Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Scopul scuză mijloacele!

Declaraţie politică

Scopul scuză mijloacele!

Toată lumea admite că sunt probleme în învățământul românesc, că acesta nu e corelat cu piața muncii, că s-au făcut greșeli și că e nevoie de o reformă radicală, cât mai urgent.

Azi, doresc să aduc în atenția dumneavoastră, problema stagnării dezvoltării, ba chiar a degradării și politizării excesive a învățământului românesc din ultimii 20 de ani, la care PSD și-a adus din plin contribuția. Că PSD-ul nu suportă să piardă controlul învățământului și că nu dorește  cu niciun chip depolitizarea sistemului, o dovedește ultima ispravă a președintelui Comisiei de învățământ din Senat, doamna Ecaterina Andronescu. Pentru a avea cvorumul necesar adoptării unui amendament prin care se amâna concursul pentru directori de școli, a fost fraudată semnătura  senatorului PNL, Dumitru Oprea, astfel încât proiectul de lege să poată fi pus urgent în dezbaterea Senatului și votat de majoritatea PSD-istă.
Din păcate pentru învățământul românesc, PSD prin doamna Andronescu, nu ezită să apeleze la metode corupte ca să-și atingă obiectivele, demonstrând astfel lipsă de responsabilitate și încălcând orice principii de etică sau interes național. Aceasta demonstrează disperarea PSD-ului de a menține controlul asupra sistemului educațional românesc.
Fapta aceasta aduce  o nouă și  gravă atingere imaginii Parlamentului, implicit a noastră, a tuturor. De aceea, salut inițiativa colegilor  senatori PNL, de a solicita retrimiterea la comisie a acestui proiect pentru a fi dezbătut cum se cuvine,  a cere înlocuirea doamnei Andronescu de la șefia comisiei și a depune o plângere penală pentru a elucida împrejurările în care a apărut acea semnătură falsă.
Doamna  senator Andronescu, din poziția de președinte al comisiei care are ultimul cuvânt în ceea ce privește proiectele legislative pe învățământ, controlează din umbră învățământul românesc și face modificări legislative care sunt favorabile intereselor partidului din care face parte, sprijinind, dacă interesele o cer, chiar și frauda intelectuală și lipsa de corectitudine.
Ordonanțele de Urgență 94/2014 si 4/2016, care oferă posibilitatea celor care dețin titlul de doctor, de a renunța la acesta, fără a explica motivul renunțării, sunt alte exemple de acte legislative care răspund unor interese private sau de grup. Acestea sunt de asemenea, exemple de promovare a furtului intelectual, incompetenței și imposturii în mediul academic, care aduc grave atingeri prestigiului învățământului românesc și implicit României, pe plan extern.  Decizia de a desființa şcolile profesionale s-a dovedit de asemenea nocivă şi are încă efecte asupra corelării ofertei şcolare cu nevoile pieței muncii şi integrării tinerilor pe piața muncii.
Astăzi, de la această tribună a Parlamentului României, doresc să atrag încă o dată atenția asupra acțiunilor nocive pentru învățământ ale PSDului și ale doamnei președinte Andronescu, și nu mă refer doar la cele de săptămâna trecută, ci la toate modificările toxice din ultimele două decenii. La final doresc să vă las cu o temă de meditație: nu aveți pe conștiință destinele a zeci sau chiar sute de mii de tineri care nu au avut dreptul la un viitor pe măsura capacităților lor intelectuale, datorită acțiunilor dumneavoastră de a distruge sistematic sistemul de învățământ din România?
Florica Cherecheș,
deputat PNL Oradea

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 21:12:12 Ora de vară a Europei de Est