Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
31 octombrie 2025

Pe 1 noiembrie are loc cel mai amplu eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație:
Finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025 (P)
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025, are loc la Palatul ASE din București, Piata Romana 6, finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025. Noutatea acestei ediții este că elevii vor expune proiectele lor pentru public pe durata întregii zile, oferind vizitatorilor ocazia să descopere inovațiile lor în mod direct.
Concursul este organizat de Asociația ,,Clubul Informaticii Economice – CyberKnowledgeClub” (CKC), fondată de cadre didactice ale Facultății de Cibernetică, Statistică și Informatică Economică, ASE București, în parteneriat cu Colegiul Național ,,Sf. Sava” din București. Banca Comercială Română este sponsor principal la nivel național al acestui program, alături de care contribuie și compania SAP România si EdAstra Tech.
Sprijinul logistic este oferit de start-up-ul Nextlab.tech.
Nextlab.tech este cel mai mare concurs de robotică din România și este înregistrat în calendarul Ministerului Educației și Cercetării.
La acest eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație sunt așteptați sute de tineri din întreaga țară care își vor prezenta creațiile în cadrul probelor de Robotică Creativă, Robotică Sustenabilă și Verde, Line Follower și Labirint.
Participanții vor avea în continuare ocazia să își testeze roboții și să participe la sesiuni de jurizare organizate de specialiști din domeniul IT și educațional. Punctajele vor fi anunțate la finalul zilei, iar festivitatea de premiere se va desfășura a doua zi în format hibrid.
Vizitatorii sunt bineveniți să participe și să exploreze lumea fascinantă a roboticii educaționale.
Agenda finalei Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025
Data: 1 – 2 noiembrie 2025
Locația: Academia de Studii Economice din București (ASE) – Piața Romană 6, et. 3-4, București 010552
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025
8:00 –9:00 – Acces invitați și participanți / Deschiderea înscrierilor
9:00 – 9:30 – Festivitatea de deschidere (în AMFITEATRU I din clădirea Ion N Angelescu ASE)
9:30 – 10:00 – Pregătirea proiectelor pentru prezentare în zonele alocate de organizatori
10:00 – 13:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
13:00 – 13:30 – Pauză de masă
13:30 – 17:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
17:15 – Termen limită pentru depunerea contestațiilor

18:00 – Afișarea rezultatelor parțiale (la probele concursului)
18:00 – 18:45 – Organizarea și desfășurarea probelor de baraj
Duminică, 2 noiembrie 2025
10:00 – Afișarea rezultatelor finale pe site-ul oficial al concursului:
12:00 – Premierea participanților în format hibrid.
Vă așteptăm să fiți alături de tinerii inovatori care modelează viitorul roboticii în România!

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
6 mai 2025

Studenții, masteranzii și doctoranzii ar putea primi burse de studiu în străinătate, printr-un concurs național organizat de Ministerul Educației – proiect de Hotărâre de Guvern

Tinerii români interesați să studieze în afara țării ar putea să primească burse finanțate din bugetul de stat și din fonduri speciale ale Ministerului Educației și Cercetării, potrivit unui proiect de Hotărâre de Guvern pus în consultare publică. Bursele sunt destinate pentru licență, masterat, doctorat, dar și pentru cercetare sau cursuri de vară și vor fi acordate prin concurs național, prevede proiectul.
Fondul de burse „se poate constitui atât din sume de la bugetul de stat cât și din veniturile proprii ale Ministerului Educației și Cercetării provenite din procentul de 5% din încasările în valută aferente taxelor percepute de instituțiile de învățământ superior de stat de la studenții și cursanții străini”, este menționat în proiectul de hotărâre.
Bursele în străinătate pot acoperi, total sau parțial, cheltuielile cu taxele de școlarizare, cazare, hrană, întreținere în străinătate etc.
Potrivit notei de fundamentare, bursele vor fi disponibile pentru:
studii universitare complete și parțiale de licență, de masterat și de doctorat;
studii postuniversitare și postdoctorale;
stagii de cercetare/specializare;
stagii de formare postuniversitară și postdoctorală;
cursuri de vară.
Bursele se vor obține prin concurs național organizat de Ministerul Educației și Cercetării, iar regulamentul de concurs urmează să fie elaborat.
Numărul de luni de bursă, tipurile de bursă, domeniile pentru care se acordă bursele, precum și cuantumul bursei lunare, în euro, pe țări/pe tip de bursă se vor stabili anual prin ordin al ministrului Educației și Cercetării, care se publică în Monitorul Oficial al României.
Mai mult, „Ministerul Educației și Cercetării asigură o sumă necesară acoperirii
asigurării medicale, doar în cazul în care aceasta nu este acoperită de regulamentele
europene în vigoare, precum și transportul internațional din România până la locul de
stagiu și retur, o singură dată pe an universitar, dacă acesta nu este asigurat de partea
primitoare”, mai este menționat în documentul oficial.
Domeniile de interes pentru România, pentru care vor fi acordate bursele, sunt următoarele:
energie; bioeconomie; tehnologia informațiilor și a comunicațiilor; spațiu și securitate; mediu și schimbări climatice; eco-nano-tehnologii și materiale avansate; sănătate…

