Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
6 mai 2025

Studenții, masteranzii și doctoranzii ar putea primi burse de studiu în străinătate, printr-un concurs național organizat de Ministerul Educației – proiect de Hotărâre de Guvern

Tinerii români interesați să studieze în afara țării ar putea să primească burse finanțate din bugetul de stat și din fonduri speciale ale Ministerului Educației și Cercetării, potrivit unui proiect de Hotărâre de Guvern pus în consultare publică. Bursele sunt destinate pentru licență, masterat, doctorat, dar și pentru cercetare sau cursuri de vară și vor fi acordate prin concurs național, prevede proiectul.
Fondul de burse „se poate constitui atât din sume de la bugetul de stat cât și din veniturile proprii ale Ministerului Educației și Cercetării provenite din procentul de 5% din încasările în valută aferente taxelor percepute de instituțiile de învățământ superior de stat de la studenții și cursanții străini”, este menționat în proiectul de hotărâre.
Bursele în străinătate pot acoperi, total sau parțial, cheltuielile cu taxele de școlarizare, cazare, hrană, întreținere în străinătate etc.
Potrivit notei de fundamentare, bursele vor fi disponibile pentru:
studii universitare complete și parțiale de licență, de masterat și de doctorat;
studii postuniversitare și postdoctorale;
stagii de cercetare/specializare;
stagii de formare postuniversitară și postdoctorală;
cursuri de vară.
Bursele se vor obține prin concurs național organizat de Ministerul Educației și Cercetării, iar regulamentul de concurs urmează să fie elaborat.
Numărul de luni de bursă, tipurile de bursă, domeniile pentru care se acordă bursele, precum și cuantumul bursei lunare, în euro, pe țări/pe tip de bursă se vor stabili anual prin ordin al ministrului Educației și Cercetării, care se publică în Monitorul Oficial al României.
Mai mult, „Ministerul Educației și Cercetării asigură o sumă necesară acoperirii
asigurării medicale, doar în cazul în care aceasta nu este acoperită de regulamentele
europene în vigoare, precum și transportul internațional din România până la locul de
stagiu și retur, o singură dată pe an universitar, dacă acesta nu este asigurat de partea
primitoare”, mai este menționat în documentul oficial.
Domeniile de interes pentru România, pentru care vor fi acordate bursele, sunt următoarele:
energie; bioeconomie; tehnologia informațiilor și a comunicațiilor; spațiu și securitate; mediu și schimbări climatice; eco-nano-tehnologii și materiale avansate; sănătate…

