Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

„Parteneriatul pentru o şcoală mai bună”

Ministrul Mircea Dumitru lansează

„Parteneriatul pentru o şcoală mai bună”

Mircea Dumitru, ministrul Educaţiei Naţionale şi Cercetării Ştiinţifice, invită autorităţile locale să se alăture unui demers ale cărui obiective sunt susţinerea mai puternică a educaţiei şi îmbunătăţirea condiţiilor de activitate din şcolile româneşti în perspectiva începerii unui nou an şcolar.

„Parteneriatul pentru o şcoală mai bună" vizează implicarea tuturor factorilor responsabili - minister şi autorităţi locale - într-un proces de colaborare în interesul superior al generaţiilor de elevi care, de fapt, înseamnă viitorul României.
„Atunci când vorbim despre şcoală vorbim, de fapt, despre modul cum înţelegem să dăm formă viitorului nostru. Or, el nu se poate contura fără implicarea noastră constantă, nepartizană şi cu viziune. Îmi exprim speranţa că noul an şcolar este, şi cu ajutorul dumneavoastră, mai bine pregătit pentru elevi şi profesori. Că, împreună, putem contura lumea în care orice vis este permis pentru copiii noştri, dând, astfel, sens viitorului lor", declară ministrul Mircea Dumitru.
Vă prezentăm, în continuare, textul complet al „Parteneriatului pentru o şcoală mai bună" propus de ministrul Mircea Dumitru. Textul este, de asemenea, disponibil pe pagina de facebook a ministrului Mircea Dumitru.
 „Stimată doamnă primar,
Stimate domnule primar,
Sunt onorat să mă adresez dumneavoastră în calitate de ministru al Educaţiei. Spun acest lucru pentru că educaţia este un domeniu de o importanţă majoră nu doar pentru elevii, studenţii sau profesorii de astăzi. Educaţia este despre astăzi, despre mâine dar şi despre generaţiile care vor veni. Este şi va fi despre oameni şi modul în care noi toţi reuşim să conturăm societatea.
În România sunt peste 3 milioane de elevi, pentru că doar atâţia copii reuşesc să vină la şcoală. Pentru mulţi alţii ca ei, şcoala reprezintă doar un vis. Lipsurile îi împiedică pe aceştia să înveţe să citească, să scrie, să îşi pună întrebări şi să găsească răspunsuri. Pentru mulţi, o carte de poveşti este o lume la care nu reuşesc să ajungă. Nu vor auzi niciodată, poate, de Greuceanu, Ileana Cosânzeana, Micul Prinţ, Huckleberry Finn, Fetiţa cu Chibrituri, Nică sau de Harry Potter.
În România încă avem copii analfabeţi, iar vina nu este a lor. Avem copii care merg la şcoală, dar dincolo de activitatea rutinieră, aici nu găsesc acel spaţiu prietenos şi incluziv de dezvoltare de care au ei nevoie. Iar cauzele sunt multiple.
Pentru faptul că toţi copiii despre care am vorbit mai devreme nu vor ajunge să îşi împlinească propriul potenţial, responsabilitatea o purtăm noi, adulţii.
Doamnă primar,
Domnule primar,
Mă adresez dumneavoastră pentru că sunteţi acolo, lângă toţi aceşti copii şi pentru că, împreună, putem să îi ajutăm.
Guvernul şi-a îndreptat atenţia către comunităţile mai puţin avantajate, dar avem nevoie şi de sprijinul dumneavoastră. În acest mandat, am înţeles cu toţii că România nu este doar despre rezultate excepţionale şi şcoli frumoase, despre minţi sclipitoare care pot da totul, pentru că li se oferă această şansă, ci şi despre şcoli vechi de zeci de ani, despre copii care trebuie să înfrunte sărăcia şi despre profesori care au nevoie de recunoaşterea muncii lor.
Ştiu că mulţi dintre dumneavoastră înţeleg ce înseamnă o şcoală pentru comunitate. Dar mai ştiu şi că sunt locuri unde este nevoie de o implicare mai activă. Poate că nu e o noutate, dar e despre realitatea din jurul nostru. Copiii noştri învaţă, în continuare, în şcoli fără autorizaţie sanitară de funcţionare. Pentru că, în aceste şcoli, lipsesc condiţiile minimale de igienă. Cum ar putea şti aceşti copii despre „stil de viaţă sănătos", dacă nu îi ajutăm să deprindă obiceiuri minimale?
Apoi, autorizaţiile de securitate la incendiu. E mai mult decât îndeplinirea unor standarde seci de autorizare. Este vorba de siguranţa copiilor şi a cadrelor didactice în spaţiile unde îşi petrec mare parte a zilei. Şi cred că la asta trebuie să ne gândim, în primul rând.
Sunt ferm convins că în fiecare şcoală există elevi al căror efort merită răsplătit şi, astfel, susţinut. Este modul în care şi dumneavoastră puteţi contribui la un viitor mai bun pentru copii şi, implicit, pentru comunitate. Pentru că o astfel de valoare adăugată individual se întoarce către societate.
O şcoală înseamnă, în egală măsură, şi profesori. Pentru aceia dintre ei care fac naveta pentru a ajunge la ore, implicarea dumneavoastră în decontul navetei este esenţial. De altfel, cred că pentru bunul mers al şcolii este la fel de important şi modul în care comunitatea şcolară dialoghează cu dumneavoastră. Aici, echilibrul şi parteneriatul sunt singurele modele care pot funcţiona.
Atunci când vorbim despre şcoală vorbim, de fapt, despre modul cum înţelegem să dăm formă viitorului nostru. Or, el nu se poate contura fără implicarea noastră constantă, nepartizană şi cu viziune.
Îmi exprim speranţa că noul an şcolar este, şi cu ajutorul dumneavoastră, mai bine pregătit pentru elevi şi profesori. Că, împreună, putem contura lumea în care orice vis este permis pentru copiii noştri, dând, astfel, sens viitorului lor.
Vă mulţumesc pentru ceea ce faceţi pentru școala românească şi vă asigur de tot sprijinul meu.
Cu deosebită consideraţie,
Mircea Dumitru,
profesor, ministru al Educaţiei"

Trimite email
sâmbătă, 20 aprilie 2024, 14:11:20 Ora de vară a Europei de Est