Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Sucursala C.I.A.D.O. – A.N.C.C.S.R., cu un centru de informare antidrog...

Astăzi, s-a deschis, la C.C.S. Oradea,

Sucursala C.I.A.D.O. – A.N.C.C.S.R., cu un centru de informare antidrog...

Astăzi (joi, 25 septembrie 2008), la Casa de Cultură a Sindicatelor din Oradea a avut loc deschiderea oficială a sucursalei CIADO – ANCCSR Oradea, cu inaugurarea Centrului de informare antidrog și pentru drepturile omului, acțiune desfășurată în cadrul proiectului cultural național „Arta contra drog”.

 La conferința de presă, organizată cu acest prilej, au participat dl Gigel Lazăr - șeful reprezentanței permanente EURAD (Europe Against Drugs) la Consiliul Europei, dl Dan Stoian – director al Asociației culturale „Dracula”, Grainne Kenny – președintele EURAD (în 1989-98) și președintele onorific CIADO, precum și Marius Crețu (directorul C.C.S. Oradea) – directorul sucursalei CIADO – ANCCSR din Oradea, parteneri și invitați (printre care și generalul Inspectoratului Școlar al județului Bihor, dl prof. Ioan Șereș).
 Adevăratele droguri pot fi înlocuite cu ARTA
Centrul internațional antidrog și pentru drepturile omului (C.I.A.D.O.), împreună cu Asociația culturală de teatru, muzică și film „Dracula” și Asociația națională a caselor de cultură ale sindicatelor din România (A.N.C.C.S.R.) s-au reunit într-un proiect comun, intitulat „Arta contra drog”, pentru a lupta prin artă împotriva drogurilor.
Academicianul Constantin Bălăceanu-Stolnici (președintele CIADO) și Stoian Anghel (președintele Asociației culturale „Dracula”) au ajuns la concluzia că arta este forma de combatere a acestui flagel. Expresia „arta este ca un drog pe care toată lumea ar trebui să-l ia” (spusă de marele pictor Henry Tolouse Lautrec) ne-a făcut să ne gândim că adevăratele droguri pot fi înlocuite cu ARTA, susțin inițiatorii proiectului. Astfel, ideea de a aduce în fața tinerilor nume mari din artă, care prin exemplul personal pot demonstra că există și o altfel de „beție” – „beția frumosului”, a dat naștere proiectului „Arta contra drog”.
În cadrul acestui proiect cultural național, s-au desfășurat în acest an spectacole răsunătoare, precum: spectacolul de balet „Lacul lebedelor”, realizat cu vedete ale Teatrului Balșoi din Moscova (și susținut în 18 orașe mari din România), Joaquin Cortes (dansatorul nr. 1 mondial al flamenco-ului și dansurilor andaluze) și „Lord of the dance” (celebra trupă de dansuri irlandeze a lui Michael Flatley), micro-turneul lui Julio Iglesias, precum și numeroase acțiuni culturale organizate pe litoralul românesc.
Cinci proiecte CIADO - ANCCSR
Prin intermediul Centrului național de sondare și informare a opiniei publice, în cele 52 de sucursale CIADO – ANCCSR din 40 de județe, se vor efectua, trimestrial, sondaje pe minimum 3000 de subiecți la nivel județean, fiind abordate teme locale, naționale, sănătate, politică, învățământ, cultură...
„De mic antidrog” – un proiect care se adresează copiilor preșcolari, precum și celor din ciclul primar și gimnazial, cărora le vor fi organizate evenimente culturale și activități sportive specifice vârstei.
Tânăra familie antidrog un proiect inedit, în baza căruia, ofițerul stării civile va înmâna și certificatul familiei antidrog, certificatul cuplului ce-și dorește o societate sănătoasă, fără droguri.
Diversitate în multiculturalitate și multilingvism – seminarii, colocvii, evenimente culturale de excepție.
„Tinerii și modul lor de viață” este un proiect care oferă tinerilor o platformă pentru schimbul de idei cu privire la cultura urbană, stil, antreprenoriat, educație, muzică, vise, dezvoltarea carierei. „Viziunea noastră este să devenim spiritul unei generații”, susțin promotorii proiectelor.
„Dorința noastră de a lupta împotriva drogurilor (acest adevărat cancer al societății) este cea mai importantă”, a ținut să sublinieze Grainne Kenny, aflată de 30 de ani în prima linie în lupta împotriva drogurilor.
Să mai spunem că la nivelul Centrului de informare antidrog și pentru drepturile omului din Oradea, activitățile vor fi coordonate de o comisie județeană, alcătuită din președinte (Marius Crețu) și patru membri (Maria Sabin – președintele Comitetului reprezentativ al părinților din județul Bihor, Monica Boța-Moisin – vicepreședintele Consiliului județean al Elevilor din județul Bihor, studentul Anatol Cojocari – membru al senatului Universității Oradea, lider al studenților basarabeni).  (Ov. D.)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Sucursala C.I.A.D.O. – A.N.C.C.S.R., cu un centru de informare antidrog...

Trimite email
vineri, 29 martie 2024, 08:06:22 Ora standard a Europei de Est