Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
29 septembrie
Sorin Cîmpeanu a demisionat din funcția de ministru al Educației, în plin scandal de plagiat. În urmă cu câteva minute, acesta a anunțat public: ,,Am decis, din proprie inițiativă, să demisionez din funcția de ministru al educației”. ,,Cred în România Educată și voi susține Legile ,,România Educată” din calitatea mea de profesor, de rector și de senator”, a afirmat Cîmpeanu.
........................................
UPDATE Surse: Ligia Deca, consilier prezidențial, în cărți pentru ministerul Educației după demisia lui Cîmpeanu
,,Am preluat mandatul de ministru nu pentru că nu aveam ce face sau pentru a-mi trece ministeriatul in CV. Aveam și una și alta. Am venit într-un moment extrem de dificil cu dorința de a schimba lucrurile în bine”, a continuat Sorin Cîmpeanu.
Demisia lui Cîmpeanu vine la 4 zile de la publicarea în pressone.ro a anchetei semnate de Emilia Șercan care arată că Sorin Cîmpeanu și-a însușit prin plagiat – într-un curs de specialitate – 13 capitole publicate anterior în mod repetat sub semnătura altor doi profesori de la Universitatea de Științe Agricole și Medicină Veterinară din București (USAMV-B). Astăzi, jurnalista a arătat că acel curs plagiat de Sorin Cîmpeanu era vândut studenților. De precizat că luni sunt programate principalele festivități care marchează începerea anului universitar.
Sorin Cîmpeanu iese prin demisie din al doilea mandat de ministru al Educației, pe care l-a început în decembrie 2020, în Guvernul Cîțu, ca membru PNL, și îl finalizează în Guvernul Ciucă, premierul fiind el însuși protagonistul unui scandal de plagiat. Cîmpeanu a mai deținut funcția de ministru al Educației în perioada decembrie 2014 – noiembrie 2015 în Guvernul Ponta, fără afiliere politică la acea vreme.
Anunțul făcut de Sorin Cîmpeanu pe pagina de Facebook:
,,Am decis, din proprie inițiativă, să demisionez din funcția de ministru al educației. A fost o șansă și o onoare pentru mine sa încep reformarea din temelii a sistemului national de învățământ.
Am preluat mandatul de ministru nu pentru că nu aveam ce face sau pentru a-mi trece ministeriatul in CV. Aveam și una și alta. Am venit într-un moment extrem de dificil cu dorința de a schimba lucrurile în bine.
Mi-am început mandatul într-o criză sanitară fără precedent și am luptat pentru ca în toată acea perioadă elevii să meargă la școală cu prezență fizică. Am militat în mod constant și am asigurat cadrul legal pentru ca finanțarea educației să crească.
În mandatul de ministru al educației am reușit schimbări care au pus bazele reformei ,,România Educată”:
1. un sistem de educație timpurie integrat, prin preluarea creșelor în sistemul de învățământ;
2. îndeplinirea jaloanelor PNRR care asigură suportul financiar atât de important pentru reforma sistemului de învățământ; am preluat mandatul cu un buget de 1 miliard euro pentru educație, iar acum educația are doar în PNRR un buget de 3,6 miliarde de euro. Până acum am contractat și sunt în derulare toate cele 1402 proiecte pentru reducerea abandonului școlar – prima rundă (1,14 miliarde lei) și toate cele 61 de proiecte pentru digitalizarea universităților românești (1,24 miliarde lei);
3. organizarea concursurilor pentru ocuparea funcțiilor de director în școli;
4. mărirea burselor elevilor;
5. recunoașterea meritelor olimpicilor prin recompensarea acestora la justa valoare;
6. rezolvarea problemei decontării integrale a navetei elevilor;
7. demararea reformării planurilor-cadru și curriculumului aferent – o schimbare atât de mult așteptată;
8. extinderea programului Masă caldă în școli de la 150 de unități la 450 de unități de învățământ;
9. introducerea învățământului dual la nivel universitar;
10. internaționalizarea universităților românești prin reglementarea diplomei joint degree;
Și multe altele………
Am elaborat proiectele Legilor ,,România Educată” și am parcurs procedura de dezbatere publică, în urma căreia am finalizat cele două proiecte, preluând foarte multe amendamente care au adus plus valoare, astfel încât aceste proiecte sa răspundă pe deplin așteptărilor și nevoilor reale ale societății.
Sunt omul care construiește și nu sunt omul care dărâmă!
Cu toții avem obligația să contribuim și să susținem reforma în educație!
Cred în România Educată și voi susține Legile ,,România Educată” din calitatea mea de profesor, de rector și de senator…

