Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Hotelul din Cetatea Oradea şi-a deschis porţile

Ieri, 14 septembrie

Hotelul din Cetatea Oradea şi-a deschis porţile

Ieri dimineaţă a avut loc o conferinţă de presă în Cetatea Oradea, cu ocazia deschiderii hotelului din incinta cetăţii şi a cafenelei aferente.

La eveniment au participat reprezentanţii Primăriei Oradea, respectiv d-na Gabriela Arghiroiu - şef Serviciu Management Cetatea Oradea şi Dumitru Sim - manager al proiectului de reabilitare a Cetăţii, dar şi dl. Jean Podilă şi dl Adrian Marchiş - reprezentanţii S.C POD SERV COM S.R.L, firmă care a luat în administrare hotelul din Cetatea Oradea pe o perioadă de 5 ani.
,,Hotelul a fost reabilitat pe fonduri europene. El face parte din proiectul "Reabilitarea şi refuncţionalizarea Corpurilor B, C, D şi E din Cetatea Oradea în vederea introducerii în circuitul turistic. CETATEA ORADEA, CENTRU MULTICULTURAL ŞI MULTICONFESIONAL - Etapa II". Suma lunară pe care administratorul hotelului o plăteşte nu reprezintă o chirie, ci o contribuţie la cheltuielile de administrare ale Cetăţii Oradea", a spus d-na Gabriela Arghiroiu - şef Serviciu Management Cetatea Oradea. „Este binevenită deschiderea acestui hotel, cu atât mai mult cu cât în ultimele luni a existat o creştere semnificativă a numărului de turişti, în luna august peste 5.000 de turişti vizitând Cetatea", a menţionat d-na Gabriela Arghiroiu.
Contractul de administrare între Primăria Oradea şi S.C POD SERV COM S.R.L a fost semnat pe data de 10 august 2016, pe o perioadă de 5 ani, perioadă în care administratorul nu va schimba destinaţia spaţiului atribuit.
Pentru administrarea hotelului a fost organizată o licitaţie publică deschisă în data de 24 mai 2016, la care au participat doi ofertanţi: S.C POD SERV COM S.R.L  cu oferta de 6087,81 lei +TVA şi S.C METSALT IMPEX SRL - cu oferta de 7775 lei +TVA, oferă care a fost respinsă pentru că ofertantul nu a prezentat documentele justificative care să dovedească dovada funcţionării în domeniu de cel puţin 1 an de zile (unitate de cazare).
Domnul Jean Podilă, director S.C POD SERV COM S.R.L şi membru în Asociaţia pentru Promovarea Turismului din Oradea şi Regiune (APTOR), a precizat:  ,,Pentru noi, preluarea în administrare a acestui hotel a fost o provocare. Eu îmi doresc promovarea turismului bihorean, alături de APTOR participăm la toate târgurile unde promovăm şi Cetatea Oradea, care trebuie să devină un important reper turistic. Deoarece în Băile Felix vin turişti din foarte multe zone, ne dorim să îi atragem pe cât mai mulţi aici, în Cetate, dar pentru asta trebuie să avem aici cât mai multe programe şi evenimente. Vizitatorii trebuie să ştie că atmosfera din Cetatea Oradea este foarte plăcută, că este o zonă liniştită şi foarte aproape de centrul oraşului."
Per total, Hotelul Cetăţii are o suprafaţă de 1.440 mp şi este format din Corpul D cu 11 camere şi Corpul E cu 6 camere. Totodată, hotelul dispune de 80 mp de terasă, spaţiu tehnic la subsol, spaţiu de preparare şi servire a micului dejun, cafe bar şi depozite, dar şi 2 săli de conferinţe. Administratorul hotelului va pune la dispoziţia Municipiului Oradea, cu titlu gratuit, un număr de 3 camere în vederea cazării artiştilor cu care Primăria are parteneriate de colaborare.
,,Spaţiul de cazare a fost dotat cu mobilier, dotări PSI, televiziune prin cablu şi TV, dar administratorul are posibilitatea de a dota spaţiul cu aparatură şi alte obiecte de mobilier pe care le consideră necesare. De menţionat că în curând urmează să fie organizate licitaţii pentru a se amenaja în Cetatea Oradea trei cafenele, o cofetărie, două restaurante, o brutărie şi o vinotecă", a completat d-na Gabriela Arghiroiu.
În final, directorul hotelului, dl Adrian Marchiş, a spus: ,,Astăzi vom avea primul vizitator, este vorba despre un cetăţean străin, un suedez. Îmi place să cred că azi, nu numai că inaugurăm un hotel, dar şi un brand. Ne dorim ca aceasta să fie prima locaţie exterioară pentru turiştii care vin în Băile Felix. Preţurile sunt de 30 euro pentru o cameră single, 35 euro pentru o cameră dublă şi 50 de euro pentru un apartament, toate cu mic dejun inclus. Camera cu cea mai mică suprafaţă este de 20,5 mp, asta în condiţiile în care suprafaţa camerelor la un hotel de 4 stele trebuie să fie de minimum 18 mp".
Totodată, în cadrul conferinţei de presă s-a anunţat că, începând cu 1 ianuarie 2017, în Cetatea Oradea se va deschide şi o Casă a căsătoriilor, care va contribui la creşterea numărului de vizitatori. (B.P.)
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Hotelul din Cetatea Oradea şi-a deschis porţile.

Trimite email
sâmbătă, 20 aprilie 2024, 01:58:58 Ora de vară a Europei de Est