Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
31 octombrie 2025

Pe 1 noiembrie are loc cel mai amplu eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație:
Finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025 (P)
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025, are loc la Palatul ASE din București, Piata Romana 6, finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025. Noutatea acestei ediții este că elevii vor expune proiectele lor pentru public pe durata întregii zile, oferind vizitatorilor ocazia să descopere inovațiile lor în mod direct.
Concursul este organizat de Asociația ,,Clubul Informaticii Economice – CyberKnowledgeClub” (CKC), fondată de cadre didactice ale Facultății de Cibernetică, Statistică și Informatică Economică, ASE București, în parteneriat cu Colegiul Național ,,Sf. Sava” din București. Banca Comercială Română este sponsor principal la nivel național al acestui program, alături de care contribuie și compania SAP România si EdAstra Tech.
Sprijinul logistic este oferit de start-up-ul Nextlab.tech.
Nextlab.tech este cel mai mare concurs de robotică din România și este înregistrat în calendarul Ministerului Educației și Cercetării.
La acest eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație sunt așteptați sute de tineri din întreaga țară care își vor prezenta creațiile în cadrul probelor de Robotică Creativă, Robotică Sustenabilă și Verde, Line Follower și Labirint.
Participanții vor avea în continuare ocazia să își testeze roboții și să participe la sesiuni de jurizare organizate de specialiști din domeniul IT și educațional. Punctajele vor fi anunțate la finalul zilei, iar festivitatea de premiere se va desfășura a doua zi în format hibrid.
Vizitatorii sunt bineveniți să participe și să exploreze lumea fascinantă a roboticii educaționale.
Agenda finalei Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025
Data: 1 – 2 noiembrie 2025
Locația: Academia de Studii Economice din București (ASE) – Piața Romană 6, et. 3-4, București 010552
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025
8:00 –9:00 – Acces invitați și participanți / Deschiderea înscrierilor
9:00 – 9:30 – Festivitatea de deschidere (în AMFITEATRU I din clădirea Ion N Angelescu ASE)
9:30 – 10:00 – Pregătirea proiectelor pentru prezentare în zonele alocate de organizatori
10:00 – 13:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
13:00 – 13:30 – Pauză de masă
13:30 – 17:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
17:15 – Termen limită pentru depunerea contestațiilor

18:00 – Afișarea rezultatelor parțiale (la probele concursului)
18:00 – 18:45 – Organizarea și desfășurarea probelor de baraj
Duminică, 2 noiembrie 2025
10:00 – Afișarea rezultatelor finale pe site-ul oficial al concursului:
12:00 – Premierea participanților în format hibrid.
Vă așteptăm să fiți alături de tinerii inovatori care modelează viitorul roboticii în România!

La ședința publică de luni, s-au ocupat doar 22 de posturi didactice

Avizele speciale fac diferența

La ședința publică de luni, s-au ocupat doar 22 de posturi didactice

Pentru ședința publică de luni, 8 august 2016, Inspectoratul Şcolar Judeţean Bihor a oferit 66 de posturi didactice/catedre declarate vacante/rezervate de unităţile de învăţământ din judeţul Bihor.

Lista a fost afișată pe site-ul instituției, dar și pe site-ul ministerului de resort încă din 12 mai pentru ca toți candidații în drept să poată să opteze pentru un post în ședința publică de luni, în funcție de media de repartizare obținută în urma participării la concursul național unic susținut în luna iulie. La ședința de luni au avut câștig de cauză cei care la concursul din acest an au obținut cel puțin nota 7. Desigur, în sală, în fața comisiei județene de mobilitate s-au prezentat mult mai mulți, după cum avea să remarce în repetate rânduri viceprerședintele comisiei, dl inspector școlar Horea Abrudan, cel care a condus ședința ,,Bănuiesc că ați venit să vedeți cum se desfășoară ședința publică, altfel nu-mi explic văzând atâta lume în sală", s-a adresat dl inspector Abrudan educatoarelor. Din comisie au mai făcut parte inspectorul școlar general adjunct, doamna prof. Codruța Bogdan, în calitate de președinte al comisiei,  dl prof. Emil Florea - secretar, inspectorii școlari de specialitate, fiecare la disciplina sa, precum și reprezentantul sindicaliștilor, dl prof. Radu Hora. Ședința a decurs în condiții bune, fără incidente, chiar dacă cei mai mulți au părăsit sala triști, cu un gust amar pentru că nu au reușit să obțină postul visat și dorit, chiar și cei cu medii mari (peste 9.50). Unii și-au semnat ,,condamnarea", renunțând să-și ia orice post, numai ca să-l aibă, cu toate că reprezentantul Sindicatului Liber i-a îndemnat să nu renunțe așa ușor la titularizare. ,,E important acum să vă titularizați dacă tot ați obținut aceste medii frumoase. Voi chiar nu realizați importanța momentului de a obține un post de titular? Sunteți convinse că la concursul de anul viitor mai puteți obține această notă?" Domnul prof. Radu Hora s-a adresat în primul rând celor aflați în fruntea ,,plutonului (precum: Groza Alexandra Jeanina, Cîmpan Livia Alexandra și Ștefan Andreea Dalia - toate cu media de repartizare 9,55).
La sfârșitul ședinței, din cele 66 de posturi oferite au fost ocupate doar 22, majoritatea posturi de educatoare și învățători (în limbile română și maghiară).
-De ce atât de puține? l-am întrebat pe vicepreședintele comisiei, dl profesor dr. Horea Abrudan, compartimentul Resurse Umane.
-Pentru că la unele discipline nu am avut candidați cu media necesară pentru titularizare; apoi au fost posturi care necesită avize speciale, cum ar fi avize de alternativă educațională: Step by step, Waldorf sau Freinet, altele au necesitat aviz de cult pentru a intra în învățământul confesional (greco-catolic).
-Mâine (marți - n.n.), am înțeles că nu mai e cazul să se țină o nouă ședință. Când vor avea loc următoarele ședințe publice?
-În 19 august și 22 august, vom avea ședințe publice de suplinire; posturile rămase de la angajarea pentru perioadă nedeterminată vor fi transformate în posturi pentru angajare pe perioadă determinată. După întâlnirea cu directorii de școli, cu siguranță, vor mai apărea posturi (concedii fără plată, concedii pentru creșterea copilului, precum și supliniri pe posturile directorilor), dar vor fi și detașări în interesul învățământului (cele pe care școala le solicită). La fel de adevărat este că la ședințele publice din 19 și 22 august se vor prezenta și cei aflați în restrângere de activitate. Vom mai avea apoi o altă ședință publică pentru suplinitori în 29 august", a conchis dl inspector școlar Horea Abrudan.
Ovidiu Dan
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: La ședința publică de luni, s-au ocupat doar 22 de posturi didactice.

Trimite email
joi, 6 noiembrie 2025, 21:11:38 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Invitație BestMusic

Concert Phoenix la Hard Rock Cafe, București,
miercuri, 12 noiembrie 2025, ora 21.00...