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
24 septembrie 2022
Elevii români au obținut două medalii de aur, patru de argint, una de bronz și o mențiune specială în cadrul Olimpiadei Europene de Informatică pentru Juniori (EJOI 2022)
,,Rămânem singura țară care obține medalie de aur la fiecare ediție desfășurată”

.................
Elevii români au obținut două medalii de aur, patru de argint, una de bronz și o mențiune specială în cadrul Olimpiadei Europene de Informatică pentru Juniori (EJOI 2022), după cum anunță Societatea pentru Excelență și Performanță în Informatică (SEPI), care pregătește olimpicii români pentru competiții la informatică, într-o postare pe Facebook.
,,Rămânem singura țară care obține medalie de aur la fiecare ediție desfășurată”, anunță profesorii antrenori ai copiilor.
Peste 170 de concurenți din 132 de țări au participat la acest eveniment găzduit de Ucraina, în format online. Olimpicii români au participat din București, de la un centru care le-a asigurat tehnologia pentru a putea rezolva problemele de concurs. Potrivit regulilor de concurs, participanții sunt născuți după 31 decembrie 2006.
Olimpiada s-a desfășurat din 19 septembrie și urmează să se închidă mâine, 25 septembrie, cu o ceremonie specială, desfășurată (tot) online. Elevii au avut de rezolvat probleme pe 20 și pe 22 septembrie. Pe 19, luni, în prima zi, au avut o sesiune de familiarizare cu mediul de concurs.
Iată premiile obținute, după cum notează SEPI:
Savu Ștefan Cătălin, C.N. ,,I.L. Caragiale” / Centrul Județean de Excelență Ploiești – medalie de aur
Voicu Mihai Valeriu, Liceul Teoretic Internațional de Informatică, București – medalie de aur
Chenglin Shang, Liceul Teoretic Internațional de Informatică, București – medalie de argint
Rebengiuc Mircea, C.N. de Informatică ,,Tudor Vianu”, București – medalie de argint
Dumitru Alexandru, C.N. ,,I.L. Caragiale” / Centrul Județean de Excelență Ploiești – medalie de argint
Dima Alexandru, Școala Gimnazială Internațională ,,Spectrum”, Cluj Napoca – medalie de argint
Guba Daniel, Liceul Teoretic Internațional de Informatică, București – medalie de bronz
Mateescu Alexandru, Liceul Teoretic Internațional de Informatică, București – mențiune de onoare
Team Leader a fost Bunget Mihai de la C.N. ,,Tudor Vladimirescu”, Târgu Jiu, iar Deputy Leader – Iordache Ioan-Bogdan de la Universitatea București.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 septembrie
Premierul Nicolae Ciucă a propus programul „O carte pe an pentru fiecare elev”, pe modelul „Cornul și laptele”, dar a declarat că scopul este să ajungă „mai multă carte românească în școli și în biblioteci”

Premierul Nicolae Ciucă ia ca model programul „Cornul și laptele” – proiect european implementat din perioada guvernului Adrian Năstase, dinainte de aderarea la Uniunea Europeană, prin care elevii primesc zilnic produse de panificație și lactate – și propune și el un program numit „O carte pe an pentru fiecare elev”. Anunțul a fost făcut după o întâlnire pe care Ciucă și ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, au avut-o cu „oamenii de cultură – academicieni, profesori, editori, bibliotecari, autori de carte românească”, potrivit mesajului publicat de Guvern. În fapt, printre acești „oameni de cultură” sunt personaje extrem de controversate, după cum scrie G4Media.ro

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
2 septembrie 2022
Părinții pot intra în școli și grădinițe, luni, la festivitățile de la începutul cursurilor anului școlar, anunță Ministerul Educației, care combate o „știre falsă” lansată pe rețelele de socializare

