Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Promovarea imaginii grădiniței prin activitatea de parteneriat educațional

Grădiniţa Nr. 30 - ,,Mugurel”

Promovarea imaginii grădiniței prin activitatea de parteneriat educațional

În condițiile unui sistem concurențial în continuă dezvoltare generat de scăderea natalității,arondarea unei grădinițe cu două grupe și apariția alteia noi în proximitate, pentru G.P.P.Nr. 30 Oradea devine imperativă accentuarea eforturilor de promovare a imaginii grădiniţei printr-un proces de deschidere amplă către comunitate în general și de stabilire a unor relații directe cu viitorii potențiali beneficiari/părinți, în special.

În urma unei analize a comisiei care se ocupă de promovarea imaginii grădiniței la sfârșitul anului școlar 2015-2016, s-a apreciat că parteneriatul educațional a constituit o pârghie importantă prin intermediul căreia s-au transmis către parteneri informații, aprecieri, impresii, care au contribuit la conturarea unei imagini pozitive a instituției noastre. Parteneriatul educațional a înregistrat în anul școlar trecut noi accente care au făcut cunoscută activitatea grădiniței, valoarea și prestigiul acesteia, finalitățile procesului educațional derulat în această instituție de învățământ preșcolar.
Parteneriatul cu instituții de învățământ
Parteneriatul cu Universitatea Oradea prin participarea la proiectul POSDRU ,,Didact"
 practica pedagogică a studenților și activități sportive în sala de sport .
Parteneriatul cu Colegiul Național ,,Iosif Vulcan" prin continuarea efectuării practicii pedagogice la una din grupele de la secția maghiară.
Parteneriatul cu  unități de învățământ preșcolar la nivel local și județean
Grupele de preșcolari au participat la o serie de proiecte și concursuri lansate de grădinițele partenere G.P.P. Nr. 27 ,,Micii ecologiști salvează vieți", G.P.P. Nr. 28 ,,Suntem mici ecologiști", G.P.P. Nr. 52 ,,Micii Campioni",  G.P.P. Nr.34 ,,România mea".
Cu grădinițele din mediul privat avem o foarte bună colaborare astfel că am participat și în acest an în proiectul - concurs ,,Planeta ursuleților" al Grădinițelor ,,Trei Ursuleți" și la concursul anual de limbă-engleză inițiat de Grădinița româno-americană  ,,Let"s grow".
La nivel județean există parteneriat cu G.P.P. Nr.1 Tinca și  G.P.P. Holcim Aleșd care ne-au invitat în acest an școlar la două acțiuni de succes: activitate de Ziua Pământului la Tinca și concurs de interpretare pentru preșcolari ,,Cântă și fii vesel" la Aleșd.
Aceste experienţe deosebite arată că posibilităţile de parteneriat ale unei instituţii preşcolare cu alte instituţii de învăţământ se pot extinde până la nivel de universitate, iar finalităţile au valenţe deosebite pentru fiecare partener.
Parteneriatul cu familia
Colaborarea Grădiniţă - familie se bucură de multă atenţie în unitatea noastră, având în vedere că reuşita actului educaţional depinde în mare măsură de felul în care funcţionează acest parteneriat. Am conştientizat că prioritar în relaţia Grădiniţă - familie este cunoaşterea şi înţelegerea familiei în calitate de partener constant şi autentic în contextul actual în care familia însăşi trebuie să se adapteze unor schimbări semnificative.
Părinţii noştri au demonstrat că sunt parteneri activi, serioşi şi cooperanţi prin modul de implicare a lor în toate activităţile desfăşurate în grădiniţă. Astfel, au sprijinit acțiunile și activitățile extracurriculare din săptămâna ,,Școala altfel", prin susținere financiară în cazul deplasărilor și prin participare directă la activități în parteneriat cu factori din comunitate.
De asemenea, o mare parte din părinți s-au implicat în pregătirea copiilor pentru participarea la concursuri (au confecționat costume pentru copiii care au participat la ,,Parada costumelor ecologice") și au participat asigurându-ne transportul la concursuri din oraș ,,Micii campioni" sau din județ ,,Cântă și fii vesel".
Părinții au participat la acțiunea ,,Ziua porților deschise", prilej cu care au urmărit la fiecare grupă activitățile pregătite de educatoare cu această ocazie.