Promovarea imaginii grădiniței prin activitatea de parteneriat educațional

Grădiniţa Nr. 30 - ,,Mugurel”

Promovarea imaginii grădiniței prin activitatea de parteneriat educațional

În condițiile unui sistem concurențial în continuă dezvoltare generat de scăderea natalității,arondarea unei grădinițe cu două grupe și apariția alteia noi în proximitate, pentru G.P.P.Nr. 30 Oradea devine imperativă accentuarea eforturilor de promovare a imaginii grădiniţei printr-un proces de deschidere amplă către comunitate în general și de stabilire a unor relații directe cu viitorii potențiali beneficiari/părinți, în special.

În urma unei analize a comisiei care se ocupă de promovarea imaginii grădiniței la sfârșitul anului școlar 2015-2016, s-a apreciat că parteneriatul educațional a constituit o pârghie importantă prin intermediul căreia s-au transmis către parteneri informații, aprecieri, impresii, care au contribuit la conturarea unei imagini pozitive a instituției noastre. Parteneriatul educațional a înregistrat în anul școlar trecut noi accente care au făcut cunoscută activitatea grădiniței, valoarea și prestigiul acesteia, finalitățile procesului educațional derulat în această instituție de învățământ preșcolar.
Parteneriatul cu instituții de învățământ
Parteneriatul cu Universitatea Oradea prin participarea la proiectul POSDRU ,,Didact"
 practica pedagogică a studenților și activități sportive în sala de sport .
Parteneriatul cu Colegiul Național ,,Iosif Vulcan" prin continuarea efectuării practicii pedagogice la una din grupele de la secția maghiară.
Parteneriatul cu  unități de învățământ preșcolar la nivel local și județean
Grupele de preșcolari au participat la o serie de proiecte și concursuri lansate de grădinițele partenere G.P.P. Nr. 27 ,,Micii ecologiști salvează vieți", G.P.P. Nr. 28 ,,Suntem mici ecologiști", G.P.P. Nr. 52 ,,Micii Campioni",  G.P.P. Nr.34 ,,România mea".
Cu grădinițele din mediul privat avem o foarte bună colaborare astfel că am participat și în acest an în proiectul - concurs ,,Planeta ursuleților" al Grădinițelor ,,Trei Ursuleți" și la concursul anual de limbă-engleză inițiat de Grădinița româno-americană  ,,Let"s grow".
La nivel județean există parteneriat cu G.P.P. Nr.1 Tinca și  G.P.P. Holcim Aleșd care ne-au invitat în acest an școlar la două acțiuni de succes: activitate de Ziua Pământului la Tinca și concurs de interpretare pentru preșcolari ,,Cântă și fii vesel" la Aleșd.
Aceste experienţe deosebite arată că posibilităţile de parteneriat ale unei instituţii preşcolare cu alte instituţii de învăţământ se pot extinde până la nivel de universitate, iar finalităţile au valenţe deosebite pentru fiecare partener.
Parteneriatul cu familia
Colaborarea Grădiniţă - familie se bucură de multă atenţie în unitatea noastră, având în vedere că reuşita actului educaţional depinde în mare măsură de felul în care funcţionează acest parteneriat. Am conştientizat că prioritar în relaţia Grădiniţă - familie este cunoaşterea şi înţelegerea familiei în calitate de partener constant şi autentic în contextul actual în care familia însăşi trebuie să se adapteze unor schimbări semnificative.
Părinţii noştri au demonstrat că sunt parteneri activi, serioşi şi cooperanţi prin modul de implicare a lor în toate activităţile desfăşurate în grădiniţă. Astfel, au sprijinit acțiunile și activitățile extracurriculare din săptămâna ,,Școala altfel", prin susținere financiară în cazul deplasărilor și prin participare directă la activități în parteneriat cu factori din comunitate.
De asemenea, o mare parte din părinți s-au implicat în pregătirea copiilor pentru participarea la concursuri (au confecționat costume pentru copiii care au participat la ,,Parada costumelor ecologice") și au participat asigurându-ne transportul la concursuri din oraș ,,Micii campioni" sau din județ ,,Cântă și fii vesel".
Părinții au participat la acțiunea ,,Ziua porților deschise", prilej cu care au urmărit la fiecare grupă activitățile pregătite de educatoare cu această ocazie.
