Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Prima rețea a centrelor de informare turistică din județul Bihor

În perioada 25-26 august, a doua întâlnire

Prima rețea a centrelor de informare turistică din județul Bihor

În perioada 25-26 august 2016, a avut loc în zona Roșia - Remetea, a doua întâlnire a Centrelor de informare turistică din județul Bihor, inițiată de Agenția de Management al Destinației Bihor.

Cu acest prilej, s-au pus bazele primei rețele a centrelor de informare turistică din județul Bihor, și s-au identificat canalele de comunicare ale acesteia. Rețeaua este deschisă oricărui centru de informare turistică, prezența acestora din urmă fiind foarte importantă pentru a reuși să avem metode de suport reciproc.
În următoarea perioadă va fi realizată o modalitate unitară de  comunicare în fața beneficiarilor, precum și noi oportunități de dezvoltare turistică a comunităților în care centrele de informare activează.
Agenția de Management al Destinației Bihor a asigurat organizarea programului, facilitatorii și animatorii (interpretare, ghidaj) prin colaborarea cu organizații și instituții care activează în domeniul turismului.
Reprezentanți ai Primăriei Comunei Remetea și Primăriei Comunei Roșia au fost invitați să prezinte un cuvânt de bun venit participanților.
Au fost prezenți la întâlnire reprezentanți din 10 centre de informare turistică funcționale din județ (Câmpani, Vașcău, Bulz, Mădăras, Aleșd, Beiuș, Vadu Crișului, Bratca și Oradea), precum și instituții și organizații care își manifestă interesul continuu pentru turism precum:  
Autoritatea Națională pentru Turism, Autoritatea Națională pentru Turism, biroul Tel Aviv, Consiliul Județean Bihor, Centrul Național de Informare și Promovare Turistică Bihor, Universitatea din Oradea - Facultatea de Geografie Turism și Sport, Serviciul Județean Salvamont-Salvaspeo Bihor, Asociația Pro Turism Vârtop - Apuseni, Centrul pentru Arii Protejate și Dezvoltare Durabilă Bihor, Administrația Parcului Natural Apuseni, Asociația Orizont Verde - Roșia, Asociația fermierilor din depresiunea Beiușului.
Aceștia au avut intervenții și prezentări pe parcursul celor două zile ale întâlnirii, discursurile fiind axate pe rolul centrelor de informare precum și pe modalitățile de colaborare a fiecărei instituții cu rețeaua de centre de informare turistică.
Pe lângă atelierele de lucru și prezentări, au fost exemplificate practic câteva activități care pot fi puse în practică de către comunități: parcurgerea unui traseu tematic și vizitarea ghidată a Peșterii cu Cristale din Mina Farcu și Peștera Meziadului.
Cu sprijinul Centrului pentru Arii Protejate și Dezvoltare Durabilă Bihor, s-a exemplificat interpretarea pe traseu și în peșteri, cei prezenți având ocazia să observe metodele folosite astfel încât turiștilor să le fie furnizată o experiență completă, nu doar o plimbare de relaxare.
Rolul centrelor de informare turistică
Centrele de informare turistică joacă un rol fundamental în strategia de marketing a unei destinații, de atragere și păstrare a turiștilor, facilitând întâlnirea directă între vizitatori și reprezentanții destinației turistice.
De ce este nevoie de această rețea
Rețeaua centrelor de informare turistică va facilita oferirea, pe tot teritoriul județului, a unui set integral și integrat de informații privind destinațiile turistice, obiectivele turistice, serviciile turistice, inclusiv de cazare, omogene ca și conținut, instrumente de suport și mecanisme de lucru. Agenția de Management al Destinației consideră că prin această rețea va fi  îmbunătățit gradul de informare și chiar satisfacție, precum și fidelizarea turiștilor care călătoresc în județul Bihor.
Ce s-a realizat
Reprezentanții centrelor de informare au avut posibilitatea să se cunoască și să își împărtășească experiențele, identificând cele mai bune soluții la problemele ridicate.
Întâlnirea cu reprezentanții ANT și ceilalți actori prezenți a adus un plus de informație în ceea ce privește activitatea centrelor de informare și promovare turistică. Pe parcursul celor două zile au fost prezentate modele de buna practică din toate zonele, iar aplicațiile practice de ghidaj în peșteră și pe trasee tematice au fost utile tuturor prin exemplificarea activităților care pot fi implementate cu costuri reduse în fiecare destinație turistică din județ.
Ce se va întâmpla în viitor
Pentru început s-a creat un sistem de comunicare, cu reguli minimale, precum și un spațiu în care documentele de interes general vor fi stocate online, fiind accesibile tuturor.
Agenția de Management al Destinației Bihor va continua inițiativa de a pune în legătură factorii interesați din domeniul turismului cu centrele de informare turistică. Vor fi organizate întâlniri locale, împreună cu centrele de informare turistică, pentru a se crea sau întreține relațiile cu factorii interesați la nivel local. În acest sens Asociația Pro Turism Vârtop - Apuseni a făcut deja o propunere pentru sfârșitul lunii septembrie.
Agenția de Management al Destinației Bihor va iniția realizarea unor șabloane pentru materialele de promovare care vor fi puse la dispoziția centrelor de informare, precum și proiecte care să se deruleze în parteneriat.
Răzvan Dumbravă,
director executiv
Gabriel Bonaciu,
consultant în Management - Turism
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Prima rețea a centrelor de informare turistică din județul Bihor.

Trimite email
vineri, 29 martie 2024, 15:31:58 Ora standard a Europei de Est