Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

,,Va trebui să facem școala mai atractivă și un alt tip de promovare”

La C.T. ,,Constantin Brâncuși”

,,Va trebui să facem școala mai atractivă și un alt tip de promovare”

În ultimii ani, la Colegiul Tehnic ,,Constantin Brâncuși" din Oradea, a scăzut foarte mult numărul de elevi și numărul de clase; din 2012 când existau 35 de clase cu 900 de elevi, s-a ajuns la finele anului școlar 2015-2016, la 23 de clase și 628 de elevi.

Obiectivul noii conduceri este păstrarea numărului de elevi înscriși și a numărului de clase, iar ,,pentru anul școlar viitor va trebui să facem școala mai atractivă și un alt tip de  promovare prin care să  atragem cât mai mulți elevi la Colegiul Tehnic ,,Constantin Brâncuși". Poarta școlii noastre este deschisă pentru toți absolvenții clasei a VIII-a. Avem elevi olimpici, de patru-cinci ani tot locul I; dacă acești olimpici vor vorbi cu elevii gimnaziști, prezentându-le liceul și meseriile pe care le avem nu cred că nu am putea atrage și mai mulți elevi. De asemenea, am lărgit echipa de promovare a școlii, de la directorul școlii la muncitorul de întreținere, fiecare  să aibă responsabilitatea să atragă elevi spre școala noastră. Astăzi, când toată lumea  construiește, să nu gășești  specialiști în construcții și să nu găsești elevi care să dorească să se formeze în acest sector? Mai cu seamă că în partea de nord-vest a țării nu mai există un asemenea liceu, nici în Satu Mare, nici în Sălaj, nici în Maramureș, cu profil de construcții, instalații și lucrări publice. Avem acreditări și pentru domeniul mecanică și electric și va trebui să diversificăm oferta educațională", a precizat dl director Nicolae Avram.
Planul de școlarizare existent
La ora actuală, la C.T. ,,C-tin Brâncuși", există clasă cu profil construcții, instalații și lucrări publice , calificarea tehnician desenator pentru construcții și instalații/producție media, cu calificarea tehnician operator procesare text imagine (clasa a IX-a A); construcții, instalații și lucrări publice / structuri pentru construcții (clasa a X-a A);  domeniul tehnic electric,calificarea tehnician electrician, electronist auto (clasa a XI-a A); domeniul tehnic mecanică / servicii economic, calificarea tehnician mecatronist și tehnician în activități de poștă (clasa a XI-a B); construcții, instalații și lucrări publice/ servicii turism și alimentație, cu calificările tehnician desenator pentru construcții și instalații, respectiv tehnician în hotelărie (clasa a XII-a A); domeniul tehnic electric, cu calificarea tehnician electrician electronist auto (a XII-a B); domeniul tehnic mecanică, având calificarea tehnician mecatronist (a XII-a C).
La învățământul liceal - curs seral rută directă, domeniul construcții, instalații și lucrări publice, calificare tehnician în construcții și lucrări publice (clasa a IX-a B, seral); construcții, instalații și lucrări publice/finisaje pentru construcții, calificare tehnician în construcții și lucrări publice (clasa a X-a B, seral); domeniul tehnic mecanică de motoare, calificare tehnician mecatronist (a XI-a C, seral); domeniul construcții, instalații și lucrări publice, calificare tehnician în construcții și lucrări publice (clasa a XI-a D, seral); domeniul construcții, instalații și lucrări publice, calificare tehnician în construcții și lucrări publice (clasa a XII-a D, seral); domeniu tehnic electromecanică, având calificarea tehnician electromecanic (a XII-a E, seral) domeniul construcții, instalații și lucrări publice, calificare tehnician în construcții și lucrări publice (clasa a XIII-a A, seral); domeniul construcții, instalații și lucrări publice, calificare tehnician în construcții și lucrări publice (clasa a XIII-a B, seral).
Învățământ liceal - frecvență redusă (filieră teoretică, profil real) specializare matematică-informatică (a XII-a E, frecvență redusă).
Învățământ profesional (de 3 ani): construcții, instalații și lucrări publice, calificările instalator instalații tehnico-sanitare și de gaze, respectiv zidar, pietrar, tencuitor (clasa a IX-a A, profesional); mecanică de motoare, calificare mecanic auto (a X-a A, profesional); electromecanică, mașini, utilaje, instalații/ construcții, instalații și lucrări publice/ instalații pentru construcții, cu calificările electromecanic utilaje și instalații industriale, respectiv instalator instalații tehnico-sanitare și de gaze (a X-a B, profesional); electromecanică, mașini, utilaje, instalații/mecanică, lăcătușerie, mecanică, structuri, cu calificările electromecanic utilaje și instalații industriale,respectiv confecționer tâmplărie din aluminiu și mase plastice (a XI-a A, profesional); construcții, instalații și lucrări publice/ structuri pentru construcții, cu calificările zidar, pietrar, tencuitor (a XI-a B, profesional).
Învățământ postliceal (construcții, instalații și lucrări publice), cu specializarea tehnician devize și măsurători în construcții (anul I și anul II).
În concluzie, colegiul funcționează cu șapte clase de liceu (curs de zi), cinci de profesională, opt de seral, o clasă  cu frecvență redusă și două clase de postliceal, în total 23 de clase, cu 628 de elevi.
Ovidiu Dan
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: ,,Va trebui să facem școala mai atractivă și un alt tip de promovare”.

Trimite email
sâmbătă, 20 aprilie 2024, 17:53:46 Ora de vară a Europei de Est