Având în vedere că acest eveniment poate deveni un instrument valoros în promovarea grădiniței ne propunem ca în edițiile viitoare această acțiune să fie mai bine pregătită și mediatizată pentru a atrage un număr mai mare de părinți și potențiali viitori părinți.
O remarcabilă colaborare și comuniune strălucită cu părinții au realizat și în acest an  educatoarele de la cele două grupe maghiare  prin excursiile format părinți - copii - educatoare în afara programului grădiniței și sărbătoarea anuală de tip carnaval ,,Farsangi bal", în cadrul căreia părinții sunt implicați alături de copii în jocuri și concursuri interactive.
La nivelul celor 12 grupe ale grădiniţei s-au constituit comitete de părinţi care comunică foarte bine cu conducerea grădiniţei, cu întregul colectiv, oferind sprijin concretizat în fonduri pentru ,,Asociația Mugurel",  resurse materiale, donaţii şi sponsorizări pentru ameliorarea bazei materiale.
La finalul anului școlar am obținut un feed-back pozitiv din partea părinților prin centralizarea rezultatelor chestionarelor administrate de Comisia CEAC, chestionare menite să măsoare gradul de satisfacție a beneficiarilor/ părinți din grădiniță.
În concluzie, parteneriatul cu familiile copiilor din grădiniţa noastră este un mod de interrelaţionare plenară şi permanentă, concretizat în programe de educaţie, informare şi acţiuni specifice pentru părinţi, activităţi care şi-au dovedit eficacitatea în măreţul proiect pe care grădiniţa şi familia îl derulează ca parteneri - dezvoltarea personalităţii copilului preşcolar.  
Parteneriatul cu Kaufland România
În acest an școlar o formă de parteneriat inedită a constituit-o participarea grădiniței la concursul național ,,Olimpiadele Kaufland ,,care a creat  la nivelul unității o emulație deosebită prin numărul copiilor participanți și varietatea de activități abordate. Chiar dacă nu am câștigat marele premiu, considerăm participarea o reușită importantă în promovarea imaginii grădiniței la toate nivelurile în condițiile în care participarea unităților preșcolare din oraș a fost foarte restrânsă. Acțiunile derulate au fost reprezentate de aproape toate domeniile din regulamentul de organizare al concursului: ,,Acțiuni de ecologizare" ,,Stil de viață activ", ,,Sădirea unor plante aromatice", ,,Vizite informatice", ,,Pachețelul sănătos", ,,Reciclare selectivă", ,,Dans și muzică", ,,Orientare profesională", ,,Dinți frumoși și sănătoși".
Perspective
Pentru anii următori ne vom intensifica modalitățile de promovare a imaginii grădiniței  proiectându-ne activități noi pe lângă cele prezentate anterior:
-Găsirea de soluții pentru promovarea activității grădiniței, structură care se confruntă cu scăderea continuă a numărului de copii înscriși în ciuda valorii profesionale a personalului didactic angajat și a condițiilor asigurate.
-Inițierea și desfășurarea unor acțiuni, concursuri, proiecte la nivel local, județean,  național și   revigorarea parteneriatului internațional.
-Realizarea unor prezentări web definitorii pentru calitatea procesului de instruire si educație care se desfăşoară în cadrul grădiniţei;
-Planificarea atentă a campaniilor de informare şi comunicare cu beneficiarii care vor avea un caracter permanent printr-o gamă largă de mijloace: anunțuri la radio local, interviuri, reportaje realizate cu alți părinți, broşuri, pliante.
În final, considerăm că prin toate relaţiile de parteneriat stabilite la nivelul unităţii, am reuşit să promovăm valori comune ale grupurilor parteneriale (asigurarea şanselor în educaţie, transparenţă, dialog, comunicare, responsabilitate), iar prin asumarea rolului de promotor al tuturor acestor relaţii, am contribuit substanțial la creșterea prestigiului grădiniței.
Prof. Negrău Lucia
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Promovarea imaginii grădiniței prin activitatea de parteneriat educațional.

Trimite email
sâmbătă, 1 noiembrie 2025, 11:24:27 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Invitație BestMusic

Duminică, 23 noiembrie,
AZTECA - Lansare ,,ÎNGER & D3MON" la Quantic, București.
Deci: duminică, 23 noiembrie 2025, de la ora 19.00 - Înger și demon...