 17.00, publicul doritor va putea vizita centrul de artă Liljevalchs Hubb şi de la ora 18.00 va putea asista la o discuţie despre practicile artistice diverse care analizează noţiunile de ,,muncă" şi ,,timp liber" şi impactul social şi psihologic al acestora asupra dezvoltării unei comunităţi aflate într-o permanentă schimbare. La eveniment vor lua parte artiştii Matei Bejenaru şi Marika Troili, precum şi curatorul Johan Norling şi Jenny Richards, co-curatorul centrului de artă Konsthall C din Stockholm.
Discuţia dintre aceştia va avea loc şi pe 13 august, de la ora 14.00, la centrul de artă Maskinhuset din Grangesberg în contextul finisajului expoziţiei ,,Industrisemester" deschisă în această vară, pe 18 iunie. Expoziţia reuneşte lucrări semnate de Matei Bejenaru, Chen Chieh-Jen, Kajsa Dahlberg, Ivan Melnichuk, Linnéa Sjoberg, Iris Smeds, Pilvi Takala, Marika Troili şi Sandra Ylikangas şi reprezintă o colaborare între centrul de artă Liljevalchs Hubb din Solna, Municipalitatea judeţului Ludvika şi asociaţia fostei regiuni miniere Bergslagen.
Filmul Lupta cu inerţia semnat de artistul român a fost selectat şi inclus în expoziţie şi va fi prezentat atât în cadrul evenimentului din Capitala suedeză, cât şi la Grangesberg.
Matei Bejenaru este un artist vizual român care trăieşte şi lucrează la Iaşi. Din 1999 predă fotografia şi arta video la Universitatea de Arte din Iaşi. Este fondator şi director artistic al Bienalei de Artă Contemporană Periferic din Iaşi (între 1997 şi 2008). Este membru fondator al Asociaţiei Vector din Iaşi, fiind şi preşedintele institutiei în perioada 2001-2011. Colaborează cu Galeria Anca Poteraşu (Bucureşti). În proiectele sale din ultimii ani, prin fotografie, video şi performance-uri, el analizează felul în care modurile de producţie economică, cunoaşterea tehnologică, mentalităţile şi stilurile de viaţă ale oamenilor s-au schimbat în ţările post-comuniste în ultimele două decenii. ICR Stockholm a mai colaborat cu artistul român prin susţinerea prezenţei acestuia la ediţia din 2013 a Bienalei Internaţionale de Artă de la Goteborg (GIKB).
 Johan Norling este curatorul expoziţiei ,,Industrisemester" care se desfăşoară în perioada 18 iunie - 14 august la Maskinhuset din oraşul Grangesberg. Acesta este şi coordonatorul proiectului şi al centrului de rezidenţe artistice Liljevalchs Hubb din Solna.
Teodora Cașcarade,
coordonator de proiect la ICR Stockholm

Trimite email
sâmbătă, 20 aprilie 2024, 02:34:46 Ora de vară a Europei de Est