Părinții au acces în unitățile de învățământ la festivitățile care marchează începerea cursurilor noului an școlar, transmite ministrul Educației într-un mesaj pe Facebook. Sorin Cîmpeanu începe mesajul cu #CombatemFakeNews și precizează că „Ministerul Educației și Ministerul Sănătății nu descurajează în niciun fel prezența familiilor la deschiderea anului școlar”.
„Părinții au acces în unitățile de învățământ la festivitățile care marchează începerea cursurilor noului an școlar! Informația potrivit căreia Ministerul Educației a emis o decizie restrictivă este falsă”, scrie ministrul Cîmpeanu în mesajul citat.
„Ministerul Educației și Ministerul Sănătății nu descurajează în niciun fel prezența familiilor la deschiderea anului școlar, cu atât mai mult cu cât marea majoritate a evenimentelor de acest tip se organizează în spații deschise”, mai transmite acesta.
Într-un alt mesaj ministrul scrie că „luni, 5 septembrie, milioane de copii și tineri vor intra pe porțile grădinițelor, școlilor și liceelor din România. După doi ani de restricții, de data aceasta bucuria primei zile de școală va putea fi împărtășită din nou și de părinți și bunici.
Am convingerea că toți directorii de unități de învățământ înțeleg importanța deschiderii către comunitate și a implicării familiei în educația copiilor și tinerilor, încă din prima zi de școală.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
29 august 2022
Premierul Ciucă pasează la consiliile județene și Ministerul Educației problema transportului elevilor care nu poate fi decontat: Vor găsi o soluție până la sfârșitul lunii septembrie
Uniunea Națională a Consiliilor Județene din România (UNCJR) și Ministerul Educației ,,vor găsi o soluție până la sfârșitul lunii septembrie”, spune premierul Nicolae Ciucă în privința transportului elevilor care, în fapt, nu le poate fi decontat integral elevilor, așa cum este prevăzut în lege. Problema decontării navetei școlare exista și acum un an când ministrul Cîmpeanu afirma că ,,Din păcate, oricât mi-aș dori, nu există soluții miraculoase”.

Studenți de la Agora, 13 zile în tabără la Chengdu, China

În perioada 3 -15 iulie

Studenți de la Agora, 13 zile în tabără la Chengdu, China

După un drum lung şi mai multe escale am ajuns cu bine în Chengdu, China, duminică, 3 iulie 2016.