Având în vedere că acest eveniment poate deveni un instrument valoros în promovarea grădiniței ne propunem ca în edițiile viitoare această acțiune să fie mai bine pregătită și mediatizată pentru a atrage un număr mai mare de părinți și potențiali viitori părinți.
O remarcabilă colaborare și comuniune strălucită cu părinții au realizat și în acest an  educatoarele de la cele două grupe maghiare  prin excursiile format părinți - copii - educatoare în afara programului grădiniței și sărbătoarea anuală de tip carnaval ,,Farsangi bal", în cadrul căreia părinții sunt implicați alături de copii în jocuri și concursuri interactive.
La nivelul celor 12 grupe ale grădiniţei s-au constituit comitete de părinţi care comunică foarte bine cu conducerea grădiniţei, cu întregul colectiv, oferind sprijin concretizat în fonduri pentru ,,Asociația Mugurel",  resurse materiale, donaţii şi sponsorizări pentru ameliorarea bazei materiale.
La finalul anului școlar am obținut un feed-back pozitiv din partea părinților prin centralizarea rezultatelor chestionarelor administrate de Comisia CEAC, chestionare menite să măsoare gradul de satisfacție a beneficiarilor/ părinți din grădiniță.
În concluzie, parteneriatul cu familiile copiilor din grădiniţa noastră este un mod de interrelaţionare plenară şi permanentă, concretizat în programe de educaţie, informare şi acţiuni specifice pentru părinţi, activităţi care şi-au dovedit eficacitatea în măreţul proiect pe care grădiniţa şi familia îl derulează ca parteneri - dezvoltarea personalităţii copilului preşcolar.  
Parteneriatul cu Kaufland România
În acest an școlar o formă de parteneriat inedită a constituit-o participarea grădiniței la concursul național ,,Olimpiadele Kaufland ,,care a creat  la nivelul unității o emulație deosebită prin numărul copiilor participanți și varietatea de activități abordate. Chiar dacă nu am câștigat marele premiu, considerăm participarea o reușită importantă în promovarea imaginii grădiniței la toate nivelurile în condițiile în care participarea unităților preșcolare din oraș a fost foarte restrânsă. Acțiunile derulate au fost reprezentate de aproape toate domeniile din regulamentul de organizare al concursului: ,,Acțiuni de ecologizare" ,,Stil de viață activ", ,,Sădirea unor plante aromatice", ,,Vizite informatice", ,,Pachețelul sănătos", ,,Reciclare selectivă", ,,Dans și muzică", ,,Orientare profesională", ,,Dinți frumoși și sănătoși".
Perspective
Pentru anii următori ne vom intensifica modalitățile de promovare a imaginii grădiniței  proiectându-ne activități noi pe lângă cele prezentate anterior:
-Găsirea de soluții pentru promovarea activității grădiniței, structură care se confruntă cu scăderea continuă a numărului de copii înscriși în ciuda valorii profesionale a personalului didactic angajat și a condițiilor asigurate.
-Inițierea și desfășurarea unor acțiuni, concursuri, proiecte la nivel local, județean,  național și   revigorarea parteneriatului internațional.
-Realizarea unor prezentări web definitorii pentru calitatea procesului de instruire si educație care se desfăşoară în cadrul grădiniţei;
-Planificarea atentă a campaniilor de informare şi comunicare cu beneficiarii care vor avea un caracter permanent printr-o gamă largă de mijloace: anunțuri la radio local, interviuri, reportaje realizate cu alți părinți, broşuri, pliante.
În final, considerăm că prin toate relaţiile de parteneriat stabilite la nivelul unităţii, am reuşit să promovăm valori comune ale grupurilor parteneriale (asigurarea şanselor în educaţie, transparenţă, dialog, comunicare, responsabilitate), iar prin asumarea rolului de promotor al tuturor acestor relaţii, am contribuit substanțial la creșterea prestigiului grădiniței.
Prof. Negrău Lucia
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Promovarea imaginii grădiniței prin activitatea de parteneriat educațional.

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 13:14:57 Ora de vară a Europei de Est