Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Scopul scuză mijloacele!

Declaraţie politică

Scopul scuză mijloacele!

Toată lumea admite că sunt probleme în învățământul românesc, că acesta nu e corelat cu piața muncii, că s-au făcut greșeli și că e nevoie de o reformă radicală, cât mai urgent.

Azi, doresc să aduc în atenția dumneavoastră, problema stagnării dezvoltării, ba chiar a degradării și politizării excesive a învățământului românesc din ultimii 20 de ani, la care PSD și-a adus din plin contribuția. Că PSD-ul nu suportă să piardă controlul învățământului și că nu dorește  cu niciun chip depolitizarea sistemului, o dovedește ultima ispravă a președintelui Comisiei de învățământ din Senat, doamna Ecaterina Andronescu. Pentru a avea cvorumul necesar adoptării unui amendament prin care se amâna concursul pentru directori de școli, a fost fraudată semnătura  senatorului PNL, Dumitru Oprea, astfel încât proiectul de lege să poată fi pus urgent în dezbaterea Senatului și votat de majoritatea PSD-istă.
Din păcate pentru învățământul românesc, PSD prin doamna Andronescu, nu ezită să apeleze la metode corupte ca să-și atingă obiectivele, demonstrând astfel lipsă de responsabilitate și încălcând orice principii de etică sau interes național. Aceasta demonstrează disperarea PSD-ului de a menține controlul asupra sistemului educațional românesc.
Fapta aceasta aduce  o nouă și  gravă atingere imaginii Parlamentului, implicit a noastră, a tuturor. De aceea, salut inițiativa colegilor  senatori PNL, de a solicita retrimiterea la comisie a acestui proiect pentru a fi dezbătut cum se cuvine,  a cere înlocuirea doamnei Andronescu de la șefia comisiei și a depune o plângere penală pentru a elucida împrejurările în care a apărut acea semnătură falsă.
Doamna  senator Andronescu, din poziția de președinte al comisiei care are ultimul cuvânt în ceea ce privește proiectele legislative pe învățământ, controlează din umbră învățământul românesc și face modificări legislative care sunt favorabile intereselor partidului din care face parte, sprijinind, dacă interesele o cer, chiar și frauda intelectuală și lipsa de corectitudine.
Ordonanțele de Urgență 94/2014 si 4/2016, care oferă posibilitatea celor care dețin titlul de doctor, de a renunța la acesta, fără a explica motivul renunțării, sunt alte exemple de acte legislative care răspund unor interese private sau de grup. Acestea sunt de asemenea, exemple de promovare a furtului intelectual, incompetenței și imposturii în mediul academic, care aduc grave atingeri prestigiului învățământului românesc și implicit României, pe plan extern.  Decizia de a desființa şcolile profesionale s-a dovedit de asemenea nocivă şi are încă efecte asupra corelării ofertei şcolare cu nevoile pieței muncii şi integrării tinerilor pe piața muncii.
Astăzi, de la această tribună a Parlamentului României, doresc să atrag încă o dată atenția asupra acțiunilor nocive pentru învățământ ale PSDului și ale doamnei președinte Andronescu, și nu mă refer doar la cele de săptămâna trecută, ci la toate modificările toxice din ultimele două decenii. La final doresc să vă las cu o temă de meditație: nu aveți pe conștiință destinele a zeci sau chiar sute de mii de tineri care nu au avut dreptul la un viitor pe măsura capacităților lor intelectuale, datorită acțiunilor dumneavoastră de a distruge sistematic sistemul de învățământ din România?
Florica Cherecheș,
deputat PNL Oradea

Trimite email
joi, 18 decembrie 2025 la 11:02:10 Ora standard a Europei de Est