Eram foarte entuziasmaţi să ne întâlnim cu studenţii chinezi care ne aşteptau în aeroport şi să facem cunoştinţă cu ceilalţi participanţi. Ne-au întâmpinat cu multă căldură şi prietenie, toţi eram foarte bucuroşi să ne cunoaştem într-un final şi în realitate după mai mult timp în care am comunicat doar în mediul virtual. Majoritatea studenţilor ne-am descărcat aplicaţia chinezească WeChat, cu ajutorul căreia am ţinut legătura cu studenţii chinezi încă dinainte de a ne cunoaşte, oferindu-ne informaţii utile în legătură cu sosirea noastră în China.
Când am ajuns în aeroport, am făcut cunoştinţă cu toţi cei prezenţi. Următorul lucru a fost să ne  achiziţionat cartele cu numere chinezeşti pentru a putea fi contactaţi mai uşor, dar şi pentru a avea acces la Wi-fi. Pentru a te putea conecta la orice reţea de Wi-fi ai nevoie de un număr în una dintre reţelele de telefonie mobilă, ca să poţi primi printr-un mesaj un cod de înregistrare la reţeaua de internet. Am schimbat câţiva euro în RMB, Yuani, moneda locală în China la un schimb valutar din aeroport, deşi comisionul a fost destul de mare!
Campusul universitar - un adevărat orăşel independent
În faţa aeroportului ne aşteptau autocarele care ne-au transportat la hotelul în care urma să ne cazăm. Pe drum am făcut cunoştinţă cu multe persoane venite din toată lumea în tabăra de vară. Hotelul era situat la doar 5 minute faţă de campusul universitar. Campusul universitar era foarte mare, cu multe dormitoare, cantine, cafenele, magazine şi supermarketuri, un adevărat orăşel independent. Camerele hotelului erau de câte două persoane. La înregistrarea noastră în hotel, am primit un rucsăcel, o agendă, un pix, un tricou, toate personalizate cu sigla universităţii şi o insignă cu numele şi ţara de provenienţă a fiecărui student. De asemenea, am primit şi un card de student în contul căruia se aflau 500 de yeni, echivalentul a aproximativ 80 de euro. Acest card era foarte important, deoarece cu ajutorul lui puteam achita cumpărăturile din cadrul campusului şi puteam plăti mesele oferite în cadrul campusului; de aceea am plătit chiar şi 100 yeni garanţie pentru el, fiind şi mai greu de procurat din câte am înţeles.
Micul dejun l-am luat în cadrul hotelului în care eram cazați, iar prânzul şi cina, la una din cantinele campusului.
În dimineaţa zilei de luni, 4 iulie 2016, de la ora 9.30, a avut loc ceremonia de deschidere a taberei de vară. Am făcut poza de grup şi au fost susţinute mai multe discursuri din partea studenţilor şi a profesorilor. Apoi am fost invitaţi să vizităm Muzeul de istorie al universităţii. Pentru prânz am mers la cantina campusului degustând diverse tipuri de mâncare. Marea majoritate erau prea picante... De la ora 13.30 am avut cursul de ,,cultură chineză" la care am învăţat despre regulile de bază, despre ortografia şi fonetica limbii chineze. În aceeaşi seară, am avut parte şi de o cină de ,,bun venit" în cadrul hotelului în care eram cazaţi.
,,Încântat de cunoștință"
A doua zi, marţi, 5 iulie... de la ora 9.30, am avut un curs academic despre ,,One belt, one read initiative" susţinut de către d-nul profesor Li Han, de la care am învăţat mai multe despre comerţul chinezesc şi despre prezenţa produselor chinezeşti în toată lumea. În după-amiaza aceleiaşi zile, am avut activitatea de ,,ice-breaking" în care mai mulţi studenţi au susţinut o scurtă prezentare despre universitatea sau despre ţara natală. De asemenea, au fost mai multe jocuri şi activităţi amuzante prin care am putut să ne cunoaştem mai bine şi am câștigat diverse premii. În cadrul acestei acțiuni, fiecare student a primit un evantai simplu, pe care trebuia să îl dăm cât mai multor studenți să scrie ,,încântat de cunoștință" în limba maternă și să-l personalizăm.
Miercuri, 6 iulie... orele 9.00 - 11.00, am avut curs academic despre sistemul de sănătate din China, susținut de către d-nul profesor Zang Wenbin, iar de la ora 13.30 la 16, despre piaţa de capital din China, susținut de către dna profesor Dong Yan. În după-amiaza aceleiaşi zile, am avut programată o ieşire pe Strada Jinli, o stradă comercială, cu magazine pline cu suveniruri şi restaurante; o stradă care avea un aer antic chinezesc, cu bambus imens și clădiri cu acoperiș în stil chinezesc. Aici am încercat diverse preparate chinezești și am cumpărat suveniruri.
Joi, 7 iulie - orele 9 - 11.00, curs despre politica economică a Chinei. După-amiază, am avut cursul de caligrafie în care am învăţat despre regulile de ortografie şi ne-am pictat si semnat propriile evantaie primite în dar. Cina ,,hot pot" am luat-o într-un restaurant foarte frumos, într-un ambient natural. Hot pot este un stil de mâncare întâlnit în Asia. În mijlocul mesei se afla un vas în care se pun la fiert treptat diverse ingrediente, carne şi legume... și  fiecare se serveşte cu ce dorește.
