Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Peștele de la cap...

Mă văd obligat să lămuresc niște lucruri

Peștele de la cap...

Nu doream să scriu nimic, dar având în vedere ultimile evenimente, mă văd obligat să lămuresc niște lucruri. Am să încep cu teribila afirmație făcută de către dna. Alina Gorghiu cu privire la norma didactică.

Doamnă co-președinte  PNL, doriți șomeri în învățământ? Dacă așa puneți problema o să-i aveți, și nu puțini....în jur de 25.000! Asta este problema cea mai importantă a țării? Eu zic că nu. Cetățenii țării o duc rău (nu toți), partidele politice rând pe rând s-au scărpinat cu mâna stângă la urechea dreaptă, iar învățământul românesc alături de sănătate sunt subfinanțate de 26 de ani.
Această doamnă sus pusă, face comparații cu alte state din UE. Dacă nu știe îi spun eu, că, în unele țări norma didactică (acolo unde există responsabilitate din partea politicienilor) este de 14-15 ore pe săptămâna, iar în țările în care programul Școală după școală funcționează, se stă și 40 de ore.
Politicul doar cere, dar nu dă nimic. Am un exemplu din vremea anilor 1960-1970 când Japonia a avut o creștere economică impresionantă în urma unor investiții pe seama educației. În zilele noastre, același lucru se întâmplă în Finlanda.
În România post decembristă învățământul a fost tot timpul la și altele.....
Subfinanțarea a dus la sărăcie în învățământ, angajații din acest domeniu sunt cei mai săraci oameni din societatea noastră. Asta datorită clasei politice care nu a apreciat acest domeniu de activitate. Învățământul nu creează bunuri materiale, el creează viitorii cetățeni ai țării, iar cu cât vor fi mai bine pregătiți și educați țara va prospera.
Stimată doamnă co-președinte, Ministerul Educației în ultimii 4 ani a avut 6 miniștri. În ultimul an ați susținut un Guvern de tehnocrați, care prin tot ce face seamănă cu Guvernul Boc înainte de tăierile salariale. Politicieni din toate partidele parlamentare, dați-vă mâna și sprijiniți învățământul și sănătatea, și veți avea o țară puternică.
Acum, concret ce se întâmplă în această perioadă în învățământ este strigător la cer. Ordonanța 20/2016 a făcut mai mult rău decât bine.  Noi sindicatele nu am fost consultați și a ieșit un act normativ de neaplicat. Știm foarte bine că e mai ușor să previi  decât să repari.
Să sperăm că se vor rezolva problemele personalului auxiliar și al directorilor de școli mai mici....
Apropo de directori, stimați colegi, a apărut metodologia de desfășurare a concursului de ocupare a funcției  de director si director adjunct. Iubitul nostru minister a făcut copy-paste după criteriile de la concursul organizat pentru  inspectorul general și adjunct.
Așa că, directorii de grădinițe, directorii de școli mai mici și din mediul rural nu pot obține nota 7 "nici de își mănâncă unghiile". Mie, mi se pare anormal că acești oameni să nu poată aspira la aceste funcții.
Ce se dorește? Să rămână posturile vacante, și ele să devină un troc electoral.
Am 43 de ani în slujba învățământului, și nu am crezut că voi ajunge să scriu asemenea lucruri. Toți colegii mei de generație eram mândri de meseria noastră, azi mi se pare că a fi dascăl înseamnă sărăcie.
Președinte S.L.I. Bihor,
prof. Țenț Ioan

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 16:47:16 Ora de vară a Europei de Est