Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

La ședința publică de luni, s-au ocupat doar 22 de posturi didactice

Avizele speciale fac diferența

La ședința publică de luni, s-au ocupat doar 22 de posturi didactice

Pentru ședința publică de luni, 8 august 2016, Inspectoratul Şcolar Judeţean Bihor a oferit 66 de posturi didactice/catedre declarate vacante/rezervate de unităţile de învăţământ din judeţul Bihor.

Lista a fost afișată pe site-ul instituției, dar și pe site-ul ministerului de resort încă din 12 mai pentru ca toți candidații în drept să poată să opteze pentru un post în ședința publică de luni, în funcție de media de repartizare obținută în urma participării la concursul național unic susținut în luna iulie. La ședința de luni au avut câștig de cauză cei care la concursul din acest an au obținut cel puțin nota 7. Desigur, în sală, în fața comisiei județene de mobilitate s-au prezentat mult mai mulți, după cum avea să remarce în repetate rânduri viceprerședintele comisiei, dl inspector școlar Horea Abrudan, cel care a condus ședința ,,Bănuiesc că ați venit să vedeți cum se desfășoară ședința publică, altfel nu-mi explic văzând atâta lume în sală", s-a adresat dl inspector Abrudan educatoarelor. Din comisie au mai făcut parte inspectorul școlar general adjunct, doamna prof. Codruța Bogdan, în calitate de președinte al comisiei,  dl prof. Emil Florea - secretar, inspectorii școlari de specialitate, fiecare la disciplina sa, precum și reprezentantul sindicaliștilor, dl prof. Radu Hora. Ședința a decurs în condiții bune, fără incidente, chiar dacă cei mai mulți au părăsit sala triști, cu un gust amar pentru că nu au reușit să obțină postul visat și dorit, chiar și cei cu medii mari (peste 9.50). Unii și-au semnat ,,condamnarea", renunțând să-și ia orice post, numai ca să-l aibă, cu toate că reprezentantul Sindicatului Liber i-a îndemnat să nu renunțe așa ușor la titularizare. ,,E important acum să vă titularizați dacă tot ați obținut aceste medii frumoase. Voi chiar nu realizați importanța momentului de a obține un post de titular? Sunteți convinse că la concursul de anul viitor mai puteți obține această notă?" Domnul prof. Radu Hora s-a adresat în primul rând celor aflați în fruntea ,,plutonului (precum: Groza Alexandra Jeanina, Cîmpan Livia Alexandra și Ștefan Andreea Dalia - toate cu media de repartizare 9,55).
La sfârșitul ședinței, din cele 66 de posturi oferite au fost ocupate doar 22, majoritatea posturi de educatoare și învățători (în limbile română și maghiară).
-De ce atât de puține? l-am întrebat pe vicepreședintele comisiei, dl profesor dr. Horea Abrudan, compartimentul Resurse Umane.
-Pentru că la unele discipline nu am avut candidați cu media necesară pentru titularizare; apoi au fost posturi care necesită avize speciale, cum ar fi avize de alternativă educațională: Step by step, Waldorf sau Freinet, altele au necesitat aviz de cult pentru a intra în învățământul confesional (greco-catolic).
-Mâine (marți - n.n.), am înțeles că nu mai e cazul să se țină o nouă ședință. Când vor avea loc următoarele ședințe publice?
-În 19 august și 22 august, vom avea ședințe publice de suplinire; posturile rămase de la angajarea pentru perioadă nedeterminată vor fi transformate în posturi pentru angajare pe perioadă determinată. După întâlnirea cu directorii de școli, cu siguranță, vor mai apărea posturi (concedii fără plată, concedii pentru creșterea copilului, precum și supliniri pe posturile directorilor), dar vor fi și detașări în interesul învățământului (cele pe care școala le solicită). La fel de adevărat este că la ședințele publice din 19 și 22 august se vor prezenta și cei aflați în restrângere de activitate. Vom mai avea apoi o altă ședință publică pentru suplinitori în 29 august", a conchis dl inspector școlar Horea Abrudan.
Ovidiu Dan
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: La ședința publică de luni, s-au ocupat doar 22 de posturi didactice.

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 19:05:23 Ora de vară a Europei de Est