Vineri, 8 iulie, orele 9 - 11.30, curs despre introducere în cultura chinezească, la care am aflat mai multe despre obiceiuri, mâncare şi tradiţii chinezeşti.
Sâmbătă, 9 iulie, am fost în vizită la Grădina zoologică unde am admirat mai mulţi urşi Panda, din specia bine cunoscută în alb şi negru, dar și alți Panda, cu coadă lungă și maronii. De asemenea, am văzut și pui Panda, care semănau cu nişte purceluși, roz şi cu puțin puf alb, abia după un an încep să arate ca un adevăr Panda. Provincia Sichuan este faimoasă pentru urşii Panda care se află în această regiune, urşii Panda găsindu-se doar în câteva regiuni în China. După-amiază, ne-am plimbat pe străzile ,,lungi şi înguste" care erau pline cu magazine, suveniruri şi restaurante.
Marele Buddha din Leshan - cea mai mare statuie de piatră din lume...
Duminică, 10 iulie... noi (Oana Varga și Dan Claudiu Scorțe, de la Universitatea Agora, singura din România), împreună cu mai mulţi studenţi: Bang din Singapore, Marina din Slovenia, Veronica din Polonia, Gloria din Italia, Jason din America, Tan din Thailanda, Edwin din Malaysia, Natcha din Thailanda şi alţii, am plecat într-o excursie în afara oraşul. La aproape trei ore distanţă de muntele Leshan, e un loc sacru, de rugăciune, cu multe statui imense ale lui Buddha şi ale altor personaje. Marele Buddha din Leshan este cea mai mare statuie de piatră din lume a lui Buddha. El a fost cioplit în stâncă de gresie în timpul dinastiei Tang (618-907) la locul de confluență a râurilor Min Jiang, Dadu He și Qingyi în provincia Sichuan din China. Statuia zeului are privirea îndreptată spre muntele Emei Shan, iar picioarele lui se află pe malul fluviului. În 1982 statuia a fost declarată monument național chinez, iar în 1996 a fost declarat patrimoniu mondial UNESCO. Statuia are 71 m înălțime și îl înfățișează pe Maitreya (Buddha al viitorului) șezând, mâinile i se află așezate pe genunchi. Spatele statuii are o lățime de 28 m, pe unghia mâinii are loc fără probleme o persoană așezată.
Luni, 11 iulie, orele 9 -11.00, am avut curs de drept susţinut de către profesorul Lan Rongjie în care am învăţat mai multe despre sistemul juridic şi legile din China. După-amiază, am fost în vizită la universitatea de turism, unde am asistat la un curs de gătit. Ne-au arătat cum se prepară câteva rețete chinezești și cum pregătim ingredientele. Apoi, împărțiți pe echipe, am gătit noi rețetele învățate în bucătăriile lor special amenajate în cadrul universității.
Comori ale României, în Muzeul naţional din Sichuan
Marţi, 12 iulie, orele 8.30 - 12, am vizitat Muzeul naţional Sichuan, în care am fost foarte uimită şi mândră, în acelaşi timp, să găsesc o expoziţie cu o parte din comorile României, care promova astfel România, turismul și frumusețile ei. După-amiază, am fost în vizită în mai multe centre comerciale din centrul oraşului. Seara, pe la ora 20, ne-am îndreptat către Teatrul din Sichuan, unde am asistat la un moment artistic: ,,Schimb de fete" şi  focuri...
Miercuri, 13 iulie, orele 9 - 11.30, am participat la cursul Nr. 11, curs despre finanţele internaţionale şi finanţele Chinei, susținut de către Dna Xiao Hui.
Joi, 14 iulie, toată ziua, am fost implicaţi în proiectele de echipă...
Vineri, 15 iulie, am avut timp liber pentru cumpărături, iar după-amiază, de la ora 15.30, am plecat cu toţii la un alt hotel, pentru ceremonia de închidere şi petrecerea de bun rămas!
Am mai notat în jurnalul meu că în cadrul taberei de la Chengdu, au participat 93 de studenți de pe toate continentele, din țări precum: Slovenia, Croația, Macedonia, România, Cipru, UK, Spania, Italia, Polonia, Belgia, Germania, Portugalia, Turcia, Rusia, Thailanda, Malaezia, Indonezia, India, Vietnam, Egipt, Maroc, Congo, din America şi Australia.
Astfel am avut ocazia să interacționăm cu tineri de diverse tipuri de caractere şi culturi, să schimbăm opinii şi idei, să descoperim tradiții și obiceiuri din cele mai diverse. Studenţii și profesorii chinezi au fost foarte drăguţi cu noi, ne-au înconjurat cu dragoste şi prietenie, ne-au ajutat şi ne-au oferit sfaturi şi sugestii, ori de câte ori am avut nevoie.
Oana Varga & Dan Claudiu Scorțe,
studenți la Facultatea de Ştiinţe Economice a Universităţii Agora Oradea
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Studenți de la Agora, 13 zile în tabără la Chengdu, China.

Trimite email

Pentru mai multe poze click aici

vineri, 30 septembrie 2022