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 februarie 2025

Pregătire gratuită pentru Bacalaureat 2025 la toate disciplinele și platformă cu materiale și resurse didactice pentru elevii din toată țara, oferite de Universitatea de Vest din Timișoara, UVT. Prima sesiune are loc sâmbătă, 1 martie
Universitatea de Vest din Timișoara, UVT, începe sâmbătă, 1 martie, ediția din acest an a programului de pregătire pentru examenul de Bacalaureat 2025, la toate cele 14 discipline, pentru elevii din întreaga țară. Sesiunile se vor desfășura săptămânal, sâmbăta, în format online, până în data de 7 iunie 2025 și participarea este gratuită.
Exemple de materiale oferite pe platforma bac.uvt.ro:
Pregătire pentru Bacalaureat 2025. Scrierea cu unu, cu doi sau cu trei de „i” / Explicații pentru elevii de liceu, oferite de Universitatea de Vest din Timișoara
Textul argumentativ pentru Bacalaureat 2025. Structură, conectori – explicații și model de rezolvare pentru elevii de liceu, oferite de Universitatea de Vest din Timișoara
Sesiunile de pregătire se organizează pentru toate cele 14 discipline pentru care elevii urmează să susțină probe scrise:
Disciplina aferentă probei 1: limba și literatura română;
Disciplinele aferente probei 2: matematică nivel M1 și M2, istorie;
Disciplinele aferente probei 3: biologie, chimie, economie, filosofie, fizică, geografie, informatică, logică, argumentare și comunicare, psihologie și sociologie.
Înscrierea pentru participarea la programul de pregătire se realizează prin completarea ACESTUI FORMULAR și este gratuită, iar detaliile complete sunt disponibile aici: https://bac.uvt.ro/
Informații și orar
Orarul modulelor de pregătire, pentru fiecare zi de sâmbătă din perioada 01.03 – 07.06.2025, este următorul, fiind stabilit în așa fel încât să permită elevilor participarea la programul de pregătire pentru toate disciplinele la care urmează să susțină proba scrisă în cadrul examenului de bacalaureat:
9.00 – 10.30 – Limba și literatura română;
10.45 – 12.15 – Matematică (nivel M1 și M2) și Istorie;
12.30 – 14.00 – Biologie, Chimie, Economie, Filosofie, Fizică, Geografie, Informatică, Logică, argumentare și comunicare, Psihologie, Sociologie.
De asemenea, pe platforma bac.uvt.ro elevii din întreaga țară și pot găsi, pe lângă informații despre programul de pregătire pentru examenul de bacalaureat organizat de UVT la toate disciplinele și celelalte oportunități din cadrul programului UVT pentru elevi, și materiale didactice suport realizate de cadre didactice din cadrul UVT cu conținuturile teoretice pentru fiecare disciplină de la examenul de bacalaureat și instrumente de testare, precum și lecții video (deocamdată doar pentru disciplina Limba și literatura română).
Programul de pregătire pentru examenul de bacalaureat organizat de Universitatea de Vest din Timișoara face parte din amplul program de sprijin intitulat UVT pentru elevi, care cuprinde, totodată, concursuri dedicate elevilor, webinare de dezvoltare personală, consiliere individuală în carieră și școala de vară West Summer University (WSU).
Infomații suplimentare:
Seria de webinare de dezvoltare personală dedicate elevilor, susținute de echipa Serviciului de Consiliere și Sprijin pentru Studenți (SCSS) din UVT va începe pe data de 12 martie 2025 cu webinarul Secretul unei vieți împlinite, urmând ca timp de 9 săptămâni, în fiecare miercuri, de la ora 15.00, să fie abordată o nouă tematică, până la momentul ulterior susținerii examenul de bacalaureat când programul se încheie cu al 2-lea webinar despre alegerea programului de studii potrivit.

Înscrierea pentru participarea la webinarele de dezvoltare personală se realizează prin completarea formularului, iar detaliile complete sunt disponibile pe site-ul universității.

UVT, prin facultățile componente, a pregătit și un număr de 26 de concursuri pentru elevi, din 16 domenii de studii, o parte dintre acestea oferind condiții speciale în procesul de admitere la UVT elevilor care obțin distincții. Regulamentele de organizare și desfășurare a concursurilor, dar și alte detalii, sunt disponibile pe site-ul universității.

Consilierea în carieră
Serviciul de de Consiliere și Sprijin pentru Studenți (SCSS) al UVT pune la dispoziția elevilor care au nevoie de suport pentru alegerea traseului educațional și profesional și sesiuni individuale de consiliere în carieră, pentru care aceștia se pot programa prin completarea formularului. O altă resursă de care elevii pot beneficia, în scopul unei mai bune orientări spre un anumit traseu educațional și profesional, este platforma YTM, un instrument de testare psiho-vocațională dezvoltat de Universitatea de Vest din Timișoara. Mai multe detalii despre serviciile de consiliere în carieră și despre platforma YTM sunt disponibile pe site-ul universității.

La ședința publică de luni, s-au ocupat doar 22 de posturi didactice

Avizele speciale fac diferența

La ședința publică de luni, s-au ocupat doar 22 de posturi didactice

Pentru ședința publică de luni, 8 august 2016, Inspectoratul Şcolar Judeţean Bihor a oferit 66 de posturi didactice/catedre declarate vacante/rezervate de unităţile de învăţământ din judeţul Bihor.

Lista a fost afișată pe site-ul instituției, dar și pe site-ul ministerului de resort încă din 12 mai pentru ca toți candidații în drept să poată să opteze pentru un post în ședința publică de luni, în funcție de media de repartizare obținută în urma participării la concursul național unic susținut în luna iulie. La ședința de luni au avut câștig de cauză cei care la concursul din acest an au obținut cel puțin nota 7. Desigur, în sală, în fața comisiei județene de mobilitate s-au prezentat mult mai mulți, după cum avea să remarce în repetate rânduri viceprerședintele comisiei, dl inspector școlar Horea Abrudan, cel care a condus ședința ,,Bănuiesc că ați venit să vedeți cum se desfășoară ședința publică, altfel nu-mi explic văzând atâta lume în sală", s-a adresat dl inspector Abrudan educatoarelor. Din comisie au mai făcut parte inspectorul școlar general adjunct, doamna prof. Codruța Bogdan, în calitate de președinte al comisiei,  dl prof. Emil Florea - secretar, inspectorii școlari de specialitate, fiecare la disciplina sa, precum și reprezentantul sindicaliștilor, dl prof. Radu Hora. Ședința a decurs în condiții bune, fără incidente, chiar dacă cei mai mulți au părăsit sala triști, cu un gust amar pentru că nu au reușit să obțină postul visat și dorit, chiar și cei cu medii mari (peste 9.50). Unii și-au semnat ,,condamnarea", renunțând să-și ia orice post, numai ca să-l aibă, cu toate că reprezentantul Sindicatului Liber i-a îndemnat să nu renunțe așa ușor la titularizare. ,,E important acum să vă titularizați dacă tot ați obținut aceste medii frumoase. Voi chiar nu realizați importanța momentului de a obține un post de titular? Sunteți convinse că la concursul de anul viitor mai puteți obține această notă?" Domnul prof. Radu Hora s-a adresat în primul rând celor aflați în fruntea ,,plutonului (precum: Groza Alexandra Jeanina, Cîmpan Livia Alexandra și Ștefan Andreea Dalia - toate cu media de repartizare 9,55).
La sfârșitul ședinței, din cele 66 de posturi oferite au fost ocupate doar 22, majoritatea posturi de educatoare și învățători (în limbile română și maghiară).
-De ce atât de puține? l-am întrebat pe vicepreședintele comisiei, dl profesor dr. Horea Abrudan, compartimentul Resurse Umane.
-Pentru că la unele discipline nu am avut candidați cu media necesară pentru titularizare; apoi au fost posturi care necesită avize speciale, cum ar fi avize de alternativă educațională: Step by step, Waldorf sau Freinet, altele au necesitat aviz de cult pentru a intra în învățământul confesional (greco-catolic).
-Mâine (marți - n.n.), am înțeles că nu mai e cazul să se țină o nouă ședință. Când vor avea loc următoarele ședințe publice?
-În 19 august și 22 august, vom avea ședințe publice de suplinire; posturile rămase de la angajarea pentru perioadă nedeterminată vor fi transformate în posturi pentru angajare pe perioadă determinată. După întâlnirea cu directorii de școli, cu siguranță, vor mai apărea posturi (concedii fără plată, concedii pentru creșterea copilului, precum și supliniri pe posturile directorilor), dar vor fi și detașări în interesul învățământului (cele pe care școala le solicită). La fel de adevărat este că la ședințele publice din 19 și 22 august se vor prezenta și cei aflați în restrângere de activitate. Vom mai avea apoi o altă ședință publică pentru suplinitori în 29 august", a conchis dl inspector școlar Horea Abrudan.
Ovidiu Dan
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: La ședința publică de luni, s-au ocupat doar 22 de posturi didactice.

Trimite email
vineri, 19 septembrie 2025, 02:15:14 Ora de vară a Europei de Est

Poza zilei

Invitație BestMusic

Vă invităm la Hard Rock Cafe, București, vineri, 19 septembrie 2025, începând cu ora 21.30, la un concert cu Mihai Margineanu!